• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#105
Nii eipä kait :haha  Olive huomasitko Nalle-poikasi nassun tuossa kuvassa?

Potmo

#106
Todella kivan näköiset nuo taikahamsun mustat hyllyt! Mistä sait ja mihin hintaan?

Mitenkäs muuten, eikös tuo ole vähän ikävää kun ne hamsut ovat noin korkealla (etenkin dunissa, mutta toisaalta mitään raskaampaa nyt ei noin ylös olisi järkeäkään laittaa) kun eihän niitä hamsun touhuja sieltä edes näe? Itselleni ainakin on hyvin tärkeää, että voin katsella hamsuani sen ollessa hereillä. Ja kysyn tämän ihan yleisesti niiltä, jotka dunia hyllyissään pitävät, en vain taikahamsulta.
Toki ymmärrän tilansäästön ja dunien helppouden, mutta minä en ainakaan raaskisi laittaa hamsuja tuonne "ulottumattomiin". :P Tosin muutenkaan en dunia ymmärrä juuri tästä syystä. Mielestäni terrat ovat paljon paremman näköisiä (ei tarvitse metättää sisustukseen sopivia värejä xD ) ja hamsunkin näkee pleksin/lasin läpi. Itsellänikin on duna ollut joten ymmärrän hyvin sen edut, mutta..
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Vevve

#107
^ Mullakin on dunat hyllyllä, mutta mulla ei ole mitään ongelmaa hamsun touhujen katselemisessa kun olen niin pitkä että ylähyllyillekin näkee – enemmänkin alimmat jäävät joskus vähän huomiotta, kun en viitsi kokoajan kyykkiä maantasalla.
Terraarioihin haluaisin kyllä laittaa kaikki hamsuni kun ovat niin nättejä katsella. Ongelmana sitten olisi se että niitä on hankala pitää hyllyillä kun pitää sitten nostella alas pestäväksi. Mulla onkin kaikki terrat lattialla tai alahyllyllä ja niissä on pohjassa huopatassut, ei tarvii edes kantaa pestäväksi vaan työnnän maata pitkin.  xD

Anonymous

#108
Biltemasta hankittu ja hinta hiukan yli 26e. nuo hyllyt näyttää paljon korkeammilta tuossa ja ylimmässä punaisessa terrassa on sellainen hamsu turvassa jota en halua pienen poikani tällähetkellä käsittelevän lainakaan sanoin toinen ylhäällä oleva on uusin tulokas jonka myös haluan pitää siellä niin sanotusti "turvassa". Ymmärrän tuon mielipiteesi mutta itse olen tuon kokennut meille toimivana ratkaisuna. Terroja en painonsa takia halua vaan itse pidän enemmän dunista sekä gabbereista. Jokaisella on mielipiteensä niin kuin tapansakin :)

Vevve

#109
^ Se on tosiaan hyvä että on hyllyllä lasten ulottumattomissa, meilläkin käy tosi usein 2v ja 4v serkkutytöt jotka eivät hetken rauhaa anna alimmille hamsuille...  :c8

EDIT
Tässä vähän aikaa sitten tuolla Asumustopikissa joku ihmetteli kun mulla on niin ahtaasti dunat hyllyssä että saako hamsut edes happea. Säädinpä nyt sitten sen verran että siirsin yhden tuohon terran päälle ja jätin joka dunalle vähän varaa tuohon yläpuolelle. Kattoo nyt vielä mitä käy kun kissat palaa mökiltä, onko ne heti tunkemassa noiden päälle makamaan.
Alimmalla terralla on edelleen tuo puukansi, jossa tosiaan se ilmarako on tuolla takana missä juomapullo roikkuu. Ylimmällä dunalla on edelleen ylähylly tosi lähellä, sitä en siirtänyt koska ylähyllyillä on taustalevy jonka takia duna tulee niin paljon ulos hyllystä että ritilä ei ole kokonaan ylähyllyn alla.
Pitäs vaan keksiä mitä teen kun asumukset lisääntyy.


GaneshaX

#110
Meillä on ainakin duna myös ylähyllyllä. Pikkupakkohan se on, muutenhan menee hyllytilaa hukkaan ja hyllyjä pitäisi silloin olla enemmän.

Esim. tämän hylly yhdistelmän päälle mahtuu jopa neljä dunaa ja ne eivät pyöri jaloissa lattialla.  ;)

Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

GaneshaX

#111
Herätellääs tätä topaa vähän. Meillä on tapahtunut uudistuksia. :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#112
tosi  hienot hyllyt sulla. Nyt oot saannu hommattua toisen hyllyn :)

Vevve

#113
Mäkin sain kaikki boxit pois lattialta kun hyvästelin pari laatikollista kirjoja pois kirjahyllystä ja tiivistin kaikki muutkin roinat kaappiin. :D Terraariot on kivoja tossa hyllyssä kun nyt niihin näkee sisällekin.


Anzukka

#114
Ihanat tilat ^ :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Vevve

#115
Kiitos! :D

Hami

#116
mistä te löydätte tuollasia sopivia kaappeja noille dunille. :) Minä löydän liian pieniä hyllyjä. :(
Joko on muutamasta sentistä kiinni ja nyt on tuo akvaario joka on ongelma kun leveyttä on ~ 80cm.

Mistä siis löytäsin hyllykön johon mahtuu 3 suurta dunaa pituutta noin 70cm syvyyttä noin 45cm ja akvaario jolla pituutta noin 80cm ja syvyyttä noin 40cm.
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

tintsku

#117
^Esim. ikeasta niitä löytyy. Mie ostan seuraavan kerran, kun mennään ikeaa kaksi grom hyllykköä :)

Vevve

#118
^^ Miun terrahyllyni on Ikean Billy -sarjaa. Se on syvyydeltään vain 35cm joten taustalevy piti jättää pois ja on vähän hutera sen takia. Hyvä puoli on, että hyllyjä voi siirrellä ja lisätä ja poistaa mielensä mukaan, mitä esimerkiksi muuten sopivissa Gorm-hyllyissä ei voi tehdä (ja ne on puunvärisiä, yäk). Dunat mulla on Ikean Expedit -sarjan kirjahyllystä josta olen ottanut pois niitä lokeroiden välisiä seinälevyjä. Sopii dunille aika hyvin eikä ole huteroitunut yhtään vaikka poistelin noita levyjä tuolta välistä.

tintsku

#119
^Grom hyllyköissä voi kylläkin siirellä hyllyjen paikkoja, lisätä hyllyjä ja poistaa niitä, jos tarvetta.
En itsekkään tykkää puunvärisistä, joten maalaan ne valkoiseksi, niinkuin pari sivua taakseppäin on tehnyt Olive.