• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Katitar

mä oon kanssa jo tooooosi pitkään käyttänyt Agrimarketin purua ja oon ollut aina tuotteen laatuun tyytyväinen. ainoa missä kaipaisi parannusta, on Agrimarketin palvelu.  :icon_cheesygrin: ei vissiin oo mikään palveleva ammattiliike kuitenkaan sit vissiin ehkä kenties?
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

MK

Jännä, mä olen saanut aina Agrimarketista hyvää palvelua. Siis olen käynyt enempi muista kuin purunostosyistä asioimassa, mutta kuitenkin.

Katitar

joo. ei hyvä palvelu nyt ihan hakusessa ole. mä olen käynyt kaikenkaikkiaan kolmella eri paikkakunnalla Agrimarketeissa ja niistä yhdessä oon saanut aina siellä asioidessani aika kehnoa palvelua. pisteet Porin ja Kokemäen Agrimarketeille! :)
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

MK

Valtaosa hamstereista nukkuu suurimman osan näyttelyajasta, joten en ole kokenut koskaan boksin kokoa ongelmaksi. Jotkut saattavat maistella kattoa ja yrittää murtautua ulos, mutta hamsut tuppaavat olemaan melko epäaktiivisia vuorokaudenajasta johtuen. Boksissa vietetty aika on muutoinkin sen verran lyhyt, ettei siitä hamsterille haittaa koidu.

Sintturainen

Mä en raski vaihtaa mun avaa. Se on ollut täällä alusta asti ja kai sillä on tunne arvoa  :loov: Pikku Nuppu pienenä, ensimmäisestä pentueesta tauon jälkeen...

Kempeleen agrista oon saanut hyväää palvelua myös. Tai no, ite sieltä pitää ne paalit autoon nostella, mutta en mun mielestä se oo myyjän tehtävä niitä nostella. Agrissahan on nykyään sitä pölyttömämpää Hunter-merkkistä purua. Makso 80 centtiä enemmän kuin Pölkyn puru.

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: ellukka - 25.01.13 - klo:18:55
Hankin tässä hiljattain näyttelyihin 6 l kantoboksin, ja haluan kysyä teiltä näyttelyissä käyneiltä,  miten teidän hamsut on pärjänneet näyttelypäivän siinä surkean pienessä tilassa  :nuija: nyt kun olemma näyttelyyn menossa, tuntuu ikävältä laittaa se siihen boksiin  :yaak: onko muilla samanlaista tunnetta?  :icon_lol:

On kyllä, mutta enemmän jos yövytään jossain. :icon_confused: Se riippuu niin hamsusta miten ottavat näyttelypäivän. Tytär vaati juuri, että meidän pitää ottaa seuraavalla kerralla Napoleonille yöksi häkki mukaan. Kiva kun ajattelee asioita lemmikkien kannalta nyt jo (eikä esim. herättele niitä turhaan näyttääkseen kavereille) ja eiköhän me oteta kun autolla tullaan..

^ Ei tuota avaa kannata vaihtaa. :icon_smile:

Katitar

Lainaus käyttäjältä: Sintturainen - 26.01.13 - klo:05:23
Kempeleen agrista oon saanut hyväää palvelua myös. Tai no, ite sieltä pitää ne paalit autoon nostella, mutta en mun mielestä se oo myyjän tehtävä niitä nostella.

Porin ja Kokemäen Agreissa on varastomies / myyjä tullut nostamaan aina  mulle sen paalin auton takapaksiin saakka. Kai oon sitten vaan tottunut liian hyvään.  :nuija:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Sintturainen

Onko teillä mitään tiettyä ruokarytmiä hamsujen kans? Siis tyyliin, tänään siemeniä, huomenna kasvista, sitten mössöä... Vai ruokitteko miten sattuu?

