Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Simbe

Rakentelin Ikean Detolf-vitriinikaapista hamsteriasumuksen ja tänään sain sinne vihdoin asukin  :mhappy:

Tämä on ensimmäinen hamsterini, aiemmin minulla on ollut tosin koira, mutta nyt halusin hieman erilaisen lemmikin. Kaipaisin kovasti kommentteja, vinkkejä jne. Kaikki apu on kovasti tervetullutta :)

Hamsu on siis noin viisi ja puoli viikkoa iältään ja se on lyhytkarvainen syyrialaisuros. Aluksi pahvilaatikosta sen asumukseen siirtämisen jälkeen se hautasi itsensä nurkkaan ja nukkui siinä noin tunnin. Tämän jälkeen hamsu heräsi ja lähti villisti juoksemaan ympäri asumusta.

Detolfin toiseen päähän jossa on johtoreikä, teippasin yhden lasihyllylevyistä kiinni kaksipuoleisella teipillä, jotta hamsu ei tuosta reiästä karkaisi. Tämän takia asumuksessa on vain yksi ei-lasinen reuna. Hamsu on nyt jo reilumman puoli tuntia yrittänyt tuota puista seinää kiivetä ylös, välillä tietysti juostessa lenkin muualla, mutta tämä lienee ihan normaalia, uuteen asumukseen totuttelua? Tietysti voin tuohonkin päähän kiinnittää yhden lasilevyistä, mutta ajattelin että yksi puinen seinä olisi hamsulle mukavampi.

Ostin jo hamsu-wc:n valmiiksi, mutta se lienee parempi laittaa vasta kun on selvinnyt mihin kohtaan hamsu tekee tarpeensa?

Niin ja pohjamateriaalina on 40 litraa Mörttiröpöä. Siirtelen sitä varmaankin tuon korkean kiipeilypaikan luota hieman pois, nyt hamsu kun yrittää sen katolta kurotella asumuksen verkkokattoon.

Laitan tähän nyt vielä listan siitä mitä kaikkea asumukseen laitoin, sekä videon ja muutamia kuvia. Ja tosiaan kaikenlaiset vinkit ja kommentit ovat tervetulleita. Olen varma, että paljon parannettavaa on, tämän ollessa ensimmäinen hamsuni  :icon_e_wink:

PetShop.fi

• Mörttiröpö 20Lx2
  • Zolux Maustettu kalkkikivi banaani
  • Loofa-tunneli
  • Classic Pet Products Juomapullo, ripustettava (hamsterille, 150ml)
  • Crispy Sticks Sunflower & Honey
  • Crispy Sticks Popcorn & Honey
  • Bunny HamsterTraum 600g <--hamsun kuivaruoka (ilmeisesti ihan ok?)
  • JR-Farm Himalajan suolakivi 80g
  • Trixie Heinäpallo 6cm
  • Trixie Kiikkulauta S
  • Trixie Puiset kasvikset