• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

Falgor88

juu eli voitteko kertoa mikä näistä zooplussan juoksupyörävaihtoehdon kokoista on parhain syyrialaiselle hamsterille?
onko se sitten tuo keskimmäinen koko? :)

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/juoksupyorat/178368

Eve87

20cm halkaisija on yleinen suositus syyrianhamstereille. Mutta kyllä se isompikokoisen hamsterin kanssa usein jää liian ahtaaksi. Hamsteri ei saisi juosta pyörässä selkä notkolla virheasennossa. Suosittelen itse tuota viimeistä eli - Ø 29 cm, S 8,5 cm, K 32 cm.  :icon_smile:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MortimerRiddle

Mä oon kerran meidän pappahamsulta jo poistanut koko juoksupyörän, mutta nyt kun siitä on tullut niin hyper reipas niin saan lisätä sen sille uudestaan.  :hyper: Harmi että en sitä vielä eilen laittanut kun häkin siivosin, mutta tänään sitten, kunhan se tuosta herää.  :icon_smile:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Ely

Ei kannata sitä poistaa ollenkaan kun vanhukset tarvitsevat liikuntaa reippaasti enemmän kuin nuoret, salli vain vapaa pääsy juoksupyörälle  :icon_e_wink:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

MortimerRiddle

^Kiitos neuvosta.  :misc_aai: Peetu juoksi eilen koko yön ihan onnessaan. :sydan:

Eläinten onnellisuus on tärkeintä minulle!
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

pikkumyy

Tämä tuli maanantaina ja kyllä syrkki tykkäs :loov: ja niin minäkin.On hiljainen ja vakaa :peukku: Suosittelen todella lämpimästi
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/juoksupyorat/227696

Amppunnn-

#456
Eli minkä ikäiselle hamsterille olette antaneet juoksupyörän? Oletteko itse puolesta vai vastaan tai onko oma hamsunne addiktoitunut pyörään tms?
   Mietin juuri voisinko antaa kaksikuiselle syyrialaiselleni juoksupyörän. Mitä sanotte?
Olisin todella kiitollinen vastauksista. :)  :mhappy:


Käytä hakua ennen uuden aiheen luomista - Ely
s.16.7.2012 syyrialainen hamsteri nimeltään Torsti (;

Alkemistin


Meillä on kaksi puista hiljaista juoksupyörää, erimerkkisiä. Lähinnä jonkinlainen suhina tai rahina kuuluu juostessa, ja pienten jalkojen tepsutus  :mhappy:  Vaikka molemmilla on pitkä turkki, ei karva tartu umpinaiseen pyörään.

Naksulle tuli 20 cm juoksupyörä parikuisena muistaakseni ja tyyppi oli siitä aivan onnessaan. En kyllä millään raatsisi enää ottaa pois.
Isommalla Lulalla on 29 cm pyörä ja ero on kyllä huikea. Naksun pyörällä neiti ei suostunut edes polkemaan, liekö ollut turhan ahdas. Tämä uusikin on useimmiten lähinnä puruleluna, eikä siksi aina terrassa. Isompi pyörä vaikuttaa jotenkin raskaalta saada kulkemaan, ja välillä Lula vain "keinuu" tai heijaa sitä edestakaisin. Onko muilla tullut sama vastaan? Harmi etten muista merkkiä. Zooplussasta tilattu, sellainen kaarnallisista puupaloista koottu.

