• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Pauliina

#735
^ Onpas se pieni syrkille, mun talvikolla on varmaan samankokonen  :huh
<3 Just live with it <3

Avalon

#736
Tuo on 75*45*35 suunnilleen... Ja tuo on Marsu duna  :kieli
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Pauliina

#737
aijaa, näytti vaan niin pieneltä. ei tarvii vetää herneitä nenään  :S
<3 Just live with it <3

Marla

#738
Löysin yhden 150 litraisen akvaarion, jonka ajattelin ostaa. Se on ikivanha ja kalkkeutunut, mutta ei haittaa, kun en tarvitse niitä suodattimia yms.
Onko muuten noissa n. 20 vuotta vanhoissa akvaarioissa käytetty yleensä mitä tiivistettä? Siis onko niissä mahdollisesti myrkytöntä akvaariosilikonia, vai käytettiinkö tuohon aikaan jotain muuta?
Ajattelin kysyä, kun mietin vain, pitäisikö ne tiivisteet uusia, jos onkin jotain haitallista...

Lainaus käyttäjältä: "Murmeli"Juu ja ottaen huomioon, että jos täällä suositellaan 70 senttistä ja se heittäisi vain kahdella sentillä. Toki en halua hamstereitä sulloa mihinkään liian pieneen paikkaan. Juuri toissapäivänäkin tosin näin eräässä faunataressa myynnissä olevan syyrialaisen noin mini dunan kokoisessa asumuksessa... :huh
No siis periaatteessahan tuo 70 cm pituus ei ole mikään ehdoton minimi, vaan on otettava aina huomioon ne muutkin mitat (en tarkoita, etteikö oltaisi otettu). Se kokonaispinta-ala ratkaisee, ei yksittäinen mitta.
Ja eläinkaupoissa usein on eläimet hieman suosituskokoa pienemmissä siksi, että kyseessähän on vain väliaikaismajoitus. Kuitenkin Faunattaret ovat mielestäni varsin hyvätasoisia eläinliikkeitä; muissa tilanne on vähän eri, kun esim. kolme kania ovat marsudunassa...

Avalon

#739
Lainaus käyttäjältä: "Patzu^^"aijaa, näytti vaan niin pieneltä. ei tarvii vetää herneitä nenään  :S

Juu en vetänytkään  :D
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Lennu


GaneshaX

#741
^Tosi kivan näköinen :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#742
Oletko Lennu tehnyt tuon itse? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun tuo on jotenkin ihastuttavan oloinen :) . Tuli pieni kipinä, jos itse tekis...

Lennu

#743
Juu se on rakennettu itse. Häkki on alunperin vanha siniviiriäishäkki ja  siihen rakensin sitten kahdelle hamsterille sopivan asumuksen. Hyvin sai hyödynnettyä tuota ns. turhaa korkeutta lisäämällä välilevyn sekä jakamalla alkuperäinen ovi kahteen osaan.
Nyt on suunnitteilla, että tuohon häkkiin tekisin vielä jonkinlaiset jalat, että saisi hieman lattiatasolta nostettua korkeammalle. Olen miettinyt,että onko tuo lattiataso liian vetoisa niin sen takia tuollaisia pieniä suunnitelmia.

Marla

#744
Pitäisiköhän munkin yrittää tehdä itse häkkiä... Kun ne maksavat niin vietävästi kaupassa, ja itse saisi tehdä mieleisensä siitä. Nyt kun on aikaakin, kun ei ole mitään tekemistä, niin ehkäpä saan aikaiseksi :).

Minnaw

#745
Mielettömän hieno häkki Lennun hamsustereilla.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Nilla

#746
^ Niinpä, tosi hieno :yes:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Isku

#747
Jep hieno on, osaisinpa itsekkin :) tai oikeastaan olisipa viitseliäisyyttä :D
[size=85]Syyrialaistytsyt Piani, Nöpö, Välkky & Prinsessa
Talvikkoherra Vispilä
[/size]

Never

#748
Sain vihdoin tänään terraarion!  :) Ostin sen käytettynä ja mukaan sain kannen, jonka avulla hamsteri pysyy terran sisällä ja lämpölampun tms. Hintaa oli 40e. Koko on siis 80x30x40cm.
Terra on hieman likainen, joten se pitää pestä tooodella hyvin. Kyllä siitä vielä tulee ihan kiva asumus hamsterille.  :)  Odotan kovasti sitä, että pääsisin jo sisustamaan terraa. Olen tehnyt pari tasoa, joten ne tuovat lisää tilaa.

Terraario oli muuten aikaisemmin käärmeellä, kuningaspytonilla (?). xD Hassua.

NeNNi

#749
Iskä lopetti vuosikymmenien akvaario harrastuksen ja nurkkiin jäi lojumaan 80x40 cm kokonen akvaario. Mähän tottakai aikani sitä tuijoteltuani raahasin kotiin ja tein siitä Elmerille terran. :) Ihana innostuksen kipinä tuli itellekin; kaivelin takapihalta ja varastosta paljon lisää virikkeitä. Ja tietysti ekan yön jälkeen terra oli möyhennetty ihan täydellisesti. ;)