Mulla alkaa nyt olla tarpeeksi materiaalia josta valita tervepäisimmät jatkojalostukseen. Yleensä jätän pesueesta 2-3 poikasta, joista sitten ehkä yksi jatkaa sukuaan. Yleensä ne fiksuimmat on niitä rumimpia xD tällä tavoin pystyn myös seuraamaan ainakin osan sisarusten terveystilannetta.
Toistaiseksi minulla ei ole ollut oireilevia (kopkop), mutta eiköhän se joskus omalle kohdallekin satu. Kaikista kasvateista ei ole tietoa. Yksi kuulemma sairastui melko pian täältä lähtönsä jälkeen, hamsu oli jo nuori aikuinen, ja täällä ollessaan täysin oireeton.
Pidän yleensä samaa vesipulloa useamman päivän jotta saan paremman kuvan paljonko vettä kuluu. Ryyppääjät ovat olleet talvikoita tähän asti xD
En tiedä miten paljon ruokavaliolla on merkitystä sokrun puhkeamiseen, mutta itse en syötä ollenkaan cämpsyille esim.hedelmiä, ja ruokavalio on muutenkin "niukka" verraten siihen mitä esim. syrkeille monasti näkee syötettävän. Tai no mä en ole piltteilijä muutenkaan, aikuiset syö "sitä mitä sattuu olemaan", poikaset tietysti on eri asia samoin kantavat jne. Ne saa vähän ekstraa, mutta harvoin on tarjolla seitsemän sortin illallisia :D kohtuus kaikessa.