9.3.2008 Tampere

Aloittaja Minnaw, 30.01.08 - klo:16:53

Tiituz

no voihan harmi. Mutta saanko kysyä miksi? älkääs nyt sitten rähiskö vaikka en tiedä^  eikös lemmikkiluokassa etsitä ns. "täydellistä lemmikkiä"  ja eikö hamsteri arvostella enimmmäkseen käsiteltävyyden ja kunnon mukaan,eli ne lemmikkiominaisuudet? //edit : Tai noh, nyt kun kirjoitukseni jälkeen ajattelen niin tottakai Indi hylätään koska sehän ei ole puhdas hamsterilaji.

Ninde

^Keksitkin syyn jo itse. :) Koska yhdistys ei hyväksy hybridien teettämistä, ei niitä voi silloin näyttelyissäkään palkita, vaikka kyseessä olisikin vain lemmikkiluokka.

Carmen

En tiedä mistä olet Indin hankkinut, mutta itse tekisin näin lemmikkieläinkaupasta hankitun hamsterin kanssa.

Ilmoittaisin hamsterin ainakin ulkomuotoluokkaan. Näin saisin varmuuden onko hamsteri hybridi vai ei. Etenkin ulkomuotoluokan tuomarin pitäisi pystyä antamaan oikea "lausunto" eläimestä.

Jos hamsu hylätään, niin meneehän ne rahat tavallaan hukkaan. Mutta sen jälkeen asia olisi varma, eikä eläintä tarvitsisi enää näyttelyihin viedä, saati sitten jalostukseen ikinä käyttää.

wiidii

Lemmikkiluokassahan hamsterille saa silti arvioinnin, vaikka hylätäänkin. Kuitenkaan palkintosijoille ei voi päästä.
Voithan tuoda hamsterin näytille ilman ilmoittatumistakin ja saada "varmistuksen" onko hamsterisi hybridi.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Heli

Indihän on ollut näyttelyssä. Eiks tää ollut se "satiini safiiri".  :D
Mutta ei tuomari voi mitenkään aina tietää, että joku eläin on hybridi! Itse ainakin olisin tosi varovainen hylkäämisen kanssa sen takia että musta on myös todella väärin hylätä eläin pelkän epävarman epäilyn vuoksi, jos ei ihan satavarma voi olla. Ja käytännössä ne satavarmat tapaukset on esim. mandariineja tm.

Itse en vetäisi tuomarina yhtä tiukkaa linjaa siis kuin mitä kasvattajana tekisin. Jos ymmärrätte mitä nyt ajan takaa.  ;)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Tiituz

ja sit vielä yks juttu : jos ilmottaa näyttelyyn hamsterin, ja ilmoittaa sen kumpaankin luokkaan (pet ja ulkomuoto) niin viedäänkö boksi ulkomuotoluokan pöydälle? luin sen jostain, mutta onko näin?

Oranssi

Eipä välttämättä tullakaan :( Vapaapäiväpyynnön vein, asia nimittäin vaatii suunnittelua, kun on vuorotyö. Eilen sitten sain vastauksen, ettei henkilökunta riitä ao päivänä, jos olen pois... Ellen sitten ano lomaa tai palkatonta vapaata, jota _saatan_ saada. Nyt pitää miettiä, haluanko luopua a) päivän palkasta, b) 100 % pyhätyökorvauksesta, c) näyttelymaksuista ja d) matkakuluista yhtä aikaa, vai pysynkö töissä ja käytän rahat lauman hyväksi jotenkin muuten...

Heli

Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"Juu kiitos kaikille, mä tuon ton Indin silti siihen ulkomuotoluokkaan niin tuomari saa sitten katsoa että onko se todella hybridi.mutta kiitos neuvoista! :D ja saa muutkin sitten mielipiteensä tulla sanomaan Indistä, te jotka tiedätte :D

Mun ehdotus olisi että näytät Indiä muutamalle kokeneelle tällä hetkellä kasvattavalle talvikkokasvattajalle. Heillä kun on eniten kokemusta myös näistä hybrideistä.  :) Kaikki ulkomuototuomarit eivät ole ns. talvikkoihmisiä eivätkä välttämättä niin osaa etsiä niitä hybridiepäilyksiä aiheuttavia merkkejä eläimistä, koska eivät välttämättä ole niihin törmänneet. Kun taas nykypäivän talvikkokasvattajat eivät oikeastaan ole voineet välttyä siltä.

Ulkomuotoluokan pöydälle juu viedään molempiin luokkiin ilmoitettu.
Destiny's hamsterit 2001-2009

soundlovers

Itsekin olen näillä näkymin tulossa ko. näyttelyyn muutaman hamsun voimin.  ;)

Juulia

^ Haluutko napata Ronjan mukaan? :D
Itse en valitettavasti pääse - kyytionkelma .
Vapaat kyytiläiset saa ilmoittautua ! eli jos kyydin saan niin tulossa ollaan ainakin parin hamsun voimin (jos olen tulossa :lol: )
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Pertti

Mäkin teen tän vuoden näyttelydebyytin in case oon vapaalla tuolloin. Toivottavasti selviää pian et pääsenkö :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Niina-03

Tervetuloa "meidän" näyttelyyn :) asutaan ihan kävelymatkan päässä naapurissa. Kerrankin joku näyttely tulee meidän nurkille tänne syrjämetsään. Nyt voisi pinkaista pöytiä laittamaan jo edellisenä iltana.
Ja kerrankin voi kohelo poikani tulla katsomaan touhua kun hänet on helppo poistaa paikasta sitten kun menee liian villiksi  :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

GaneshaX

Tulossa ollaan, tämä on sitten mun eka HAMSU näyttely.
Tähän mennessä oon käyny vaan sellasissa missä on useaa lajia esillä.
(eikä yleensä hamsuja ollenkaan)
Eikä olla sitten mulle tylyjä XD
Niin ja mulla on krooninen puheripuli :P
Toivottavasti tutustun moneen harrastajaan ja kasvattajaan :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"Monelta siellä sitten pitikään olla? tai onko vielä tietoa,monelta luokat alkavat?
Ei vielä tiedä varmaksi, sitten vasta kun näkee paljonko hamsuja on ilmoitettu, että selvitäänkö kahdella ulkomuotoluokan tuomarilla ja miten aikaisin tarvitsee aloittaa. Joka tapauksessa viimeistään kymmeneltä alkaa arvostelut.