Eve87

Siemenet annan noin kerta viikkoon, tietyn määrän. 1-2krt.viikkoon omatekoset mössöt ja muutoin vihanneksia yms vähän kevyemmin  :icon_cheesygrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Alkemistin

Vaihtelee aika paljon "muun perheen" syömän ruuan mukaan. :tongu: Jyvät kerran/pari viikossa, vihanneksia ainakin pieni määrä joka päivä sitä mitä sattuu olemaan (aina jotain on) ja pienehkö hedelmänpala melkein joka päivä. Eläinproteiinipäivä on periaatteessa kerran viikossa (tosin esim. kasvuikäisillä tuplataan), mutta proteiinipitoisia cashew- tms. pähkinöitä pistän pari ylimääräistä aika usein jyväseoksessa olevan maapähkinämurskan lisäksi. Chia-siemenhyytelöä on tarjolla noin kerran viikossa. Siitä pitävät nykyään jo kaikki.

Marjat ovat kausittaisia. Kuivattuina meillä ei niitä yleesä ole, ja pakkasessa kaikki on sokeroituina, eikä siis voi käyttää. Ostin tosin juuri kalliilla kuivattua mansikkaa, mutta hamsut eivät oikein syö sitä. :prll:

Aika laiskasti teen itse pilttejä nyt, mutta puuroja silloin tällöin.

Vevve

Meillä ei oo mitään rytmiä. Siemeniä about 1krt viikossa, heitän boxiin kerralla noin kahvikupillisen. Hirssintähkiä/kuivaa leipää/koirankeksejä/muuta jyrsittävää heitän asumuksiin myös noin kerran viikossa.
Tuoreita satunnaisesti mitä nyt sattuu olemaan, tiineet naaraat ja poikaset saavat protskua ja kasviksia joka päivä, muut hamsut lähinnä tuoreita kasviksia ehkä kerran viikossa.

Ana

Joka päivä siemeniä lisään noin 5-10ml kääppäri, ja 15ml syrkki. Perjantaisin siivouksen yhteydessä sitten kuppi tyhjennetään.

Vihanneksia noin 3 kertaa viikossa, lihaa noin 1-2 kertaa vk. Ja ei mielellään peräkkäisinä päivinä. esim. ma, ke ja la on rehupäivät. Hedelmiä joskus kun sattuun muistaa ostaa. Noin kerran 2 viikossa? Toki tuoreitten kans vaihtelee paljon millon saa mitäki, mut ehkä se 3 kertaa viikossa on aika realistinen.

Mimuli

#822
Eikun ei mitään :--------) hups
Kotona asustaa 11.1.2013 syntynyt talvikkopoju Väinö :)

Saint_Jimmy

Meille muutti torstaina ihanaihana syrkki neito :)  :sydan:
Tässä vaan kattelen tota myynti aluetta kun hamsu vauvoja saisi sieltä varailla,
voi kumpa voisin otta syrkki vauvan  :sydan: Oon jo dunia katellu ja vaikka mitä... Niin ne vaan vie sydämen hetkessä...  :no:
Vauvaa meille ei kuitenkaan (ainakaan vielä) tule, niin kauan kun kotona asun niin mitään hamsu laumaa en voi tänne ottaa vaikka mieli tekisi.
Kattoo nyt sitten keväämmällä vielä.  :hauskaa:
pkr ? Rexona"Mursu" ?

Ritu

Kauhee hamsukuume päällä  :hyper: . Viimesimmästä onki jo monta vuotta! Käsittämättömän pitkään oon selvinny ilman  :icon_cheesygrin: . Nyt on semmonen olo, et meen eläinkauppaan ja ostan ensimmäisen vastaantulevan, vaikken oikeesti sitä aiokaan tehdä. Ku ny onnistus pk syrkki uroksen löytämään, ei mustana tai cremenä. Luulis noin vähillä vaatimuksilla pian löydy ku kevätkin on. Sais taas oman lyllertäjän tännekki  :puna:
- Riikka