Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - cibi

16.09.08 - klo:19:58
Ei ollut knikki ei, mutta luuloni johtunevat siitä että uskottelen aina pahinta x)

Mutta siis, kyllä meidän kiinarin ihan terraario alkaa haisemaan - otus mielestäni ei niinkään.
18.08.08 - klo:19:25
Ja vielä että kiinarilla, Osmolla siis on melko 'vino' häntä. Epäilyttävästi lähtee ihan tyvestä suoraan mutta kaartuu sitten jyrkästi vasemmalle, epäilisin itse knikkiä mutten ole ihan varma.

Poju pääsee ensikuussa ensimmäisiin näyttelyihinsä (pet-show) joten uskoisin siitä tulevan maininta jos tosiaan knikki on.
01.08.08 - klo:01:22
Minä olen kuullut että kääppäreistä robot haisevat mutta kyllä meillä kiinarin terra tuoksahtaa pahemmin kuin robojen.
Yleistä hamsterikeskustelua / Kysymys
26.07.08 - klo:02:08
Minulla on muutaman kuukauden ikäinen kiinari poju. Oikein kiltisti antaa käsitellä ja on oikein mukava mutta ihmetyttää kauheasti kun poika ulostaa paljon juoksupyörässä juostessaan. Pidän pyörää terrassa n. joka toinen ilta ja kun en niin chinchillahiekkaa tai muuta extra virikettä vakisisustuksen kera.
Mutta siis juoksupyörä on todella likainen ja kaupasta ostettu/pestykkin juoksupyörä täytyy ottaa pois kun haisee ja näyttää siltä kuin olisi ollut terrassa vuoden. Enemmänkin kakkaa kuin virtsaa.

Pitääköhän hamsteri juoksupyörää jotenkin vessana tai jotain siihen suuntaan? Ja vielä se että terraario alkaa haista virtsalle jo muutaman päivä/ehkä viikko siivouksen jälkeen.
Elikkäs jos haluaa viedä kääpiöhamsterin ulkomuotoluokkaan näyttelyissä niin onko lemmikkirekisteri numero pakollinen?
Vai riittääkö vain täytetyt rekisterikaavakkeet - tottakai ilman hyväksyntää koska ei ole saanut L1 mainintaa?
Normaalisti kuukaudessa ei mene kuin se mitä siemenseoksesta laskettaisiin ja vesiin.
Uusia tavaroita en juurikaan ostele vaan pahvi muu kelpaa hyvin. Luonnosta saa myös ihan hyvin oksia yms kiipeilyyn.

Mutta jos ostelen uusia asumuksia c-hiekkaa niin menee sitten enemmän. Puruihin menee 0 €
Meillä on kiinarilla kookospesä ja puinen mökki tasona.
Roboilla keraaminen kulmamökki ja heinäpesä. Matkadunassa kiinarilla on heinäpesä.

(hiiieman OT) Gerbuilla löytyy puinenmökki tasoksi, kukkaruukku, kookospesä, kerrosmökki ja stokkalta ostettu mökki - terraario pelkkää mökkiä   :D
Eli erottaminen olisi järkevintä. Ihmetyttää vain kovasti se että kun ovat välillä sulassa sovussa ja nukkuvat aina vierekkäin. Chinchillahiekassakin pyörivät parittain.
Ja kun nuo ovat olleet kokoikänsä kahdestaan eikä ole tapelleet pahemmin.
Olen jo jonkunaikaa miettinyt että pitäisikös nuo kaksi robo neitiä erottaa ja monta kertaa olen ryhtynyt toimeen mutta kun välillä niin hyvin vierekkäin istuskelevat ja ovat niin en ole sitten raaskinut.
En ole varma onko muilla samanlaista mutta nuo 11 kk olevat neidit selättävät toisiaan jatkuvasti ja pienimmästäkin aiheesta - ok. Mutta kun selättäjä vaihtuu melkein joka kerta. Pomoa ei oikein ole, joskaan 100 % varma en ole sillä noita ei erota kovin hyvin toisistaan - ainakaan äkkiseltään. Tappeluja ei ole ollut ja kummallakaan ei ole eikä ole ollut haavoja tai muita.
Mitäs tässä nyt sitten tekisi?
Omat roboni ovat paksun puoleisia ja yli vuoden ikäisiä joten  syy on varmasti se, tosin en pidä hamstereitani lihavina vaan isokokoisina.
Meillä roboilla ei ole ollut juoksupyörää niin ei meillä johdu siitä, mutta entisillä omistajilla kyllä. Joskin rintakehät ovat edelleen lähes kaljuja ja robot ovat olleet minulla pari kuukautta.
Nuo tulivat minulle 8 kk vanhoina ja aluksi käsittely on vaikeaa enkä kiinnittänyt huomiota. Nyt ovat sen reilu vuoden ikäisiä mutta olen havainnut asian aiemmin, kiinnittämättä kyllä enempää huomiota.

E// Todella kiireistä nyt tällä kertaa, ja joskin vakavampaa.

´Menin tuossa perjantaina ystävälleni Giasalle yöksi ja Lauantai iltana kun käsittelin hamstereita huomasin että Nanan toinen kasvon puoli on punertavanoranssin, haalean värin peitossa. Säikähdin todella ja otin hamsterit bokseihin. Yritin puhdistaa naamaa mutta ei vedellä onnistunut ja silmän ympäriltä muutenkin vaikeaa. Kummassakaan hamsterissa ei ollut minkäänlaisia haavoja/ purema jälkijä kun tarkistin ja tutkin.  Onko tuo jotain eritettä, verta vai kenties jotain muuta? Todella huolettaa ettei vaan olisi mitään vakavampaa.
On siis sellaista vaaleaa ja ei lähde turkista pois, voisi olla verta 50 % värin puolesta.

Ja hieman ei niin vakavaa, hamstereillani on lähes kalju rintakehä, mistä johtunee?

E2//  Väri kadonnut. o__o
Luultavammin.
Ihme vain kun ei ole näyttelyissä tullut minkäänlaisia mainintoja asiasta.
Pakko kysyä täällä kun vaivaa sen verran.
(vkh rb, 2x tyttöjä, huskyja)
Ekaksi olen huomannut että molemmilla roboillani on molempien takajalkojen pohjassa ruvet, elikkä haavat. Ne ovat pienet pistomaiset enkä tiedä mistä ne olisivat voineet tulla, varsinkin kun toisella on muutenkin kuluneet jalanpohjat. Mistä johtuu?
Toiseksi toisella tytöllä (Nana) on sellaisen puolen sentin mittainen, vino häntä joka törröttää oudosti? Onko mahdollista että se on murtuma joka on parantunut väärin vai? Näyttelyissä ei ole ollut mainintoja.

Siinä nyt tältä erää. :>
Annina, aivan hurmaavia poikasia :>