sannasydän

Meillä hankittiin syrkille ja talvikolle juoksulautaset! :) Pitävät kyllä vähän meteliä mutta ei onneks mua häiritse  :icon_cheesygrin:  Tosin ostin talvikolle sen "syrkkikoon", ja syrkille sitten chinchillalle tarkoitetun, oli niin pikkunen se syrkkikokoinen :)
Syrkki Lavender's Mistletoe "namu" s. 19.8.2012
Talvikko/Hydridi(?) Ruben Pontus Valdemar s. 12.8.2012

http://www.sannan-pikku-otukset.blogspot.fi/

Bonini

Aion hankkia tulevalle talvikolle silent spinnerin. Mietin vaan että pysyykö se paikallaan jos sen laittaa niin että puruja kaivaa sen verran että jalkaosa osuu dunan pohjaan :o ? Ja kai se 16cm kokoinen pyörä on sopivan kokoinen talvikolle? :---0 Onneksi niitä talvikolle sopivan kokoisia pyöriä löytää helpommin kuin syrkkiksille tarkoitettuja :D

metsku

Juoksupyörän hyödyt on moninaiset. Haittoja ei ole paitsi se yksi eli siihen addiktoituminen. Sitä taas ei tapahdu jos hamsterin elinolosuhteet on kunnossa eli sillä on tarpeeksi tilaa ja virikkeitä asumuksessaan. Silloin hamsteri pysyy terveenä ja puuhastelee muutakin kun ravaa juoksupyörässä. Jos taas tilaa ja virikkeitä on liian vähän se saattaa siihen jäädä koukkuun. Ratkaisu tällöin ei ole juoksupyörän pois ottaminen vaan sen tarkistaminen ja korjaaminen onko asumuksessa liian vähän tilaa ja virikkeitä.

Itse pidän kaikilla hamstereilla alusta asti juoksupyörää. Tällä hetkellä toinen syrkki käyttää sitä vähän ja toinen ei taida käyttää ollenkaan. Sen sijaan talvikko käyttää sitä paljon.

Alkemistin

Se silent spinner on pysynyt syrkillä yllättävän hyvin pystyssä, vaikka alla on ollut pieni kerros purujakin  :icon_smile:

Olen muuten vähitellen tullut siihen tulokseen, että hamsu voi jättää pyöränsä käyttämättä myös silloin, jos se on liian iso/raskas. Lulalla on 29cm puinen juoksari, jossa viitsii polkea tosi harvoin. Sen sijaan kun jätin epähuomiossa "juoksutusaitaukseen" (ammeeseen :) pentujen 20cm juoksupyörän, niin matami änkesi ittensä siihen polkemaan aivan toheissaan. Myöhemmin kokeilin 23 senttistä ja sekin kelpasi hyvin. Lulalla on iso 116cm terra, jossa on kukkaruukkua, pahvilinnaketta, katossa kookosmaja tikkaineen ja koko ajan kaikenlaista pientä vaihtuvaa virikettä.

Naksu taas vaikuttaa addiktoituneelta pyöräänsä. Häkki on 70x45x80cm kuudella eri tasolla (pitää kiipeilystä) sekä kahdella syvällä purulootalla, mökeillä (joihin ei koskaan menen), virikkeillä (jotka eivät pätkääkään kiinnosta) ja riippumatolla varustettuna. Molemmat pääsevät vähintään joka toinen ilta isoon keittiöömme vapaaksi. Tosin Lula nyt on välillä ollut ammeessakin pahviputkien ja heinien kanssa puuhaamassa, kun on muuten koko ajan keittiön patterin välissä...

P4tt4

Oon nähny kaupassa molempia. itselläni on pyörä. kumpi olisi parempi hamsterin kannalta ?
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Alkemistin

Pyörä vai lautanen, meinaat? Olisin kanssa utelias lautasen suhteen, mutta ei riitä järkevästi tila syrkkikoon kanssa.

Silent spinneristä vielä, että sekin oli meillä vain lainassa. Myöhemmin kuulin, että kääpiöhamsterit usein kaivavat syrkkejä enemmän ja spinneri olisi parasta kiinnittää pinnoihin. Se ilmeisesti onnistuu ihan vakiona siitä navan kohdalta ruuvaamalla.

Ely

Ne on ihan yhtä hyviä hamsterin kannalta, lautasessa se hyvä puoli ettei kipeytä selkää jos on liian pieni mutta ei sillä hamsteri paljoa juoksekaan  :icon_cheesygrin:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."