• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Esittelyssä safiirit ja helmiäissafiirit talvikot.

Aloittaja Noppis, 05.08.07 - klo:11:07

« edellinen - seuraava »

Noppis

Jos tälläsiä saa tehdä, niin tahtoisin nähdä kuvia eritasoisista safiireista ja helmiäissafiireista talvikoista. Tässä topicissa saa myös jutella kyseisistä värimuunnoksista.

LGG06 Varjoyrtin Hopeanuoli:


Väri on rusehtava. (ja vaalea?)


Turkki ei ole tässä kuvassa enää parhaimmassa kunnossa.


Ronja:


Parempaa kuvaa ei löytynyt juuri nyt. Väri on todella rusehtava, parhaimpina aikoina turkki näytti enemmän kulahtaneen ruskeanharmaalta, kuin sinertävältä. :D
[size=85]Apri ja Ronja ja Marme ja Rampe ja Kyösti ja Simona ja Mysli.[/size]

Nilla

#1
Suloisia ovat  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

helmi

#2
Laitetaanpa muutama meiltäkin.


Helmiäissafiiri naaras Tirriäinen (Narnel Dafer). Parhaimpina päivinä se omisti vähän tikkaustakin, mutta nykyään vanhempana taas "valkaistunut".


Helmiäissafiiri naaras Adia (Fairyland's Faridah Khan). Ihan kivan näköinen otus. :)

Woollen

#3
^Vooi, pakko sanoa että olet älyttömän söpön kuvan Tirriäisestä saanut.
Repesin... :haha

Sarantha

#4
Alakuvassa Fairyland's Capella, jonka väriä on kehuttu näyttelyissä. Kun safiireita kuvaa salamalla, tulevat ruskeat sävyt melkein aina ainakin minun kamerallani tehostuneesti näkyviin. Luonnossa tämän talvikon väri ainakin on ihan kivan sininen. Se onkin "kantanaaraani", ensimmäisen poikueen emo.

http://i97.photobucket.com/albums/l209/ ... a/Pea5.jpg

Tässä vielä toinen kuva, jossa kylkikaaret näkyvät selvemmin:


Tässä sitten osin eläinkauppataustainen uros Aatos (vir. Danny), jonka ulkonäöstä ei muutenkaan paljon hyvää sanottavaa ole, ja värikin on ruskehtava  :D  Jäi ymmärrettävästi lemmikiksi....


Tässä Capellan tytär Nokkonen (Näkyjen Pitelijä), silläkin ihan kiva väri. On tosin tässä kuvassa vielä osin vauvaturkissa, ja niin ollen varsinkin korvien takaa ruskehtava:


Ja laitetaan sit vielä ihan puhtaasti söpöyden nimissä kuva viikon ikäisestä safiiri/helmiäissafiirikasasta  ;)
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Nilla

#5
Ooii  :sydan  tuo Tirriäinen on todella suloinen!
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Minnaw

#6
Möhköfantti

Väri on iän aikana alkanut rusehtaa, mutta pienenä oli oikein kauniin safiiri

Nadine

Tikkausta todella heikosti, mutta puhdas pohjaväri

Cadium Happy Hour

Väri todella tumma, merkit tuskin erottuvat. (hybribiepäily)

When The Stars Go Blue

Itse en ole kyseistä tapausta nähnyt livenä, mutta kuvissa ainakin kaunis hento sininen sävy, saa nähdä mihin kehittyy iän myötä.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

turhake

#7
^Haisu oli ainakin vauvana ihan huippusininen.
[size=85]Onni<3
[/size]

Linda

#8


Tässä meidän oma kasvattimme
Bönan

Somnium

#9
Nichiko miäs on kovin massakas ja suurehko talvikko. Aika söpökin.








Ja hyvin nöpönen on myös Nichiko ukkelin helmiäissafiiri tyttö jolla ikää on 3 viikkoa



"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Satu-

#10
Somniumin Nichikon veli Abimbola eli Bobby.



Pumpkin's Smashing "Suffel"


Tierra

#11
Helmiäissafiiri Safa.. Väristä en osaa ite sanoa mitään, voi katsoa itse :D


Kuukausi ennen tätä kuvaa näyttelyissä ROP-3, SERT ja P-JUN...


Vaalentunut 9kk ikään vähän...


Vuoden ikäinen..


Huom, tuo aiemmin täällä ollut Fairyland's Faridah Khan on Safan täti äidykin puolelta :D Terkkuja sinne...
Ja tuo Fairyland's Capella näyttäs olevan "serkku" kun selailin sivuja.. (juu, pakkomielle ettiä kaikista aina sukujuuria :D)
- Jyrsijöitä gerbujen, talvikoiden ja chinchillojen muodossa. -

AnsaLucia

#12
Kertokaas te jotka olette enemmän safiirien kanssa olleet ja niitä kasvattaneet, miten safiiriväri muutuu talvikolla iän myötä? Minulla on nyt kuusiviikkoinen vauveli jolla  melko tumma mutta tosi puhtaan siniharmaa turkki, eikä ruskeaa juuri nimeksikään, kylkikaarissa hieman toivomisen varaa. Onko toiveissa että nätti väri säilyy karvanvaihdon jälkeenkin ja aikuisena, entä kylkikaaret? Useasti olen kuullut että vanhemmiten ruskettuvat.
Veljensä taas oli ihan poikasena aika vaalea safiiri, rusehtavakin, mutta väri puhdistunut iän myötä.
Mielenkiintoinen väri tämä safiiri kun katselee näitä tämänkin ketjun kuvia.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Heli

#13
Mitä tummempi safiiri, sitä enemmän yleensä tuntuu iän myötä alkavan rusehtaa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sarantha

#14
Meillä ei ole ollut kovinkaan tummia safiireita, enemmän sellaisia "keskisinisiä" lapsina, ja niille on sitten käynyt niin, että ovat iän myötä haalistuneet. Tällä hetkellä tuntuu ettei minulla muita olekaan kuin sellaisia haaleita otuksia, joissa ei sinisestä ole tietoakaan... :roll:

Tuohon ruskettumiseen myöhemmällä iällä en itse niinkään ole törmännyt, enemmänkin meillä on niin, että lapset ovat olleet heti pesästä tullessaan vähän ruskehtavia varsinkin salamalla otetuissa valokuvissa, mutta sitten luovutusikään mennessä ruskeus on hävinnyt, ja sitten aikuisina haalistuvat...

Voisiko olla, että poikasena tummilla safiireilla on ongelmana ruskettuminen iän myötä, kun taas vaaleammilla haalistuminen?
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.