• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterit ja lomailu

Aloittaja Neliapila, 25.03.09 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

Neliapila

Voisitteko kertoa kuinka lomailuasiat hoidetaan hamsun kanssa? Kannattaako ottaa mukaan, pärjääkö yksin kuinka kauan?
Esim. me mennään joka vuosi muutamiksi viikoiksi Pohjois-Suomeen (autolla) miten tämä kannattaisi järjestää? Mistä saisi luotettavan hoitajan? Tarvitaanko perillä normaalikokoinen häkki vaiko voisiko hamsua pitää vapaa kokoajan huoneessa? Ja miten ottaa hotellit hamsuja vastaan?

Kun pitäisi saada äiti uskomaan, että lomailu on mahdollista hoitaa vaikka meille tulisikin hamsteri. : :lov  Siis minullahan ei ole vielä hamsteria, mutta haluasin kovasti. Meillä on alustava sopimus, että jos saa todistukseen kaikki kympeiksi... (juu tiedän ihan hirveä tavoite  :D, äiti ei muuhun suostu)
Mulla ei oo hamstereja...

Cami

#1
Ite en jätä hamsuja yksin pidempään kun viikonlopuksi. Parasta olisi jos löytäisit hamsullesi jonkun hoitamaan, sillä pitkät matkat saattavat stressata niitä. viewtopic.php?f=4&t=45
Täällä on ilmotuksia ketkä ottavat hamsuja hoitoon. Sieltä vaan etsimään, tai sitten jollekki kaverille.

Normaalinkokoinen terra tietysti! Ei niitä voi vapaana huoneessa pitää, varsinkaan hotellissa! Ja tuskin ne ottavat hotelleihin jyrsijöitä.

Poimit pitkän listan henkilöistä jotka suostuvat ottamaan hamsun hoitoon ja näytät listan äidillesi. Vielä uteliaisuudesta, mikä sun keskiarvo on nyt?
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Neliapila

#2
Juu niin mun keskiarvo on nyt joku 9,2 mutta oon ihan varma, että se on helppo nostaa, sillä en oo nyt oikein vaan ahkerasti viitannut koulussa.. xI
Mulla ei oo hamstereja...

Cami

#3
Lainaus käyttäjältä: "Neliapila"Juu niin mun keskiarvo on nyt joku 9,2 mutta oon ihan varma, että se on helppo nostaa, sillä en oo nyt oikein vaan ahkerasti viitannut koulussa.. xI

Onnea yritykseen! kympin keskiarvolla pääsee minne tahansa opiskelemaan:)

Kaverillani oli myös sama ongelma. Isä suostu äiti ei. Tämä kirjoitti sitten tietokoneella 10 sivua hamstereista, niiden ruokinnasta yms. Sitten oli suunnitellut kaiken valmiiksi että jos lähtevät matkoille niin minne hamsu menee hoitoon. Tämän pikkuveli on allerginen eläimille joten jos hamsu allergisoi, se saa lähteä. Kaverini kirjoitti monta sivua siitä että miten voi vähentää allergisointia. Tämä toimi ja sai hamsun. Tällähetkellä sen äiti on yli innoissaan siitä ja käy kokoajan tervehtimässä sitä kun on hereillä ja antaa aina herkkuja :D
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Essi

#4
No must sen vois ottaa mukaa mut tiettyhän sen voi jollekki tutulle antaa hoitoon..

X-File's/JonnaMilaya

#5
Itse olin tässä to iltapäivästä ma keskipäivään asti poissa. Vain yhdelle syyrialaiselle tarvi lisätä vettä. Eli hyvin pärjäsivät. Hoitaja kylläkin jatkuvasti paikalla tarkkailemassa.
Toisaalta olen ollut lyhyempiäkin aikoja poissa ja silloin ollut enemmänkin hoitajia,jotka jatkuvasti lellittelivät elukoita ja tuona aikana mennyt peräti 5 juomapulloa tukkoon.
Ja on niitäkin kertoja ku on vaan käynyt kaupassa käänymässä ja parillekkin hamsterille tapahtunut jotain ikävää.
Itse en lomalle lähtiessäni ota mitään eläintä mukaan, sillä lomalla mä lomailen.
Ja mitä tulee hotelleihin: juuri ostin tuttavalle Ruotsista kanin, joka oli asunnut yön hotellissa.
Kaninäyttelyiden takia olen myös joutunut yöpymään ties millaisissa majoituksissa ja kyllä niihin on saanut lemmikin ottaa mukaan sisälle ja jopa sanottu että saa päästää vapaaksi juoksentelemaan.
~Solnechnyi Trusha~

Vevve

#6
Itse olen jättänyt hamsterini korkeintaan viikoksi kotiin lähtiessäni pois. Mummoni käy kissoja ruokkiessa antamassa niillekin lisää ruokaa ja vaihtamassa vesiä.
Minä kannattaisin ehkä enemmän jonnekin kaverille hoitoon antamista kuin mukaan ottamista. Häkissään hamsterin tulisi ehdottomasti reissussa olla, ei sitä vapaana voi pitää juoksemassa.

