Roborovskin kylpeminen (tai sen puute).

Aloittaja aeris79, 26.07.12 - klo:17:26

aeris79

Osaisiko joku sanoa, että onko jotain keinoa, jolla saisin roborovskini kylpemään? Kuuden roborovskin laumasta vain YKSI käy kylvyssä säännöllisesti ja toinen kylpee kerran kahdessa viikossa. Miten saisin muutkin kylpemään? Neljä muuta näyttävät aivan kamalilta ja 'likaisilta'. Olen yrittänyt ripotella hiekkaa (silmiä varoen tietenkin) pikku tahmapallojeni päälle, mutta ei tunnu tepsivän.  :dry:

Janika S.

Ei sille oikeastaan mitään taida voida jos hamsteria ei yksinkertaisesti kiinnosta, kauneusseikkahan tuo lähinnä on  :icon_smile:
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

soihilne

Mulla on hiekkaa useammassa kulhossa, ja sekä karkeampaa jyrsijän wc-hiekkaa että hienojakoista kylpyhiekkaa. Oon myös huomannut, et astioiden sijoitus vaikuttaa. Koeta laittaa astia/astioita ns. kulkureitille, voi olla, että kylpy muistuu mieleen, kun ensin eksyy muuten hiekka-astiaan. :)
Intensiivistä hamsuilua maaliskuusta 2012. Lajeina tällä hetkellä syyrialainen, talvikko ja roborovski.