• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Mango-Päärynä

#660
Onko totta että cambellit ovat niin äksyjä kuin joskus sanotaan? Itse nen tiedä cambelleista mitään joten ajattelin kysyä teiltä... :oops:

Vevve

#661
^ Jotkut ovat, jotkut eivät. Kyllä ne pääosin on oikein kilttejä otuksia.

.:.Ananas.:.

#662
1.Minkä kokoinen 2 robon häkin pitäisi olla?
2.Minkä kokoinen robo suunnilleen on?
3.Voiko robo syödä samoja vihanneksia (tms.) kuin syyrialaiset/talvikot?
4.tarvitsevatko robot omat vesipullot ja ruoka kupit jos ne ovat samassa häkissä?

_________
ananas :sydan
meillä asuu veljekset Panda?&Napoleon? ([size=85]roborovski, normaali)[/size] R.I.P Kerttu? [size=85](talvikko, helmi)[/size] lepää rauhassa?

Vevve

#663
Lainaus käyttäjältä: ".:.Ananas.:."1.Minkä kokoinen 2 robon häkin pitäisi olla?
2.Minkä kokoinen robo suunnilleen on?
3.Voiko robo syödä samoja vihanneksia (tms.) kuin syyrialaiset/talvikot?
4.tarvitsevatko robot omat vesipullot ja ruoka kupit jos ne ovat samassa häkissä?

1. Miniduna (n. 50x40) käy hyvin.
2. Robo on noin kananmunan kokoinen tai hiukan pienempi.
3. Voi.
4. Eivät tarvitse.

.:.Ananas.:.

#664
Minkä kokoinen robon juoksupyörän pitäisi olla halkaisijaltaan?
meillä asuu veljekset Panda?&Napoleon? ([size=85]roborovski, normaali)[/size] R.I.P Kerttu? [size=85](talvikko, helmi)[/size] lepää rauhassa?

.:.Ananas.:.

#665
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Ei kandu laittaa juoksupyörää jos on kaksi roboa. Voi tulla kinaa ja loukkaantumisia.

Eikö ne siis tarvii ollenkaan juoksupyörää? Voiko niille laittaa  juoksupyörän jos aina on katsomasssa kun ne saa leikkiä sillä? :pihalla:
meillä asuu veljekset Panda?&Napoleon? ([size=85]roborovski, normaali)[/size] R.I.P Kerttu? [size=85](talvikko, helmi)[/size] lepää rauhassa?

Jonsku

#666
^ Tai laittaa kaksi juoksaria ;)
Noille roboille tulee aina iltaisin sellanen kauhee juoksuvimma, että ne on kyllä hätää kärsimässä jos otta juokarin esim. pesuun :D
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Eve87

#667
Mulla oli joskus aikoinaan roboilla kaks juoksaria per.asumus jos oli useampi asumassa. Samaan rullaan yritettiin silti, ja muutamat addiktoituivat juoksariin, vaikka tilaa olisi ollut muutenkin kipittää. Yöt ja päivät rullasivat, piti ottaa sitten lopulta kaikilta pois.  ;)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MirkkuH

#668
^mulla on kaikilla roboilla juoksarit, välillä ovat ilman kun pesen ne...mitä se haittaa jos ne siinä juoksevat yökaudet :pihalla: ...mä en ymmärrä tota addiktoitumisen pelkoa...juokseehan hamsterit luonnossakin kilometrikaupalla. Ehkä ne on sitten rauhallisempia ilman pyörää kun vielä syöttää ne palloiksi ja ovat ilman liikuntaa...

Sahapukki

#669
Siitä juoksulautasesta vielä. Että, meillä on roborovskeille säästössä 16,5cm ''suuri'' juoksulautanen, niin että... voiko sen laittaa kahdelle robolle?  :D Vai tarvitaanko kaksi juoksulautasta, vai pitääkö olla isompi? ...Vai olisiko sittenkin kaksi juoksupyörää parempi vaihtoehto?
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

MirkkuH

#670
^toi on oikein hyvä kahdelle robolle, mahtuvat hienosti yhdessä juoksemaan.

Itse olen siirtymässä noihin lautasiin robojen osalta, ovat paljon helpommat pitää puhtaina, kuin puupyörät...ja nyt lautasia saa jo inhimilliseen hintaan :)
(tilasin Mega-Eläimeen niitä 10 kipaletta)

Sahapukki

#671
Kiva.  xD Ja ovat vielä hiljaisimpiakin, eivät siis pidä niin paljon ääntä kuin juoksupyörät, eikä syyriksenkään selkä voi mennä rikki liian pienestä lautasesta. (:
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

.:.Ananas.:.

#672
Paljonko ruokaa kaksi roboa tarvii ja kuinka usein kuppi pitää täyttää? :sydan
meillä asuu veljekset Panda?&Napoleon? ([size=85]roborovski, normaali)[/size] R.I.P Kerttu? [size=85](talvikko, helmi)[/size] lepää rauhassa?

Hilssstu

#673
Meidän herrat (n 2,5v) erotin toissapäivänä tappelun takia
(Niksu sai turpiinsa, Naksussa ei jälkeäkään)

Ajattelin, voiko tolle Niksulle ostaa nuoremman lajitoverin kumppaniksi?
Tämä ei koskaan halunnut tapella Naksun kanssa, vaan ihan kavereita tahtoi olla  :kieli
Toisinkuin Naksu, Se aina alkoi nahistelemaan (ei pahasti) mutta nyt sitten erotin, kun Niksulla kuono, maha ja takajalka veressä  :<
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Eve87

#674
^ voithan sä koittaa, mut aina pitää sitten varautua siihen, että nekin pitää erottaa.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani