Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - MortimerRiddle

[Hajime: siirretty ketjusta "Uusien muunnosten vaikutus roborovskien merkkeihin".]

Olisi mielenkiintoista tietää, että onko näissä uusissa muunnoksissa havaittavissa vaikutusta eläimen käytökseen? Minua ei huolestetuta muunnoksissa se, että ne saattavat turmella eläimen ulkonäön (vaikka toki sekin ymmärrettävästi harmittaa) vaan lähinnä se, ettei niiden mahdollisesti haittavaikutuksesta kantaan oikeastaan tiedetä.

Yleinen aihe "jalostuksen vaikutukset kesyhamstereihin" olisi ihan mielenkiintoinen. Osa näistä leveäkasvoisista, pörröturkkisista ja kirjavista syrkeistä tuntuvat välillä olevan hieman ns. "ulkona." Jotkut eläinkaupassa myytävät normaalin väriset ja kapoiset hamsterit tuntuvat säilyttäneen alkuperäisen käytöksen edellä mainittuja paremmin (olematta nyt kuitenkaan villejä). Mielestäni on myös mielenkiintoista pohtia, että miksi tätä alkuperäistä tyyppiä ei vaalita? Olisihan hienoa säilyttää myös kesyhamsterit mahdollisimman aitoina, varsinkin kun alkuperäinen syyrianhamsteri on vaarassa kuolla sukupuuttoon.