• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsukasvatusta usa:n tyyliin

Aloittaja Elven, 13.11.09 - klo:10:59

« edellinen - seuraava »

Miipemi

#60
Nuo kummatkin videot olivat aivan järkyttäviä, mutta kyllähän se tiedettiin että USA:laiset eivät ymmärrä hamstereista mitään ja ottavat niitä sen takia koska ne ovat söpöjä. USA:ssa hamstereita pidetään suunnillen pakasterasioissa ja vaikka kuinka monta hamsteria samassa! Niin ja oletteko nähneet ne kamalat juoksupallokisat nekin USA:laisten tekemiä!!! : ((((
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

GaneshaX

#61
Lainaus käyttäjältä: "Miipemi"kyllähän se tiedettiin että USA:laiset eivät ymmärrä hamstereista mitään ja ottavat niitä sen takia koska ne ovat söpöjä.


No, eiköhän ääliöitä löydy ihan joka maasta. Ei kai kaikki suomalaisetkaan pidä hamsujaan suositusten mukaan  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miipemi

#62
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "Miipemi"kyllähän se tiedettiin että USA:laiset eivät ymmärrä hamstereista mitään ja ottavat niitä sen takia koska ne ovat söpöjä.


No, eiköhän ääliöitä löydy ihan joka maasta. Ei kai kaikki suomalaisetkaan pidä hamsujaan suositusten mukaan  ;)

No niin se on totta, mutta en ole vielä toistaiseksi nähnyt tai kuullut mitään hyvää siitä miten USA:laiset kohtelevat hamsuja : (
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Maranth

#63
Hitsin pienet terrat! Meillä on tuota isompi kuljetuskoppa, missä Dino on siivouksen aikana.  :shock:
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Miipemi

#64
Ei liity USA:aan, mutta venäläinen ystäväni sanoi, että venäjällä ihmiset pitävät hamstereita 3 litran astioissa O.O Ja yritin vaikka kuinka selittää mihin hamsteri tarvitsee tilaa, niin ystäväni ei vain voinut ymmärtää sitä.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

wiidii

#65
^En tiedä millainen henkilö on kyseessä, mutta ainakin minun venäläiset kasvattajaystävät pitävät eläimiään ihan isoissa terraariossa - mitä kuvista olen nähnyt.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Miipemi

#66
Nämä ystäväsi siis ovat kasvattajia, joten luulen, että he tietävät millaisissa terraarioissa hamstereita on pidettävä :)

Sain minun hamsterini Napin tältä minun venäläiseltä ystävältäni ja oli Napilla silloin kun sain sen häneltä niin mukana miniduna, mutta hän sanoi ettei voi ymmärtää miksi hamterit tarvitsevat näin paljon tilaa ja hän sanoi, että venäjällä (en tiedä missä, ehkä hänen tuttavillaan tai joissain eläinkaupoissa) pidetään hamstereita 3 litran astioissa. Jokatapauksessa olin aika järkyttynyt kun hän kertoi sen :<
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Nape

#67
//http://www.youtube.com/watch?v=m-5gkbSx4mY

Mä löysin tämän, kun katselin tavallisia hamsterivideoita. Tuli vähän inhottava tunne. Ei varmasti tullu oikeen otsikon alle tämä video siis täällä palstalla, mut laitoin silti..

Rose

#68
^ Ihan järkyttävä :shock:

Randij

#69
Voi tota ekaa videota.. no onneksi niillä oli edes purukerros, ruokaa täynnä oleva kuppi ja juomapullo!
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Tuoho

#70
Joo oon nähny ton lenkitysvideon ennenkin... Ihan järkyttävää touhua. Olipa siinäkin tosi vastuullinen aikuinen, en yhtään ihmettele että lapset oli tollasia riiviöitä.. Aina ko nään ton videon, pistää niin vihaksi, että....  :evil:

Randij

#71
Ärrrr, katoin ton toisenkin; kamalempi kuin ensimmäinen!

Vikalle sivulle upposi, että onneksi ekan videon asukeilla on sentään purua, ruokaa, vesipullo ja joillakin pesä.. mut ahtaat tilat ja muutenkin.. ;( toinen oli aivan kamala
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Summera

#72
No hyi, katsoin ton ensimmäinen videon. Aivan kauheat tilat hamstereilla!
Hamsterihulluna tullaan ja mennään

Anonymous

#73
Aivan kamalia. Miten voikaan olla...
Hyppään vähän otsikosta, mutta tässä uitetaan hamstereita !  :shock:  :c8

- http://www.youtube.com/watch?v=wWzGRqqUkc0

spellcaster

#74
En minäkään lähtisi yleistämään että juuri jonkun tietyn maan kansalaiset ovat huonompia hoitamaan hamstereita kuin jonkin toisen.
Ei täällä suomessakaan taatusti ole kaikki kohdallaan, yksityisihmisten hamsterinpitotavat eivät kauheasti leviä julkiseen tietoon, kasvattajien keskuudessa huonot olosuhteet voivat tulla paljon helpommin kaikkien tietoon.
Mä veikkaisin että "huonoimpia" hamsterinpitäjiä voisivat olla perheet joilla ei aiempaa kokemusta. Äiti lupaa ostaa lapsellle hamsterin, mennään eläinkauppaan jossa mahdollisesti vastuuntutnnoton myyjä myy pienen ja kalliin häkin vaikka syrkille (pahimmassa tapauksessa uskottelee että se sopii hamsterille), tietämätön äiti ostaa eikä eläinkauppiaan antamat ruokintaohjeetkaan välttämättä ole kovin hyvät.

Itse annoin aikoinaan kaverin serkun (pieni tyttö) hamsterille uuden kodin, koska tytölle puhkesi allergia. Kun hamsteri tuotiin, sen häkki ei ollut kovin suuri ja hamsteri oli järkyn laiha, oikein luut tuntuivat. Kyseessä oli syrkkinaaras ja se painoi mulle tullessaan noin 100 g.
Mieleeni heräsi silloinkin jo, että tämä perhe ei ole ottanut varmastikaan tarpeeksi selvää hamsterin hoidosta ja ruokinnasta.