• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juomapullonkiinnitys apua!

Aloittaja Satux, 04.08.08 - klo:20:56

« edellinen - seuraava »

Satux

Minulla on syrkkini dunassa ulkopuolelta sellainen reikä, josta työnnän juomapullon juomapään aina sisälle ja yläosan teippaan dunaan.

Olisiko mitään helpompaa tapaa, niin ei kuluisi teippiäkin niin paljon...?

GaneshaX

#1
Rautalanka-koukku?? Niin meillä on pullot dunissa kiinni.

Tässä kuva:


Rautalanka on rautakaupasta saatavaa "askartelu-rautalankaa"
Mulla on kaikki pullot näin kiinni. On halpa ja kätevä tapa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Satux

#2
pullossani ei ole ylhäällä tuollaista koukkua.
Miten sait tuohon dunaan 2 reikää rautalangalle?

GaneshaX

#3
Siis... dunissa ja gabbereissa jotka minulla on, niissä on kaikissa nuo "juomapullon" kiinnitysreiät valmiina. Juomapullot, joita käytän, ovat ns. terraario pulloja. Maksavat n. 2e eläinkaupassa. Onko dunasi miniduna? Niissä ei ole näitä reikiä, joihin juomapullon kiinnittäisi. Jospa koittaisit siinä tapauksessa ripustaa pullon kattoritilästä?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#4
Rautalangan voi myös teipata pulloon kiinni, jos siinä pullossa ei ole tuollaista koukkua. Menee vähemmän teippiä kuin jos sen pullon joutuu aina teippaamaan kokonaan kiinni.

Mulla on pullonpidikkeet teipattuina pulloihin ja niistä pullot roikkumassa gabbereissa/fläteissä. Sit vaan varsinkin syrkkinaarailla tuntuu olevan tapana alkaa suurentamaan noita pullonreikiä, mutta nekin voi tukkia jollain. Gabberit kyllä näyttää olevan kestävämpiä sen suhteen kuin dunat, reikä on eri paikassa niin meillä ainakin moni jättää kokonaan ne rauhaan, kun taas dunia on tuhottu ihan kokonaan...  :roll:

Piipari

#5
joo... onneks mun hamsu on vielä niin pieni et se ei yllä siihen aukkoon. mulla roikkuu dunan katossa.
elämäni elimet: luppa ja piipari

Satux

#6
Pulloa en oikeen voi katosta laittaa roikkumaan, dunani on iso gabber duna, joka on siis aika korkea joten pitäisi korkealta laittaa pullo roikkumaan.

Eikä dunassani ole reikiä.

Ninde

#7
^No kyllä mulla ainakin on gabbereista roikkumassa, ei se nyt niiiin korkea ole. Syrkeille saa hiirikokoiset pullot just hyvin roikkumaan sopivalle korkeudelle, mut kääpiöillä täytyy tietty laittaa matalammalle.

Minski

#8
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Rautalanka-koukku?? Niin meillä on pullot dunissa kiinni. Tässä kuva:
http://i34.tinypic.com/23wl6v4.jpg

Rautalanka on rautakaupasta saatavaa "askartelu-rautalankaa"
Mulla on kaikki pullot näin kiinni. On halpa ja kätevä tapa.
Toipas onkin kivan näkönen ja noi pullotkin on sieviä ja kätevän näköisiä :)

---

Meilläkin on toi rautalankajuttu käytössä, mutta ei ihan tolla tyylillä kuin GaneshaXilla. Eikä noin siistin ja nätin näköisesti :D Mutta tässä kuitenkin pari tapaa laittaa juomapullo dunaan/gabberiin:







Kaikissa noissa kolmessa tavassa juomapullo on helppo irroittaa ja vedenvaihtoon ei kulu kuin hetki. Rautalanka on tosiaan rautakaupasta/tavaratalon rautaosastolta ostettua hyvin taipuisaa lankaa, jota myydään valmiissa pikku-rullissa.


Ehkä kätevin on kuiteskin laittaa kunnon kokoinen kanin juomapullo :D Ei tarvi mitään ihme-virityksiä, muuta kun sen juomapullon oman rautalankakiinnikkeen:



Eikä oo pelkoa, että vesi loppuis kesken, jos on pari päivää poissa kotoa :D

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Onko dunasi miniduna? Niissä ei ole näitä reikiä, joihin juomapullon kiinnittäisi.
Tietääkö muuten kukaan tähän syytä ? Miniduna olis paljon käytännöllisempi, jos niissä olis ne reiät kanssa, joten mikähän on ollut syy, ettei niihin ole reikiä tehty ? Ja muistanko ihan väärin, jos väitän, että "ennen vanhaan" minidunissakin oli semmoset reiät kyllä, mutta uusimmissa ei enää ole ?
Hamsteriton tätä nykyä

blood.and.tears

#9
Mun mielestä kaikista kätevin tapa on kuumaliimata (tai teipata, mutta kuumaliima on siiistimpi) akvaariomagneetin toinen puoli pulloon kiinni, pullo dunan sisäpuolelle ja magneetin toinen puoli ulkopuolelle. Helppo irrottaa, saa mihin kohtaan vaan ja siistin näköinen. Hiiripulloja oon noihin magneetteihin liimaillut ja hyvin on kestänyt. Tosin yhdestä irtosi kuumaliimat kun laitoin reiluksi vuorokaudeksi tulikuumaan veteen likoomaan. Muuten pysynyt hyvin kiinni. Ja tarvittaessa saa veitsellä vedettyä noi kuumaliimat irti, niin saa siistin pullon taas takaisin.
Kuva havainnollistamassa, tosin huonolaatuinen:

Taustakappaleen ei tarvii olla noin iso, mutta kadotin alkuperäisen ja eläinkaupassa ei ollut pienempää.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Scarlett

#10
Eilen meni hermo tuon termiitin kanssa, kun se kolisti juomapulloaan terran seinää vasten niin että kuului rasittava ääni, ja vettä valui ulos niin että aamulla kaikki vedet olisivat olleet lattialla. Meillä on siis pullo kiinnitettynä rautalankakoukulla terran laitaan. Kokeilin ensin laittaa pullon keskemmälle kattoritilään, ettei ötökkä saisi koluutettua pulloa laitaa vasten, mutta eipä tuo oikein auttanut - keskelle siirretystä juomapullosta tuli vain potentiaaliset tikkaat, jota pitkin elikko yritti kavuta, ja vesi virtasi...

Käyn tänään akvaariomagneettiostoksilla.

Krisse

#11
Kulkeeko nuo magneettihärpäkkeet ihan akvaariomagneetin nimellä? Kävin jo yhdestä eläintarvikeliikkeestä kyselemässä, eivätkä tienneet siellä yhtään mistä puhuin. :huh

Scarlett

#12
Levänpoistomagneetti on varmaan se oikea nimi.

metsku

#13
Mulla myös magneettisysteemi käytössä. Kiinni tosin kaksipuoleisella tarralla, hyvin pysyy se magneetti kiinni silläkin. Tai siis tää systeemi on käytössä gerbiileillä. Hamsuilla on vaan duna seinää vasten jolloin pullo pysyy reiässään  xD

Piipari

#14
mulla on minidunassa noi reiät. että kyl niitä löytyy... :)
elämäni elimet: luppa ja piipari