• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Terraarion siivous?

Aloittaja Marpai, 04.12.14 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Marpai

Sain juuri tänään tulevalle hamsterille terraarion. Terraario on aika iso ja painava, joten mietin sen siivousta... Onko jotain turvallisia puhdistusaineita mitä voi käyttää terraarion siivoamisessa? Täytyykö kunnollinen vesipesu tehdä miten usein? Tai miten te muut terran omistajat yleensä hoidatte siivouspuolen?  :icon_redface:

Vevve

Jos terraariota siivotaan usein ja asukas ei vaihdu, ei sitä minusta tarvitse kovinkaan usein pestä. Lapioin purut rikkalapiolla pois ja laitan uudet tilalle. Jos terraario on likainen, pyyhin lasit jonkin miedon yleispuhdistusaineen ja rätin kanssa ja vielä kertaalleen pelkällä vedellä. Vien kylppäriin pestäväksi vaan jos asukki vaihtuu.

guaggo

Itse siivoan samallalailla ^
Itse pesen terraariot vedellä pyyhkien 1-2 kk välein ja jos käytän jotain pesuaineita on pesuaineena mäntysuopa... Hyvin vähäisenä määränä, olen ajatellut sen olevan hiukan turvallisempi vaihtoehto, kun ei edes luontoa tuhoa :)

Tattithehamster

Minä yleensä laitan terraarion lattialle ja nostan ne purut muovipussiin. Viimeisimmät purut imuroin. Lasiin suihkutan yleispuhdistusainetta ja pesen jälkeenpäin vedellä pois :mhappy: Ja siihen meinaa tupata aina jäämään rumia jälkiä, joten ne hinkkaan sanomalehdellä, kannattaa kokeilla :)