• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Essi

Eli kertokaa onko vaikka Juuso robolla terraario ja siinä menee aikaa kun siivoan sen n. 30 min tyyliin tai jos on enemmänkin niin kertokaa niistä.


No mäpä nyt sitte alotan ;)

Mul menee syyriksen häkis 1h
ja talvikon minidunas 27min
 XD

Cindu

#1
Mulla menee robon minidunas noin 20-30min (:

Mulla saattaa mennä myös vaan 15 minuuttia ;P oon ketterä käsistäni ((: Pesen kuitenkin aina huolellisesti, mutta vihaan hidastelua joten teen huolellisesti mutta kuitenkin mukavan nopeasti homman.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

GaneshaX

#2
En ole ikinä katsonut aikaa kellosta, pikkuhiljaa teen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

ammie

#3
Jos nyt lähen sanoon jotain niin mulla menee yhden dunan siivomiseen ehkä sellanen 30-45 minuuttia, mutta mä aina rahtaankin vessaan kaikki pestävät virikkeet ja dunan ja kuivaamisessakin menee aikaa. Jos pesen useemman dunan kerrallaan niin menee yleensä 50-90 minuuttia, riippuen määrästä.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minski

#4
Riippuu ihan siitä, että minkälaisen siivouksen teen. En vaihda joka siivouskerralla kaikkia puruja, koska hamsut osaa tosi hyvin käyttää vessalaatikkoa eivätkä oikeastaan edes sotke puruja muualta. Ehkäpä joka kolmas siivouskerta kippaan kaikki purut dunista pois. Muulloin vaihdan vain vessapelletit, siivoan pesämökkien sisällöt ja vaihdan vedet. Silloin menee aikaa ehkäpä 1-2 tuntia, hamsuasumuksia on se 14.

Jos teen ihan tosi perusteellisen siivouksen, joka sisältää kaikkien purujen vaihdon + virikkeiden ja dunien ja terrojen pesun niin menee varmaan melkein yks työpäivä eli 7-8 tuntia. Tämmöisen perusteellisen siivon teen ehkäpä kerran kuukaudessa.

Usein kyllä tuo siivousaika venyy, kun ei siinä tule pelkästään siivottua niitä dunia ja terroja vaan tulee samalla lössyteltyä hamsuja, vuorattua juoksupyöriin uusia päällysteitä, otettua hamsuista kuvia, juoksutettua hamsuja jne :)
Hamsteriton tätä nykyä

Sissi

#5
Riippuu. (; Sissin häkissä kestää 15 minuuttia, jos vaan pudut vaihdan.
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Nekku

#6
Tofun häkissä kesti suurin piirtein ana n. 45min  :)
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

enskatar

#7
Mulla menee dunan koosta riippuen 10-20 minuuttia, siinä ajassa ehtii hyvin tekemään kaiken tarvittavan. Jos ei muutenkaan tykkää siivoamisesta, niin pitää olla tuossa dunansiivoushommassakin erittäin ripeä. ;)
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]

Sohvi

#8
No, jos:
-pesen kaikki osat
-vaihdan purut
-vaihdan uuden ruoan
-putsaan/vaihdan uudet hiekat vessasta
-vaihdan veden

Niin  eihän tuossa kaikessa mee yhteensä ku 30 min.  :)
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Essi

#9
Sohvi: Kummanki hamu häkis!! Yhteensä 30 min  :taju:   No johan on!

Hirmu vähän menee ..

Tatu

#10
Töissä kun siivoilen niin yhden hamsukämpän kanssa menee muutama hassu minuutti, kotona terrojen kanssa useimmiten ~20min. (syrkkihäkin kanssa meni vielä kauemmin kun se on kerrassaan hankala siivottava) Pitää tarkoin harkita uudet sisustukset, kehitellä uusia virikkeitä jne. :D

Sohvi

#11
no niin. Jos sen tekee reilussa tahdissa
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

eta

#12
Yleensä menee se 10 - 15 min /asumus. Jos isompi siivous ja pesu niin kauemmin. Yleensä vaihdan joka viikko talvikoille jotka ei osaa käyttää vessaa niin kaikki purut.
Muuten vaihdan 2 - 3 viikon välein purut. Vessan tyhjennys ja pesämökin siivous muutaman kerran viikossa.
Jos kaikki 10 kpl siivoan samana päivänä niin kyllä siihen koko iltapäivä -ilta menee.

Tiina

#13
Minulla kestää ehkä tunti pari yhden terraarion kanssa. Ihan helposti saisin siihen käytettyä vaikka koko päivän. Keksin aina jotain, mitä voisin askarrella hamsuille ja siinä alkaakin sitten vierähtämään tovi jos toinenkin. Varsinkin juoksupyörän paperointiin saan kulumaan runsaasti aikaa. Siksi aionkin ommella niihin pestävät kestopäälliset, että aikaa säästyisi edes jossakin.  :P

jjenna

#14
Nosiis mullahan on dunia/gabbereita 6 + yks terra. Terraa en ole vielä ikinä siivonnu kokonaan, yleensä vaihan päälimmäiset purut ja nurkkien purut ja vähän pöyhäsen. Siinä menee nopeimmillaan 15 min. Dunissa n. 5 min per duna. Eli nopeesti koko katraan siivoomisessa 45 min. Kuitenkin jotenkin kasaan kaikki isot työt yhteen kertaan, ja kerran kuussa on hamsteri-vkloppu jollon lauantaina ja sunnuntaina teen 7-8 tuntise npätkän jollon askartelen uudet virikkeet, siivoon+pesen dunat ja virikkeet ymsyms..
Hamsterikasvatus jäädytettynä