• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Jellynam

#105
Sain ekan hamsuni joskus alle 10 vuotiaana.. En tietty tienny mitään hamsuista sillon muttakun halusin vaan semmosen  :pihalla:  No sitte ostettii häkit ja kaikki ja kyllähän se eli päälle vuoden, ellei kahtakin. (Ihme kyllä!) Sillon kyllä kiusasin sitä kauheesti kun en viel nii nuorena tajunnu mitään  :(  Mutta sitten puolitoista vuotta sitten taas innostuin hamsuista kauheesti ja lueskelin kaikkea netistä ja foorumeilta ja kirjoista ja sitte rupesin vanhempien kanssa keskustelemaan hamstereista ja että josko meillekin semonen voitaisiin ottaa :P  Kävin kattomassa monista eläinkaupoista millasta valikoimaa oli ja sitte vihdoin sain suostuteltua vanhemmat hamsuun .. Sitte eläinkauppaan ja sieltä tarttui mukaan 2 pientä tyttöhamsua  :)  Rupesivat siinä yhdessä häkissä tappelemaan että mä sitten ostin toisenkin ison häkin ja vanhemmat oli ihan että voi kauhee kun taas paljon kuluja tulee noista elukoista...  :haha

jensku

#106
Hihii! nyt on lupa kolmanteen syrkkiin. :haha  Oli todella vaikea suostuttelu varsinkin iskältä, mutta kiitos meidän äiskälle joka auttoi iskän suostuttelussa. Ja se kolmas syrkki on jo löytynyt, en malta odottaa kun haemme sen söpöliinin. :puna:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Eve_

#107
Olin kymmenen vuotias, kun aloin oikein kovasti haluamaan lemmikkiä.
Mietin eri vaihtoehtoja ja hankin niistä tietoa, ystäväni sai kääpiöhamsterin ja ihastuin siihen empimättä, oma oli pakko saada.  
Kerroin äidilleni kaiken mahdollisen hamstereista ja muusta en puhunutkaan.

Muutamien kuukausten jälkeen hartain toiveeni toteutui ja sain luvan ostaa hamsterin, siitä se sitten alkoi, minun ja Viksun yhteinen taival, joka päättyi sumeana lauantai -aamuna, melkein kolmen vuoden rakkaan taipaleen jälkeen.

Viksun kuolemasta on jo pian vuosi ja noin kuukausi sitten aloin taas haluta hamsteria, äiti oli jyrkästi aluksi vastaan, mutta suostui lopulta ja odotan innolla uutta hamsteria.
Piikit voivat satuttaa sinua, ihmiset hylätä, auringonpaiste muuttua sumuksi, mutta et ole koskaan ilman ystävää, jos sinulla on hevonen.

(Douglas Mallock)

Oscar

#108
Eka hamsuni tarttui mulle mukaan helsingin reissulla, kun olin mummolassa ^^
Olin siis jo pitkään hamsua halunnut, mutta en saanut sitä, koska meillä oli kissoja. Ja just sinä päivänä kun sinne helsinkiin lähdin niin sain lopullisen luvan isältäni ostaa yhden hamsun, mutta en kuulemma saisi niille tulla sitten itkemään kun kissa sen syö  ;)
Ja Äitini oli antanut mulle matkarahaa n 70 euroa, niin sillä sitten marssin eläinkauppaan ja ostin dunan ja siihen robon  xD
Äiti sano aina että " pärjäähän se sitte pari päivää yksin, tänne sitä et nimittään tuo. Se haisee." (äitini asuu eri paikkakunnalla)
Ja Melkein aina se on ollut "mummolassa" mukana  :P
Äiti rakastaa sitä <3 Siitä alkoi minun hamsu harrastus :)
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

Cris

#109
Jännittää!....Tänään kun äiti palaa bulgaarian matkalta aijon kysyä saanko hamsterin!
Meillä on ollut yksi hamsteri syyris ''Jenkki''.
Mutta silloin minä en ollut vielä edes tässä maailmassa.

