• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nape

#975
Mä olen miettinyt tuota agrin purua mut pelkään että se pölisee tai haisee paljon. Meillä tuo Pena on niin herkkänenäinen että sit jos pölisee niin alkaa aivastelu ja sit se sanoo kun haisee vahvasti purut. Ja kyllä se muakin häiritsee jos koko olohuone on pölyssä.
Mä ostan siis aina sitä pesäpurua mitä myydään marketeissa hieman isommassa paketissa.

lentsu

#976
Voisko kyseessä olla purunkin laatu, kun mulla ei verestäviä neniä ole ollut koskaan kuin sillä ainoalla gerbiilillä minkä olen omistanut?  :pihalla:

Nape

#977
Mun täytyis hakea purua, että saan roboterran ja pari muuta asumusta siivottua. Näyttäs että Foordilla ja Ooppelilla nenät vähän punottaa siihe malliin, että pitää kokeilla toista purua. Ostin nimittäin tässä sellasissa pikkupikkupaketeissa olevaa purua siwasta ku en jaksanu lähtee kaupunkiin ja se oli just niin pölystä ja haisevaa, että olkkari oli joku lautatarha pari päivää, tosi haiseva siis. Täytyy siis vaihtaa melkeen kaikk9i purut niiltä uusiin, vaikkei ole edes vielä siivouspäivä niillä oikeasti.

mesis

#978
Olen katsellut teidän kuvianne hamstereista, kuinka niillä on herneenversoja ja muuta vihreätä vaikka kuinka paljon edessä. Eikö niillä mene vatsa sekaisin, eli eikö tule ripulia. Minulla on aivan hirveä pelko siitä, että hamsun vatsa menee löysälle. Minulla kun ensimmäinen hamsteri kuoli siihen, että se ei enää pystynyt muodostamaan pipanoita, vaan siinä oli sellainen paakku edessä. Minulle tulee tästä muistelosta aina hirvittävän paha mieli  :( . Huomasin aamulla, että se ei pysty ulostamaan, mutta töihin oli lähdettävä. Niin paljon asia kuitenkin minua suretti, että läksin kesken päivän pois tarkoituksena viedä hamsu eläinlääkärille, mutta tulin liian myöhään. Hamsu oli juuri siirtynyt rajan taa. Oli lämmin vielä. Arvatkaa kuinka kauhea syyllisyys, että olin aiheuttanut sen kuoleman antamalla sille liikaa vihreätä. Itkin koko illan. Nyt en uskalla antaa kuin muutama herneenverso kerrallaan.

Nape

#979
Mesis: Meillä saavat juurikin muutaman verson kerrallaan, eikä joka päivä. SItten iltalenkillä laitan tuollaisen lootan mihin olen niitä versoja kasvatellut, niin sinne lenkkialueelle, että saavat möyhistellä rehujen joukossa. Tosi vähän ne niitä syövät siinä lenkillä, että lähinnä nauttivat mullan tonkimisesta ja niiden versojen seassa kulkemisesta.
Sama juttu muiden rehujen kanssa.
Mä olen huomannut, että meidän hamsut ei kyllä ole mitään ahneita ruuan perään. Ei ne lenkkialueellakaan oikeen syö mitään jos niille laittaa jotain pähkinöitäki tarjolle. Mutta noissa rehuastioissa ne kyllä tykkää tosi paljon möyhistellä ihan muuten vaan:)

Tüna

#980
Niin lähti Vaurio paremmille pähkinämaille, löysin pojan poisnukkuneena dunastaan. :cry:  Ikää herralla oli vähän reilu 2 vuotta, joten olihan tämä odotettavissa, mutta pahalta se silti tuntuu... Nyt sitä ollaan sitten ensimmäistä kertaa 8 vuoteen hamsterittomia. :(

mesis

#981
Kiitti vastauksesta Nape      :) . Meillä on kyllä ihan samoin, että silloin kun lenkkeillään, niin silloin ei syödä, vaikka mitä laittaisi tarjolle. Minun on vaan hiukan hankala laittaa lenkkialueelle multa-astiaa, kun aitaus on olohuoneen ison maton päällä  xD . (On muuten ihana avatar taas Sinulla)

Nape

#982
Kiitti Mesis :)
Meillä ei oo nyt olkkarissa mattoa olleskaan, nii voi hyvin laittaa tuollasen rehuastian kun saa sotkut kätsysti lakaistua. Mitään pieniä multaisia tassunjälkiä en minäkään matolle haluais xD

Ken_G

#983
Lainaus käyttäjältä: "Tüna"Niin lähti Vaurio paremmille pähkinämaille, löysin pojan poisnukkuneena dunastaan. :cry:

Osanottoja  :(   Meilläkin on varmaan kesän korvalla odotettavissa poistumisia syrkkiporukan vanhimmasta päästä. Onneksi ovat vielä toistaiseksi hyvissä voimissa ja aktiivisia.

Nape

#984
Lainaus käyttäjältä: "Tüna"Niin lähti Vaurio paremmille pähkinämaille, löysin pojan poisnukkuneena dunastaan. :cry:  Ikää herralla oli vähän reilu 2 vuotta, joten olihan tämä odotettavissa, mutta pahalta se silti tuntuu... Nyt sitä ollaan sitten ensimmäistä kertaa 8 vuoteen hamsterittomia. :(

Osanotot :sydan

mesis

#985
Lainaus käyttäjältä: "Tüna"Niin lähti Vaurio paremmille pähkinämaille, löysin pojan poisnukkuneena dunastaan. :cry:  Ikää herralla oli vähän reilu 2 vuotta, joten olihan tämä odotettavissa, mutta pahalta se silti tuntuu... Nyt sitä ollaan sitten ensimmäistä kertaa 8 vuoteen hamsterittomia. :(
Osanottoni  :(

Jinny

#986
Kävin tänään paikallisessa eläinkaupassa ja siellä oli iiiihania pikkumustia! :lov Musti olisi varmaan halunnut sieltä tyttöystävän, niin piti sit kiireellä lähteä pois ettei vaan tule tehtyä mitään hätiköityä :mrgreen: Vaarallisia nuo söpöt eläinlapset.

mesis

#987
Miten hamsterin suuhun saa katsottua? Tahtoisin nähdä sen hampaat.

Mustikkamaan

#988
Lainaus käyttäjältä: "Jinny"Kävin tänään paikallisessa eläinkaupassa ja siellä oli iiiihania pikkumustia! :lov Musti olisi varmaan halunnut sieltä tyttöystävän, niin piti sit kiireellä lähteä pois ettei vaan tule tehtyä mitään hätiköityä :mrgreen: Vaarallisia nuo söpöt eläinlapset.

Missämissämissä?!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#989
Jotenki arvasin et Musu hihkuu nähdessään tuon tekstin  XD P.S Kiitti Musu suloisesta pikku neidistä :lov