Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

Minski

Ei tässä aiheessa sen kummempaa "taka-ajatusta" ole kuin, että olis vaan kiva kuulla millä "teemoilla" olette nimenneet poikueita tai miten keksineet nimet poikasille ? Itselläni nimien keksiminen on aina sellainen vähän hankala homma ja nimet vaihtuvat yleensä monta kertaa siitä alkuperäisestä vaihtoehdosta :D Tuntuu ettei mikään vaihtoehto hetken päästä olekaan tarpeeksi hyvä :) Onneksi meillä on syntynyt pieniä poikueita niin ei ole kauhea keksiminen nimissä :D

Meillä on nimetty poikueita mm.

- Intialaisilla nimillä (mm. Kashmira, Yamir, Charmaine, Yoshita...),

- Kreikkalaisilla nimillä (Onella, Nicolas, Alyssa),

- Kaksiosaisilla nimillä (mm. Adoncia Aurinkoinen, Kachina Kultahippu, Vincenzius Villiviikari, Humberto Hulivili...)

- Nalle-poikue (mm. Nathaniel Nallekarhu, Unnaliina Unelmanalle, Olivia Onnennalle...) :)

- 3-osaisilla nimillä (mm. Esmiina Erittäin-Söpö, Hubert Hurmaava-Heppu, Matleena Mainio-Mimmi, Isadora Iki-Ihana, Leonora Lempeä-Leidi, Susabella Supi-Suloinen, Omelia Oikein-Soma...

- Hopea-teemalla, koska poikue oli perusväriltään kyyhkynharmaa eli "hopeinen" :) (Hanessa Hopeatiuku, Haline Hopeahippu ja Hennica Hopeahelmi)

- Tähti-aiheisilla nimillä (Tajinda Taikatähti, Roderick Rokkitähti, Oderica Onnentähti ja Idalmiina Iltatähti)

- Tuuli-aiheisilla nimillä (Tanisha Taikatuuli ja Viliina Vinhatuuli)

Entä onko teille tullut poikasten varaajilta nimitoiveita/annatteko ostajien vaikuttaa tuleviin nimiin ? Mulle ei ole tullut kuin kaksi pyyntöä hamsterin virallista nimeä koskien, joista toinen ei toteutunut kun naaras ei saanutkaan poikasia, mutta toisen toteutin, kun kyseinen ehdotus sopi omiinkin suunnitelmiini; poikasen varaajat olivat päättäneet poikasen kutsumanimeksi Hippu ja toivoivat sen näkyvän virallisessa nimessäkin, jolloin nimesin poikasen Kachina Kultahipuksi :)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

Mulla on just mietinnässä nimet Sylppersin lapsille. Saa nyt nähdä mihin päädyn, luonto-teema on ainakin vahvoilla. Mutta pitäisi keksiä vielä jotain lisäksi esim. Kuura ja Halla -nimiin. Ettei ole vain yksinkertaiset nimet.

Mutta saa nähdä tuleeko poikasista edes luonto-nimisiä.  :p

Ninde

Meillä on syntyny niin paljon poikasia että aiheitakin on ollut paljon.

Syrkeillä oli A-V poikueissa aina joku teema joka esiintyi jokaisen poikasen nimessä, kuten Aamu (Aamupala, Aamu-uni jne), Elämä (Elämänilo, Elämänkohtalo jne.), Suuri (Suuri Sähköisku, Suuret Setelit jne). Syrkkikasvatuksen "toisessa aallossa" 2000-luvulla nimesin poikaset leffojen mukaan (Jackie Brow, Leijonakuningas jne.).

Roboilla nimet oli yleisemmin biisien nimiä, sellaisten biisien jotka juuri silloin on olleet suosittuja.

Siskoni Piia kasvatti nimellämme 1998 vuoteen saakka cämpsyjä, joten siihen asti cämpsyt ovat lähinnä hänen nimeämiään. Oma cämpsykasvatukseni alkoi vuonna 2000 ja olen nimennyt poikasia lähinnä kivoilla vieraskielisillä ihmisten nimillä. Paikkojen ja kaupunkien/maiden nimistä pidän myös paljon ja niitä onkin monessa poikueessa (Tahiti, Praha, Madeira jne). Lisäksi olen napannut nimiä telkkariohjelmista, leffoista, koiranäyttelyluetteloista, netistä (julkkisten nimiä, tapahtumia, juomia, luonnonilmiöitä, tavaramerkkejä ja muita tuotteita, jne jne). Aika usein löytyy kivoja nimiä joita haluaa antaa sellaiselle poikaselle jonka pitää itse.

