• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Minnaw

#420
Lainaus käyttäjältä: "sanderoosa"Ei ole tietoa kun eläinkaupasta ostettu ja eivät osanneet sanoa. Samassa poikueessa oli näitä samanlaisia, joilla ei ollut yhtä vaaleat silmän ympärykset sekä pari creme vn:ää. Ainakin mitä siellä oli jäljellä.
Oliko kyseessä Itäkeskuksen Megaeläin?
Itse kävin siellä pikavisiitillä ja osui tuollaiset hamsut myöskin silmään. Olivat tosi minejä ainakin silloin  :)

Mun silmään näyttivät siellä kaupassa soopeleilta ja cremeiltä, mutta en niitä sen tarkemmin jäänyt katsomaan.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

sanderoosa

#421
Kyllä kyseessä oli itäkeskuksen Megaeläin :) ja pienoinen onkin ^^ aivan lutunen :)

wompatti

#422
Onko tämä musta? kyseessä siis pk syyris.. kun oikeesti se näyttää rusehtavalta livenä ja oon arponu onko se sitten tumman ruskee vai huono musta?? vanhempien värit oli musta ja normaali sisko on musta valkonauhanen.

Mustikkamaan

#423
^Musta se on ihan. Meinaa tehdä kohta lapsosia, masusta päätellen? :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#424

Ninde

#425
^Viiksistä erottaa rexit parhaiten ja mun silmään tuolla on ihan suorat viikset, eli ei ole rex.

wompatti

#426
ööö.. ole kuvassa kantavana :oops: .. se on noissa kuvissa n. 2kk vanha tosi iso tyttö!! Tarkoitus olisi astuttaa se ensikuussa vissiin kun se on kyllä kokonsapuolesta siihen hyvä :) Vissiin vaan hyvin syönykin..

Anonymous

#427
Kyselen tämän hamsuttimen väriä ja vanhemmista ei ole tietoa. Itse katsoin että olisi pk musta valko nauhainen. Tuskin ihan väärässä olen  :haha


Tiina

#428
^Kyllä se on pk musta valkonauhainen.

NuclearBitch

#429
Onko tämä vn laikukas vai pelkkä laikukas? Kun kasvattajan papereissa lukee musta laikukas, mutta tuo kyllä näyttää nauhalliselta  :c8


Ninde

#430
^Päässä ei ole kuviota, eli kyseessä on silloin valkonauhainen, jolla on hyvin laajalle levinnyt nauha (ja keskellä nauhaa perusväriä). Eli ei ole valkonauhainen laikukas eikä laikukas. Minkä väriset on vanhemmat (kuvioiltaan lähinnä)?

NuclearBitch

#431
Papereissa lukee että emä musta valkokirjokilpikonna ja isä musta vn laikukas.

GaneshaX

#432
Eli se on saanut emältään (ja/tai isältään) nauhan, muttei isältään laikkuja  :)
Korvatkin ovat ei laikukkaat.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

NuclearBitch

#433
Hmm, minä kun tuon korvia eilen katselin niin ne oli kyllä laikukkaat.

Ninde

#434
Myös nauhallisella voi olla laikukkaat korvat, joten se korvien väri/värittömyys ei kerro välttämättä muuta kuin että hamsteri on kuviollinen. :)