• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Miksi päädyitte juuri hamsteriin?

Aloittaja Hip-Hop Hamsteri, 05.08.08 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

Sohvi

#15
hamsut :

- helppo hoitoisia
- moni ruokaista
-  ei vie tilaa
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Ritu

#16
En voinut lapsena saada mitään karvaista lemmikkiä, koska äitini on allerginen. Olen kuitenkin aina ollut eläinrakas. Kun sitten reilu kolme vuotta sitten muutin omaan kotiin, tiesin että joku lemmikki tulee. Asuin kuitenkin tuolloin kämppiksen kanssa ja hänellä oli koira, joten halusin eläimen omaan huoneeseeni. Tämä rajotti tilaa. Eläin ei saanut olla kovin suuri.

Tutkin sitten jyrsijöitä. Hamsterit olivat valloittavan suloisia nallemaisine piirteineen. Syyrialainen tuntui sopivan kokoiseltakin, vähän isommalta kuin moni muu jyrsijä, mutta kuitenkin suht vähän tilaa vaativalta. Luin myös että ovat helppoja käsitellä ja hoitaa. Niimpä tämä tuntui ihanteelliselta lemmikiltä sen hetkiseen elämäntilanteeseeni. Empä arvannut silloin kuinka ihanteellinen se olisikaan  :D . Sen jälkeen ei ole hamsutonta päivää näkynyt, enkä usko niitä kovin paljon tulevankaan. Veivät kyllä sydämeni täysin.
- Riikka

Nami2

#17
Meillä on ollut kissoja ja koiria oikeastaan viimeiset 15 vuotta. Mutta kun tyttö syntyi 5 vuotta sitten, hänelle puhkesi kissa-allergia, jonka vuoksi kissoista jouduttiin luopumaan. (Onneksi löytyi kiva koti!) Ja nyt kun vuosi viimeinen koira sai vanhuuttaan sydänongelmia, ja valitettavasti menehtyi, niin päädyimme hamsteriin, koska aina ei aika riitä ihan koiran kouluttamiseen ja 24/7 sen opettamiseen, niin hamsteri oli ihanteellinen ratkaisu eläinrakkaaseen kotiin. Olemme todella ihastuneita Viliin ja kaikkeen iloon mitä suloinen jyrsijämme on meille tuonut! Tuntuu nyt siltä, että meillä tulee aina olemaan hamsteri, niin ihana se on!!!  :lov

ammie

#18
Ennen kuin Yufu saapui taloon olin jo pitkän aikaa halunnut saada koiran tai toisenkin kissan. Tajusin kuitenkin että koira veisi aivan kamalasti aikaa ja toista kissaa äitini ei suostunut hankkimaan. Yhtenä päivänä sitten menimme  käymään faunataressa ystäväni kanssa ja katselin suloisia talvikoita, jotka varastivat sydämeni. Koska ystävälläni oli ollut hamstereita jo monta vuotta tiesin lajista jotakin ja päätin että hamsteri olisikin se oikea vaihtoehto. Kotona sitten selasin joka päivä nettiä hankkien tietoa ja sain luvan ottaa pikku jyrsijän. Hamsterin ottaminen oli merkkitävä asia, koska toivon että elämässäni ei enään tule olemaan yhtäkään hamsteritonta päivää.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

eta

#19
Poikani halusi hamsun. Itse en olisi varmaan koskaan ostanut hamsua ellei Riku olisi sellaista halunnut. Pojalla mennyt niihin jo kiinnostus mutta minulla vaan lisääntynyt. Hamsuja on ollut nyt puolitoista vuotta meillä ja enää en osaisi olla ilman niitä. Hamsuun Riku päätyi koska kaverillakin oli  xD ja siitä se sitten lähti  :D

Sissi

#20
Mulla oli ensin gerbiilejä. No, olihan ne ihan kivoja ...  :kieli  Ei kuitenkaan ihan täydellisiä. Gebujeni kuoleman jälkeen ajattelin marsua. Sitten kania. Sitten frettiä. Sitten hamsteria. Hamsteri oli hyvä ja sopiva lemmikki sillä hetkellä. Oli kuitenkin tarkoituksena, että saisin jouluna vasta hamsterin. Nooh, sain sitten Lokakuussa Sissin. Oli niin kovat paineet saada se hamsteri. Hamsterit ovat muutenkin niin suloisia ja kivoja jyrsijöitä.  :P  XD
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Miharu

#21
No mulla alko vaan jotenkin kiinnostamaan hamsterit ja sitten luin niistä kirjoista ja netistä ja aloin isälle vihjailemaan hamsterista.. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Aleksi

#22
Nokun ei oltu ennen omistettu mitää muuta nii päätettii alottaa pienestä. Ensin kyllä mentiin kattomaan kasvattajan hamsuja, ei oltu osto aikeissa, muttakun olin niin ovela 9-10 vuotias niin osasin puhua äidin ympäri ja me ne ostimme.

Anzukka

#23
Mulla oli ensin iso katras gerbiileitä ja sitten kääpiöhamstereita mutta kumpikaan ei ollut oikein mun juttu niin sitten rakastuin näihin syrkkeihin ja kaikki melkein 50 syrkkiä jotka olen omistanut ovat olleet ihania ja erilaisia persoonia  :lov
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Looq

#24
Serkuilla oli 2 talvikkoa, ja äiti ihasteli niitä kovasti,
ja sitten kysyin, että saataisinko mekin sellainen?
Ja niin se sitten tuli meille.

GerbuHamsu

#25
Olin omistanut jo useampia gerbiilejä ja ne olivat minun makuuni liian vauhdikkaita. Etsin tietoa hamstereista ja sain ensimmäistä kertaa kuulla talvikoista joka kuullostivat löllyköiltä, joten sellaisen sain kun tuli asumus vapaaksi.

Vilma

#26
Sain ensimmäisen hamsterini Lulun 8-vuotiaana. Kaverini oli juuri saanut ensimmäisen hamsterinsa ja tottakai tuota otusta oli pakko päästä katsomaan. Ihastuin syyrialaisiin kovasti ja halusin meillekin samanlaisen. Pitkän kahden päivän vinkumisen jälkeen kävimme eläinkaupassa ja mukaan tarttui hamsteri ja viiden vuoden harrastamisen jälkeenkin hamsterit ovat aivan ihania eläimiä, eikä into ole laantunut! :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

tintsku

#27
Kahdella kaverilla oli hamsut, joihin ihastuin ja oma oli saatava, viikonlopun miettimisen jälkeen sain Toffeen eläinkaupasta. En ole kyllä katunu yhtään.
Hamsuja on ollut nyt n. 2,3 vuotta.

Micco

#28
Koska oon tykänny hamstereista koko elämäni ajan. ja muutenkin tykkään jyrsijöistä.  :)
R.I.P \'\'Hami\'\'  2006 - 2010    \":(\"

Maikki^

#29
Mie päävyin siks koska ovat ihania ( :sydan ), suhteellisen helppoja hoijjettavia, halpoja (kuulostaa jotenki ilkeeltä sanoo noin  :) ) ja muutenki vievät niin vähä tillaa.  8-)

Ninni <3                                Harri <3