En tiedä mitä teen jos Ma'am vastaa ei tai Kyllä....niin paljon jännittää
Ja tässä ky pitäis kasvaa aikuiseks kahessa kuukaudessa ja 15. päivässä!!

Ei kumminkaan ihan viittis läjäyttää tietopommia heti kun se tulee ovesta sisään!

*Etsiii kärsivällisyyttä*

Kerron myöhemmin kuinka kävi!

ändi

#110
olisin halunnut rottia, ja niitä oon kinunnu miljoona vuotta, mut porukat sano joka kerta että EI OTETA niin mikäs siin :S. no sitte ajattelin hamsteria ku jotain 3-4 vuotta sitte oli kaks roborovskia meillä ja teetin pari poikuettakin niillä, niin äiti sitte innostu ja otettiin nyt sitten syyrialainen =).
syrkkityttö Bambi & beaglepoika Tatu  

Cris

#111
Sota suunnitelma on valmis....Eli Äiti sit vastas että ei, koska meil on jo tää ''karvanen lapsi'' ja rapsutteli koiraa.

Okei eli koska mie oon v-loput poikaystävän luona äiti joutuis vaihtaa vedet TestiHamsulle.
Otin lasin johon laitoin vettä ja jätin sen siihen kohtaan mihin ole suunnitellut laittavani hamsun terran, sekä RuokaLapun eli siis en päivän hamsun ruuat.

Tänään illalla pyydän äitin hoitamaan TestiHamsun v-lopun yli ja tietenkin laitan ruokalappuun kaksinkertaiset ruoka määrät ettei meitin TestiHamsu kuole.

Ilmottelen jatkoa  :)

p-e-t-r-a

#112
Me oltiin meidän tutuilla kylässä ja siellä oli mua pari vuotta nuormepi tyttö jolla oli talvikko. olin silloin n.12-vuotias. Suostuttelin siellä sitten isää ja äitiä ja ,kun päästiin kotiin käytiin äitin kaa hakees pieni Igu-poika.
Olin jo kauan kyllä kinunnu.  xD

Oscar

#113
Lainaus käyttäjältä: "Cris"Sota suunnitelma on valmis....Eli Äiti sit vastas että ei, koska meil on jo tää ''karvanen lapsi'' ja rapsutteli koiraa.

Okei eli koska mie oon v-loput poikaystävän luona äiti joutuis vaihtaa vedet TestiHamsulle.
Otin lasin johon laitoin vettä ja jätin sen siihen kohtaan mihin ole suunnitellut laittavani hamsun terran, sekä RuokaLapun eli siis en päivän hamsun ruuat.

Tänään illalla pyydän äitin hoitamaan TestiHamsun v-lopun yli ja tietenkin laitan ruokalappuun kaksinkertaiset ruoka määrät ettei meitin TestiHamsu kuole.

Ilmottelen jatkoa  :)

Onnea yritykseen ^^  :P   :p
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

NipsuMakkara

#114
Ensimmäisen hamsterini sain, koska surin niin valtavasti syliin kuollutta marsuani. Panin lemmikki lehden äidin käteen ja käskin lukemaan sen hamsu kohan. Niinhän siinä kävi että heti sinä päivänä mentiin hakemaan ekaa hamsuani. :D Toisen sain taas sillälailla kun meidän piti ehkä ostaa kissanpentu, aloin siivoilemaan ja tekemään kotitöitä. Noin viikon päästä sitten mentiin äidin ja veljen kanssa ostamaan toinen hamsteri. ;D Niin siis meillä noita hamstereita saadaan.
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

Piipari

#115
no... lopetin kynsien pureskelun  :kieli ainainen paha tapa... vaik ei se siit kyl kokonaan johtunu.
elämäni elimet: luppa ja piipari

Cris

#116
TestiHamsu ei onnistunut.
Koska olen v-loput poissa kotoa. Hihjaili siihen suuntaan että miun pitäisi ottaa hamsu mukaan kun menen poikaystävän luo.
Mutta enhän minä kehtaa sellaista tehä ku siel on allerkisia (siis allergisia koirille paitsi villakoiralle) ja muutenki se hamsu vaa Tresaantuis ku joka v-loppu kuljettaisin sitä A paikasta B paikkaan.

