• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Looq

#345
Kiitos Tupuna vastauksista. (:

Winnien

#346
Muokkasin vähän ja tein tästä ketjusta tämmöisen yleisen "Kysymyksiä campbelleista"-ketjun, kun muillakin lajeilla oli tämmöinen ja campbelleilla ei vielä ollut :) Eli tänne kysymykset campbelleista :)
-Minski-



Laitan tämän viestin tänne kun "Asiantuntiat vastaavat" puolella kukaan ei vastannut, eli viestini oli tämmöinen:

Hamsterini on ollut minulla kaksi viikkoa ja olen iltaisin miettinyt että miksi hän kitisee/narisee. Hän päästelee ääniä pelkästään pesämökistään ja kun kurkkaan onko jokin hätänä narina loppuu ja kaveri alkaa temmeltämään normaalisti. Ääniä ei ole pitänyt kun on ollut kädessä tai muualla terrassa, vain omasta mökistä kuuluu kitinää. Olen tutkinut hamsua enkä ole ulkoisesti löytänyt mitään poikkeavaa, hän on utelias ja pirteä. Tuota kitinää kuuluu illassa pariin otteeseen ja sitten se loppuu.
Onko hamsterini kipeä vai muriseeko hän omiaan?

Olisi kiva jos joku haluaisi vastata tähän sillä tällä foorumilla vastataan kyllä vielä älyttömämpiinkin kysymyksiin...

PiKa

#347
Pitääkö Roboja olla enemmän kuin yksi?

Tupuna

#348
Mun mielipiteeni tähän on että kaksin on kivampi olla 8-)

Rva Luppunen

#349
Tai kolmin, kuten mä hankin 3  :D
Rva Luppunen \":)\"

Looq

#350
Kysyisin vielä, että kannattaako hankkia robo talvikon jälkeen.
Vai sen jälkeen kun on enemmän kokemusta?
Ja onko 71*36 duna sopiva 2 robolle?

jansu

#351
En tiedä onko oikea paikka kysellä tällästä, mutta haluisin tietää kuinka usein te robo omistajat siivoatte kokonaan häkin eli vaihdatte kaikki purut? Ja kuinka monta roboa samassa häkissä on?
Mulla on kaks ja ne asustaa tollasessa isossa dunassa ja nyt tässä mietin, että kuinka usein olis hyvä tehä täys siivous. Niin ja sit semmonen, että onko esim siivouksen aikana hyvä vaihdella tavaroiden järjestystä vai pitää samana?  ;)

Linda_

#352
En tiedä vielä että kuinka usein kannattaa puhdista, kun ovat olleet meillä niin vähän aikaa  :P  Jossain sanotaan että kerran tai kaks kertaa vikossa, mut mä ainakin aijon vaihtaa purut vasta sitten kun ovat likasia  :P  Mutta jos joku sanoo vastaan niin kyä mä voin suunnitelmiani aina vaihtaa  :)  Eikös niitten tavaroiden järjestystä kannattais vaihtaa niin saavat vähän vaihtelua kun kuitenkin siivouksessa menee pesänrakennus uusiksi.  :)


Täällä oli eilen hirvee ukkosilma ja yleensä meijän robot tulevat vasta ihan pimeellä pesästään (tiedä nyt mistä sekin johtuu  xD ) mutta kun alkoi sataa ja kuulua jyrähdyksiä niin sieltähän pojat sitten koko myräkän ajan ihan "rauhassa" juoksentelivat pesän ulkopuolella. Kun myräkkä meni ohi pojat palasivat taas pesäänsä ja jatkoivat nukkumista  :shock:  Tietääks kukaan mistä tällänen ilmiö? Ku luulis et ne menis pesään piiloon..
<3 Choco & Late <3

Iituliini95

#353
Sattuisko joku tietään yhtään ihmistä jolla olis myytävänä robon poikasia Hämeenlinnan lähistöllä? Olen ottamassa 2 roboa, mutta eläinkaupasta en haluisi ostaa, mielummin kasvattajlta.

Linda_

#354
Lainaus käyttäjältä: "Iituliini95"Sattuisko joku tietään yhtään ihmistä jolla olis myytävänä robon poikasia Hämeenlinnan lähistöllä? Olen ottamassa 2 roboa, mutta eläinkaupasta en haluisi ostaa, mielummin kasvattajlta.

Kanstsii kattoo löytyykö tuolta:
http://www.hamsteriyhdistys.net/kasvattajalista.php

tai sitten tuolta:
http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/vie ... f=35&t=584

 :)
<3 Choco & Late <3

GerbuHamsu

#355
Jos hän nukkuu kun kitinä kuuluu niin varmaan puhelee unilleen.

Winnien

#356
En ollut kuullut että hamsut ääntelevät unissaan, äitinikin sanoi että Raivo näkee vaan pahaa unta.
Kiitos vastauksesta, helpotti kun tiedän ettei hän ole välttämättä sairas.

Tupuna

#357
Virikkeitähän voi Roboille vaihdella vaikka päivittäin, siirrellä niiden paikkoja ja laitella uusia virityksiä. Mä ainakin tykkään laitella kaikenmaailman sydeemejä noille pipanoille, ja niitä on hauska seurailla kun ne sitten puuhastelee innoissaan. Siivoan koko dunat tarpeen vaatiessa, ja osittain ainakin kerran/kaksi viikkoon. Siivouksen ajaksi kaverit laitan faunaboksiin kylpemään.
En tiedä onko Hämeenlinnassa kasvattajia, mutta esim. minullakin on roboja myynnissä ja yleensä nämä pikkuiset kulkevat kavereiden/tuttujen kyydeillä ihan vaikka ympäri Suomen maata, kyytejä saa yleensä aina järjesteltyä ja eläimiä saa hyvin hankittua siis muualtakin kun eläinkaupoista.

Cami

#358
Lainaus käyttäjältä: "Looq"Kysyisin vielä, että kannattaako hankkia robo talvikon jälkeen.
Vai sen jälkeen kun on enemmän kokemusta?
Ja onko 71*36 duna sopiva 2 robolle?

Miksi ei? Robot ovat kyllä vilkaampia tapauksi jotka ovat hankalempia kesyttää eivätkä viihdy kädessä yhtä hyvin kun talvikot mutta sekin on tapauskohtaista. tuo duna on oikein hyvän kokoinen 2 robolle:)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Looq

#359
Lainaus käyttäjältä: "Cami"
Lainaus käyttäjältä: "Looq"Kysyisin vielä, että kannattaako hankkia robo talvikon jälkeen.
Vai sen jälkeen kun on enemmän kokemusta?
Ja onko 71*36 duna sopiva 2 robolle?

Miksi ei? Robot ovat kyllä vilkaampia tapauksi jotka ovat hankalempia kesyttää eivätkä viihdy kädessä yhtä hyvin kun talvikot mutta sekin on tapauskohtaista. tuo duna on oikein hyvän kokoinen 2 robolle:)

No nyt se on sitten tehty, robo on meillä. :)