Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

Ely

Nitta, mulla oli samalta valmistajalta vähän saman näköinen Coconino-talo. Laitoin siihen asumaan syrkin, joka ei ollut näyttänyt taipumusta dunansa tuhoamiseen, toisin kuin muutama muu syrkki.

Ei mennyt kuin viikko ja tämä oli jyrsinyt melkein tiensä ulos tuosta melko paksusta takaseinästä.

Sain peitettyä reiän alun ja pistin siihen asumaan roboja, jotka eivät ole uusia reikiä aloittaneet.

Paremmista materiaaleista tehty paremman mallin puinen asumus saattaisi ollakin toimiva ratkaisu syrkille, mutta nämä (Coconino, Tucson) ovat ihan liian kalliita laatuunsa nähden.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Nitta

mulla on sellane yli kaks vuotias syrkki ja ajattelin sille ku se yritä päästä pois häkistä puremalla ja se osaa käyttää vessalaatikkoa?
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

Ely

Jos sillä on ennestään tuota jyrsimisvimmaa niin ei varmasti pysy kovin kauaa noissa puisissa asumuksissa. Kannattaa ennemmin hommata terraario tai pitäytyä siinä vanhassa häkissä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Mustikkamaan

Hamsterisi on jo niin elämän ehtoopuolella, etten lähtisi turhaan stressaamaan sitä enää muutolla uuteen asumukseen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Jonsku

Käykö vanha, 160 litrainen akvaario syrkille asumukseksi?
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Eve87

Se vähän riippuu mitoistakin, mutta kyllähän tuo 160l jo yleensä melko hyvänkokoinen on, jos se on ehjä ja turvallinen niin varmasti sopii :) Kunhan muistetaan että lasikansia ei kannata terraariossa pitääkään, koska niissä on muutenkin heikompi ilmanvaihto kuin esim.häkeissä. Kunnollinen tukeva kansi verkosta terraarioon niin siinä on oiva asumus :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Jonsku

Kuinka kun tossa on niinku kaksi pikku kantta ja sitte siinä reunoilla ja keskellä on sellaset lasipäälliset joita ei saa pois... Huonosti selitetty, voin laittaa kuvaakin mutta onkahan tossa huono ilmanvaihto?
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Taavetti

Maanantaina olen menossa hakemaan ensimmäisen hamsuni ja en tiedä että pitääkö sillä olla duna ja häkki vai vain toinen ?  :oops:

Eve87

Duna: http://www.konnat.com/hamsuhakkisivu.html  Siellä on kuvia dunista.
Häkki: viewtopic.php?f=4&t=6070&start=890 tuolta löytyy kuva häkistä, kun rullaa vähän alaspäin.

Se on ihan makuasia, millaisen asumuksen tahtoo hamsterille; vaihtoehtoja ovat duna,terraario tai häkki. Eli se tarvitsee yhden edellämainituista. Tärkeää on vain ottaa huomioon, lajikohtaiset suosituskoot nuissa asumuksissa, että tulee tarpeeksi iso, aina eläinkaupassa ei osata myydä oikeankokoista asumusta.  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Taavetti

Minkähän kokoinen sen tarvisi olla syrkille ? :pihalla:

Saana

^Syrkille sopivan kokoinen duna on mitoiltaan n. 70x45x30cm. Ja mitä isompi niin sitä parempi!

Taavetti

Nyt tuli mieleen sellanen että kun meillä on kaksi chihuahuaa ja mietin että kuinka helposti hamsteri voi saada sydänkohtauksen ? Meinaan että jos meille tulee vieras niin koirat haukkuvat kovalla äänellä , voiko hamsu saada siitä sydän kohtauksen ja vaikka kuolla ?  :shock:

wiidii

Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Taavetti

Kiitos vastauksesta ! :)  :)  :)  :)  :)  :)

Olkkuli

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Hamsterit tottuvat nopeasti elämän normaaleihin ääniin, kuten imurointiin, musiikin kuunteluun, televisioon ja koirien haukkumiseen, eli ei huolta. :) Minulla oli kotona kääpiömixkoira Pepi, joka haukkui jatkuvasti hyvinkin kovalla äänellä niin innostuessaan kuin vieraiden tullessa, eikä yksikään hamsteri koskaan näyttänyt koiran läsnäolosta häiriintyvän.
+++ Mä oon ainakin ajatellu hamsterin kannalta on ehkä parempi jos sioittaa asumuksen rauhalliseen paikkaan.. mikäli mahdollista ainakin minä siis ajatellen sitä kun on koira meillä myös. :)
Nappi- syrkki <3
Nelli- russeli <3