• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

.Jogu.

#30
Kiits maijjujohanna.  :)  Heti hurmas mutkin.. :lov
Roger, ihana syrkkipoikani <3  ( Muistoissa suloiset talvikkotytöt Helmi ja Muru  <3 )

KaisaM.

#31
Laitan tähän nyt näitä mun väri-ihmettelyjä.

Eli tuo yllä oleva on kemu umborous, mutta mun Simohan (//http://koti.terrieri.net/ailote/isi3.PNG) on määritelty ruskeasilmäiseksi kemu umboroukseksi, muuttaako ruskeasilmäisyys väriä tosiaan noin paljon? Simolla on siis kaksi poikuetta, cremenaaraan kanssa se sai mustan kk:n ja normaali kk:n (ei laikkuja?) ja normaali umborouksen. Normaali umborous vn naaraan kanssa se sai 2 normaali (umborousta??), 1 normaali (umborous??) vn, 2 mustaa, 2 musta vn ja sitten kaksi, joiden värit on mulle ihan  :huh . Eli toinen on kuin Simon värinen, mutta sitähän se ei voi olla kun ei yhdistelmästä voinut keltaista tulla, olisiko se sitten soopelisuklaa? Ja toinen on kuin creme vn mutta tummempi kuin creme, karamelli? Mikälie? Kuvia saa ja sukutietoja taaksepäin, olisi kiva tietää mitä nämä nyt oikeasti ovat.

Sitten vielä, miten erottaa pariviikkoisista poikasista normaalin ja normaali umborouksen? Normaalilla on valkoiset poskimerkit, eikös?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Tawu

#32
Osaaks kukaa sanoo mun hamsun väriì? Ei oo viel kuvaa mut yritän selittää. Eli, myyjä sano et se on "musta valkoisella vyöllä". Itse luin eläin kirjasta et se olis "valkonauhainen". Mitaä mieltä ootte? laitan kuvan heti ku voin! :mrgreen:
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Ritu

#33
Joo, valkonauhainen musta on oikea nimitys.
- Riikka

Ninde

#34
^Ja vielä toisinpäin, eli musta valkonauhainen. ;)

Ritu

#35
^ :D   niimpä tietysti. Pitihän se arvata että menee juuri väärinpäin. Sotken aina tuon sanajärjestyksen. Nytkin hetken arvoin sen kanssa. No onneksi täällä on ihmisiä jotka korjaa.
- Riikka

e??a

#36
Tää nyt on vähän tyhmä kysymys, mut voiko väri muuttua, kun hamsu kasvaa..? Kun Lilo on nyt iän myötä harmaantunut ja sille on tullut selkään osittain sellasia rusehtavia laikkuja. Eikä ikää ole kun vajaa 6kk, eli ei edes ikä harmaannuta.. Kuvia mulla nyt ei oo, kun ei ne o niin voimakkaita, et ne näkyis kuvissa.. :)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

wiidii

#37
^Etenkin mustat hamsterit tuppaa heittämään värinsä vanhetessaa ruskeaksi. (mikä on ihan tyhmää, koska mikään ei ole nätimpää kuin syvän musta hamsteri  :kieli )
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

e??a

#38
^Okei, kiitti. Ehdin jo vähän ihmetellä et mitä oikeen tapahtuu! :pihalla: :) Tässä on viä kuva, missä se näkyy aika hyvin.. :)

//http://i255.photobucket.com/albums/hh133/emmakaroliina/IMG_0361.jpg
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Vilma

#39
^ Oho! Ompas Lilo rusehtunut (ainakin mun näytöllä)
On kyllä tosi ärsyttävää, kun mustat noin paljon muuttuu. :kieli
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

e??a

#40
^Joo, se on kyl nyt ruskettunu kauheesti. :( Ei oo kyl kauheen kivaa..! :kieli Vaikka eihän se onneks itse Liloa muuta.. :lov ;)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

mmg

#41
Mikähän Dami- neiti mahtais olla väriltään?





[size=85]--
K.J.
Midgard\'s gerbat & Megamagee- koirat[/size]

mmg

#42
^ eikö kukaan tosiaan osaa esittää edes arvailuja?  :pihalla:
Damin isä on kuulema ollut dove (kyyhkynharmaako?) ja emä ps creme, muistaakseni. Auttaisiko tämä yhtään?
[size=85]--
K.J.
Midgard\'s gerbat & Megamagee- koirat[/size]

Maikkis

#43
^^ Ei näy nuo kuvat

mmg

#44
näkyiskös nyt?
alimmassa kuvassa tosi huono valotus, mutta nuo selän laikut näkyy siinä parhaiten.
[size=85]--
K.J.
Midgard\'s gerbat & Megamagee- koirat[/size]