Nyt haaveilen omasta kodista johon vois sen hamsun sitte ottaa.

Yks mutta vielä, se SotaSuunnitelma on vielä vireillä  :twisted:  aijon tehä Terran.
Vaikka sille ei ois käyttöö, voisin vaik sit myöhemmin myydä sen... :P

Cris

#117
Lainaus käyttäjältä: "Cris"Jännittää!....Tänään kun äiti palaa bulgaarian matkalta aijon kysyä saanko hamsterin!
Meillä on ollut yksi hamsteri syyris ''Jenkki''.
Mutta silloin minä en ollut vielä edes tässä maailmassa.

En tiedä mitä teen jos Ma'am vastaa ei tai Kyllä....niin paljon jännittää
Ja tässä ky pitäis kasvaa aikuiseks kahessa kuukaudessa ja 15. päivässä!!

Ei kumminkaan ihan viittis läjäyttää tietopommia heti kun se tulee ovesta sisään!

*Etsiii kärsivällisyyttä*

Kerron myöhemmin kuinka kävi!

Lainaus käyttäjältä: "Cris"TestiHamsu ei onnistunut.
Koska olen v-loput poissa kotoa. Hihjaili siihen suuntaan että miun pitäisi ottaa hamsu mukaan kun menen poikaystävän luo.
Mutta enhän minä kehtaa sellaista tehä ku siel on allerkisia (siis allergisia koirille paitsi villakoiralle) ja muutenki se hamsu vaa Tresaantuis ku joka v-loppu kuljettaisin sitä A paikasta B paikkaan.

Nyt haaveilen omasta kodista johon vois sen hamsun sitte ottaa.

Yks mutta vielä, se SotaSuunnitelma on vielä vireillä  :twisted:  aijon tehä Terran.
Vaikka sille ei ois käyttöö, voisin vaik sit myöhemmin myydä sen... :P

 JEI! :pilehile: Ostin sittekkin terraarion kirpputorilta kahdeksalla eurolla joten ei kirpassu niin paljon.
Äiti oli edellisenä päivänä käynny kirppiksellä ja sano et siel on terra .
Kävin sitten kuuen maissa ulkona hakemassa kaiken laista puutavaraa luonnosta jotta tekisin sen mökin kuvitellulle hamsulleni :P

Ku olin koneel äiti kysy et haluut sä sit marsun vai hamsterin. Ei oikeen tienny niitten eroo, joten selitin sille.
SE SUOSTU!! Nyt siis hamsu on hankinnassa
SOTASUUNNITELMA onnistui!! :P

Vitsit ku oon onnellinen!

KissaHamsuHiiri

#118
Simo , syyrialainen tuli talouteen näin:

Iskä, pystyyks hamstereita vuokrata ? x D
Ei niit varmaa.

muutama päivä siitä:

Iskä saaksmä hamsun??
ISKÄ:En muista mitä sano, mut oli positiivinen vastaus.
ÄITI: AI SEMMONEN ROTTA?!?! (Suostui kyllä) = ))

Sain sen eläinkaupasta, koska on eka hamsuni = )))

NYT se tuolla häkissä on <3<3<3    

----
:sydan Lov u 4 ever  :sydan

Möfö

#119
Joulukuussa tulee täyteen eka vuosi hamsujen kinuamisen alkamisesta... Ehkä sitte jonain päivänä kun asun omassa kodissa, tosin siinä tapauksessa jos kerran saan vasta omaan kotiin hamsun niin aion muuttaa kyllä niin aikaisin kuin vain voin.  Ei enään vinkkejä kenelläkään itsepäisen äidin pään kääntämiseen? Syitä ei ole vielä ainakaan sanonut kuin sen että meillä on koira... :/
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]