NuclearBitch

#7
Miten hamsterin kuljettaminen junassa onnistuu? Tai tarviiko siitä ilmoittaa lippua ostaessa?

tintsku

#8
^Ihan hyvin hyvin se onnistuu, laittaa vaan kuljetuskoppaan hamsun ja johonkin pussiin tai laukkuun kopan.
Junissa on lemmikkilippu joka maksaa 5e yksi lemmikki, mutta yleensä ne joilla on monta hamsua pääsee yhen lemmikin hinnalla.

GaneshaX

#9
^^^^^Millä tavalla pullot ovat menneet tukkoon?

Kun ole poissa esim. 2 vuorokautta, niin eläimillä on tupla vesipullot ja reilusti kuivaruokaa. (ylhäällä hyllyssä asuvat nostan alas)

Jos olemme pois pidempään, kuin 2 vrk, niin pitää lahjoa joku käymään kerran päivässä tarkistamassa/ruokkimassa. Silti tupla vesipullot ja ylempänä hyllyssä olevat siirrän alas.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

maarit

#10
Mä en todellakaa ota hamsuja mukaan kun lähden pitemmäksi aikaa pois kotoa enkä ota mitää muutakaan mukaan paitsi koiran (nytki olen ollut viikon päivät reissussa kotiseudullani ja eläimillä on hoitaja joka hoitaa kissat,kanin,hamsut ja muut pikkujyrsimet + mieheni,joka hoitaa eläimiä nyt v.loppuna kun on kotona).
Tällä hetkellä hamsteriton

Evil_Ibumax

#11
Me ollaan kerran oltu niin pitkällä reissulla, et on ollu hamsu mukana. Eipä mun mielestä ollu mitenkään vaikeaa. Oltiin ensin äidillä ja siellä sai kyllä juoksutettua. Mökille reissattiin seuraavana ja siellä Happo-herra joutui olemaan häkissä koko ajan. Ei ollut missään niin isoa alaa, että ois voinnu juoksuttaa. Nyt kun on kaksi hamsua, niin ottaisin ne silti mieluummin mukaan kuin jättäisin kotiin. Eipä tuo yks häkki+miniduna+kaks kuljetuskoppaa paljon tilaa vie, varsinkin kun on farmariauto. Joskus mennään viikonlopuksi katsomaan jomman kumman vanhempia ja silloin olen kyllä hamsut kotiin jättäny. Tommonen kaks yötä on kyl maksimi, miksi aikaa uskaltaisin jättää. Mutta ei se oikeasti ole niin vaikeaa ottaa niitä mukaan. Varsinkin jos on vain yksi hamsu  :)

Tawu

#12
Itse olen jättänyt 1-3 päiväksi yksin kotiin, tietenkin laittanut pullon täyteen juuri ennen lähtöä ja varannut paljon ruokaa (ainakin 2 kuppia).

Olimme 2 viikkoa Italiassa viime kesänä, ja hamsutin jäi tänne Suomeen. Hoitopaikaksi löytdettiin Faunatar, jonne sitten pikkuinen vietiin. Hyvin oli viihtynyt, ihan kunnossa oli kun tultiin takaisin ja plussana oli että hinta oli aika alhainen (3,50 e päivältä). Pidin myös paljon kun myyjä antoi minun ensin katsella sitä "takahuonetta", ja kysyi mihin halusin hamsun häkin tulevan. Oikein hyvää palvelua, 10 pistettä.

Suosittelen jos lähdette yli viikon reissulle, viekää hamsunne Faunattareen hoitoon jos on tilaa. Ja kyllä jokin muukin eläinkauppa käy, kunhan näyttäisi että myytävilläkin eläimillä olisi asiat kunnossa. :peukku:
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

GaneshaX

#13
Se kun olisikin eri asia, jos hamsuja olisi vain muutama, ja menisi ihan oleilemaan jonnekkin esim. viikoksi. Minun reissunikin kun ovat yleensä sellaisia, että kokoajan liikkeellä + yö nopeasti hotellissa + mahd. lentokoneella josain välissä. Siinä mennään käsimatkatavaran kanssa, eikä muuta :D

Eli minun kohdallani paras ratkaisu on hoitaja sinne omaan kotiin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miharu

#14
Me lähdetään mummolaan tän viikon lopulla ja hamsu ja kanitus hoitoon mun sedälle. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.