• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#150
^10 markkaa oli silloin jo kyllä tosi halpa. Siihen aikaan yleisesti ottaen kasvattajilla maksoi muistaakseni 40-60 markkaa.

1997 kun kävin ekassa näyttelyssäni, niin yleinen hinta hamstereille oli 30 markkaa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#151
Joo no silloin maksoi se kahvi ja pullakin huoltsikalla vähän eri summan kuin tänä päivänä ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

muumimamma-64

#152
Mun ollessa n.10v (vuonna 1974-75) meidän äiti osti minulle ja veljelleni syrkit . Hinta oli tuolloin täyskasvusesta 6 markkaa ja poikasesta 3markkaa. Muistan tuon poikasen hinnan syystä, että meitin syrkit olikin eri sukupuolta (myytiin naaraina) ja pääsivät karkuteille, josta seurauksena vahinkopoikue, jonka sitten syrkit äiteelle myynyt liike lunasti meiltä 3markkaa kpl.(kun olivat väärin katsoneet sukupuolet)
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

windi

#153
Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Mun ollessa n.10v (vuonna 1974-75) meidän äiti osti minulle ja veljelleni syrkit . Hinta oli tuolloin täyskasvusesta 6 markkaa ja poikasesta 3markkaa. Muistan tuon poikasen hinnan syystä, että meitin syrkit olikin eri sukupuolta (myytiin naaraina) ja pääsivät karkuteille, josta seurauksena vahinkopoikue, jonka sitten syrkit äiteelle myynyt liike lunasti meiltä 3markkaa kpl.(kun olivat väärin katsoneet sukupuolet)

Mutta ainahan eläinkaupat maksaa vähemmän pennuista mitkä ottavat myyntiin, kuin mitä ite niistä pyytävät. Eihän se kauppa muuten kannattais  :p
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

Marla

#154
^ Jeps. Kannattaa aina tietty vähän miettiä, mihin hintaan myy liikkeelle - multa kysyttiin 5 euron kipalehintaan liikkeeseen, jotka itse pyytää 30 e syrkistä. :roll:

Heli

#155
Mä en ainakaan muista ettäkö olisin koskaan saanut yli 10e eläinkaupasta poikasista. Monet maksaa vieläpä vaan tavarana... 6e on tainnut olla aika yleinen summa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#156
10e taitaa olla ihan maksimi. Täällä päin kaupat maksavat jtn 6-7e/korvapari.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#157
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Joo no silloin maksoi se kahvi ja pullakin huoltsikalla vähän eri summan kuin tänä päivänä ;)

Nimenomaan. Kaikki hinnat ovat nousseet, niin myös tulot käsittääkseni (paitsi sossutulot, mutta se onkin taas iiiihan oma keskustelunsa :D).
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

PrinceAlbert

#158
Prinssistä maksoin 25€, tuo tuntuu olevan aika yleinen hinta syrkistä eläinkaupassa. Miljan aikaan oli vielä markka-aika, en nyt tarkkaan muista mikä hinta maksettiin. Minnistä maksettiin 20€.
Elämäämme rikastuttavat tällä hetkellä
Möhis 5.8.09
Unelias 1/11  
Utu 19.2.2010

Sateenkaarisillalla syrkit Milja (1997), Minni (1998-2000) ja Prinssi (31.8.09-29.6.11)

Marla

#159
Mä en sitten tiedä sen enempää omakohtaisesti noista hinnoista, mutta toi vitonen tuntuu pieneltä summalta, kun liike veloittaa kuusi kertaa enemmän. Ainahan pitää voittoa saada, mutta.. noh..

Aya

#160
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Mä en ainakaan muista ettäkö olisin koskaan saanut yli 10e eläinkaupasta poikasista. Monet maksaa vieläpä vaan tavarana... 6e on tainnut olla aika yleinen summa.
Mä olen Oulussa saanut poikasista jopa 20e/nenä eläinkaupasta. Kyseessä siis eläinkauppa joka vastustaa tukkueläinten myyntiä, ja tahtoi, että myytävillä eläimillä on sukutaulut ja hoito-ohjeet mukava. Tahtoivat kuulemma maksaa enemmän kasvattajalle hyvinvoivista poikasista, kuin säälittävistä tukkuhamstereista, jotka usein olivat sairaita jo saapuessaan :)

nennu

#161
Itse kun viimeksi myin eläinkauppaan 4 poikasta joskus viime vuonna,maksoivat 7e/kpl.Annoin sukupaperit viel mukaan.Nykyään liike pyytää syrkistä 29e :huh

-Alpseta-

#162
Joensuussa hamsut maksaa saman verran riippumatta siitä onko kääppäri vai syrkki. Siis samassa kaupassa maksaa kaikki saman verran mutta isommassa kaupassa maksaa enemmän.(ainakin sellaisen kuvan olen saanut. en ole aivan varma...)Meidän lähi eläinkaupassa maksaa kaikki hamsut 19e ja kauempana 25e. Molemmat paikat on mun mielestä tosi luotettavia ja niissä on asiantuntevat myyjät. :)

Toivottavasti ees joku ymmärtää ton sepostuksen, nimittäin en oo mikään äidinkieli-nero. HEH... XD

Anonymous

#163
Kun kasvatan campbelleja aion laittaa hinnaksi 20e/nenä  :)  Mietin myös 25e mutta se vaikutti ainakin näin aluksi kalliilta.

Pähkinä

#164
Hirveän moni on nostanut hinnan nyt sinne 25, joten mietin nyt itsekin nostaako vai antaako olla 20. Sanokaa perusteluja miksi pitäisi nostaa?