Jos kiinnostaa niin nimiä voi käydä selailemassa sivuiltani: http://www.satavarvas.net/turkinpippurin/poikueet.html

yetta

Ensimmäiselle pentueelle on nauranut moni. Se oli teini-iässä silkkaa kettuilua ja vähän nokanvartta pitkin katselua, kun alkoi erottua karvanoppajampat ja lukiopellet yläasteiässä. Heh. Pentueesta löytyi siis Mansikkawumppaa, Teinikorollaa ja muuta yhtä "hauskaa"..
Pesueet on saaneet nimiään siitä eteenpäin mm.biisien nimistä, ilmailuaiheesta, "nokkelista" k muuttuu c:ksi-väännöistä, ruotsinkielestä, Nykäsen Masasta (no, onneksi vain yksi pentu- Fifti-Siksti tyttö), maantieteestä, englanninkielisistä kivankuuloisista sanoista joiden merkitys on kyllä tsekattu googlen kuvahaunkin kautta..

Vaan tuntuu se olevan vaikeaa, varsinkin joidenkin kirjainten kohdalla kun olen aakkosissa aina edennyt A:sta aloittaen. Nyt olisi H-ja I-pentueet, joille tarttis nimet keksiä. Onhan niitä ideoita aina silloin kun ei ole pentuja..  :roll:

Nilla

Minski sä keksit aina hyvin nimiä ja on omaperäistäkin  :)  Kreikassa olen ollut ja nuo nimet olivat kivoja. nallekarhut oli ikyllä ihan paras  xD
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

hamsut<3

Minä nimesin ensimmäisen poikueeni Oulun ihmeillä  :mrgreen:
Koska asun oulussa toinen sitten helsingin ihmeillä jne...

Esim. Ac oulu Amarillo Aito Oulun Polla

sitten olen nimennyt myös laulujen nimien mukaan  :haha

KaisaM.

Minä en keksi mitään kivoja nimiä! Argh.  :<  Tai se johtuu siitä ettei mikään ole tarpeeksi hyvä Sylppersin lapsille.  xD  Noh, kai ne sitten vain tulee kun näkee poikaset.  :lov

Minnaw

Meillä nimetään poikasia cocktail-kirjan mukaan... Mitäpä juopolta opiskelijalta voisi muuta odottaa!?  :D
Oxalis - talvikkokasvatus

Karo´s

Heh.. Itselläni on apuna "A-poikueen" nimeämisessä pelkästään Suomi-Englanti sana kirja.. Ja ihan hyviä nimiä on tullut keksittyä jo valmiiksi 15kpl.. Saas nähdä mitä sieltä ensi viikolla nyt sitten tulee!!  :lov

KaisaM.

Nyt olen kai keksinyt nimet Sylppersin lapsille, ei kovin ihmeelliset mutta ihan kivat. Ja odotetaan nyt ensin ne sukupuolet ja turkit, ja nimetään sitten.  :)

turhake

Nimi saa olla max. 30 merkkiä pitkä ja kasvattajanimen tyylistä etuliitettä ei saa olla, mikäli sulla ei ole kasvattajanimeä.
[size=85]Onni<3
[/size]

Juulia

Meillä on ajateltu nimetä eka poikue poikueen emän alkukirjaimen mukaan :D ! Eli varmasti alkaa M:llä tai V:llä ;) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Lukeeko hamsteriyhdistyksen sivuilla jossakin ne nimisäännöt? Tai siis rekisteröitäessä se kaiketi pitää olla joissakin rajoissa. Esim. kuinka monta merkkiä saa olla? Ja jos ei ole kasvattajanimeä niin sitten ei kaiketi saa nimetä poikueen kaikkia lapsia esim. Ihana Mustikka, Ihana Vadelma. Vaikka sitten toinen poikue olisi siis ihan erilaisilla nimillä, eli ei tuota Ihanaa tuohon.
Rekisteröintiohjeessa on noita nimiasioita http://www.hamsteriyhdistys.net/rekisterointi.php

Maiju*

Itse nimesin ennen aakkosjärjestyksessä, kunnes kyllästyin tähän melkein heti alkuunsa, ja nykyään mennään eri teemojen mukaan.  :mrgreen:
Useimmiten lapset saavat nimensä jonkun bändin biisien mukaan, tai tv-sarjojen jaksojen nimien mukaan.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla