• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä virheitä teit ensimmäisen hamsterisi kanssa?

Aloittaja Juulia, 27.09.07 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

Cami

#60
Mä olin ostanu mun roboille marsuille takotetun mökin, eli se oli aivan liian iso niille... onneksi niillä oli sillon paljon muita piiloja minne mennä nukkumaan :)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

niiisku

#61
taisin ihan ekana päivänä pitää muovista mökkiä ja pesävanua, mutta heti jo samana iltana vaihdoin muistaakseni puiseen ja pesävanun tilalle wc-paperia. pidin myös liian pientä juoksupyörää pari ekaa päivää.. hmm.. ;S
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Iinu

#62
Auttakaa mua! Mitä yleensä syötätte hamsterillenne? Kun olen lueskellut näitä "endimmäisen hamsterien mokia", olen huomannut itsekkin tekeväni samoja juttuja. Olen syöttänyt "halvan markettiruoan" lisäksi hamsterilleni viiliä, salaattia, juustoa ym. Olenko tehnyt jotain väärin? Hamsterilla oli jo meille tullessaan muovinen koppi, pitääkö heti vaihtaa puiseen?? Olen huolissani!

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Iinu

#63
siis tarkotin tossa että "ensimmäisiä virheitä" hamstereittenne kanssa xD

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

niiisku

#64
Lainaus käyttäjältä: "Iinu"Auttakaa mua! Mitä yleensä syötätte hamsterillenne? Kun olen lueskellut näitä "endimmäisen hamsterien mokia", olen huomannut itsekkin tekeväni samoja juttuja. Olen syöttänyt "halvan markettiruoan" lisäksi hamsterilleni viiliä, salaattia, juustoa ym. Olenko tehnyt jotain väärin? Hamsterilla oli jo meille tullessaan muovinen koppi, pitääkö heti vaihtaa puiseen?? Olen huolissani!

mokia sattuu, mutta ne voi onneksi aina korjata  ;)
itse syötän tällä hetkellä meidän lyylille hamster naturea. se on ihan hyvää perusruokaa... saa eläinkaupasta. kannattaa yleensäkkin aina osata nuo kuivamuonat ihan eläinkaupasta, niinkun tiedät nuo markettiruoat eivät aina ole niin hyviä.. :S ja nuo muut ruoat mitä olet antanut, niin eihän niissä sinäänsä mitään haittaa ole. salaatti on huonoa kehnon ravintoarvonsa takia, juustoa kannattaisi antaa ehkä sitten harvemmin, sillä se on ehkä hiukan turhan rasvaista ja viili.. no kai se on ihan ok ruokaa, siihen kannattaa kyllä sekoittaa jotain esim. kasviksia tai pilttiä... ja kyllä se muovinen koppi kannattaa puiseen tai pahviseen vaihtaa... parempia ne ovat jo ilmanvaihdon vuoksi.  :)
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

ammie

#65
Täälläkin on tehty virheitä ensimmäisen hamsterin kanssa:
-Tietysti "hyvänä" hamsterin omistajana tahdoin ostaa hamsulleni pesävanua, kunnes täältä luin että se on vaarallista. Siihen loppui pesävanun käyttö.
-Syötin kurkkua sekä herneitä hamsterille (useita kertoja viikossa)
-Käytin muovista pesäkoppia (vaikka eihän se sinällään niin virhe ole)
Enempää ei nyt tule mieleen, mutta varmasti(?) näitä on lisääkin.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Sohvi

#66
unohdin kesyttää sen :cry:  katselin vain mitä se tekee.. Tietysti olin sen kanssa ja silittelin (häkin sisällä) Mutta en ollut koskaan pitänyt sitä kädessä. heti puraisi.
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Marla

#67
Sain ensimmäisen hamsuni alkuvuonna -01 (olin silloin 10 vee), ja suurin virheeni Tiikerin kanssa oli kaiketi se, etten tajunnut pojun kiintyneen liikaa juoksupyöräänsä. Ei se koukuttuminen näin viisastuneena muistellen kovin vakavaa ollut, mutta säännöstely olisi ollut tarpeen.
Onneksi ei ole ekojen hamsujeni ajoilta mitään suurempia kämmäyksiä omallatunnolla vaivoina...

Katti

#68
No,meille oli tulossa talvikkouros illalla ja minulla oli monikerroksinen häkki.Ongelma olikin että minulla ei ollut tikkaita :oops: !!!Sitten vain juoksujalkaa niitä ostamaan ja tuli toinen ongelma.Ostin yhdet puiset tikkaat ja kolme kappaletta undulaateille tarkoittettuja tikkaita.Puiset eivät sopineet häkkiin ja muoviset olivat KAMALAT!Joten,nyt käytössä olivat vain pohjalaatikko ja toinen kerros...

Tüna

#69
Ensimmäiset hamsut, 3 roboa, asuivat ehkä vähän turhan ahtaasti ja söivät Best Friendin siemenseosta ja saivat turhan usein kurkkua ja salaattia.

Ekan syrkin kanssa en kai tehnyt muita virheitä, kuin että en ensin ostanut sille tarpeeksi suurta dunaa vaan käytin minidunan kokoista gabberia, joka oli ollut aiemmin roboillani. Myöhemmin se sai sitten hamster dunan. Ainiin ja siemenseoksena toimi ruokakaupan Crispy Lux, kunnes tajusin vaihtaa sen Supaan ja Harryyn.  :)

Katar

#70
Syötin syrkeille jauhenlihaa raakana, ei siitä mitään aiheutunu kylläkään, mutta enää en niin tekisi  :roll:
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

tintsku

#71
Sillä oli liian pieni häkki aluksi, vein ulos kesällä, syötin salaattia ja kurkkua monta kertaa viikossa... enempää ei tule nyt mieleen.

Hamsufani97

#72
Eka viikko oli liian pieni juoksupyörä sit tajusin sen ja ostin isomman ja sitten käytin pesävanua mut sit luin miks sitä ei sais käyttää ja sen jälkeen en ole käyttänyt. Muuta ei nyt tule ainakaan mieleen.

vaibbagorilla

#73
Mä olin täys hirviö pienenä;

- miniduna syyrialaisella ._.
- liian pieni juoksupyörä
- muovinen koppi
- pesävanua (tajusin onneks lopettaa sen käytö jo ekan kerra jälkee)
- herättelin joskus päivisinki

Onneks nyt iän myötä on myös vähä järkeäki tullu, osaa kyl hävettää mite sitä pienenä on osannu olla nii tyhmä.  :(
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

Tawu

#74
Virheinä on tapahtunut;

- Laitoin hamsuni olkapäälleni, ja sitten se hyppäsi lattialle ( seisoin, mutta ei käynyt kuinkaan )

- Olen onnistunut säikyttämään hamsuni ( muutaman kerran )

- Olen unohtanut laittaa vesipullon takaisin purujenvaihdon jälkeen ( hyvä minä)

- laittanut muovisen, liian pienen mökin ( nykyään suuri ja tilava puumökki)
 
- vienyt ulos ( ja isä sano, että kyllä se voisi sen juosta kiinni jos karkaisi   :roll: )

Että semmosta, yritän viisastua.
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...