Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Hamsu_Fani_

Whhiihii! Voi kyllä olla, että syrkki sopii meidän perheeseen paremmin, luulisin, aloittelijoita kun ollaan. Nuo kääppärithän ovat joskus aikamoisia saippuapaloja, kun ovat niin pieniä ja tulevat "en jaksa olla sylissä" tuulelle! :msilly:  Harmin paikka, että eläinkaupoista ei saa käsikesyjä hamstereita. Kerran ollaan ostettu meidän pupuliini eläinkaupasta, ja Tiuhti oli todella käsikesy... Riippuu sitten kai ihan eläinkaupasta! :yes: Tuhti ostettiin posrista, mutta täällä missä nyt asutaan, eli Vammalassa, on myös tälläinen Haukkis, eläinkauppa, jossa on myös hamstereita. Ihmetteln vain, että en ole IKINÄ näiden öö... kuuden vuoden aikana nähnyt siellä hamsteria hereillä... omituista mun mielestä! :nuts:

Mutta tietääkö joku molemmista pitävä, sekä syrkeistä, että talvikoista, mitä eroja niillä on?
Widiin vastaus oli aika puolueellinen! :icon_cheesygrin:
Selvä, kiitos! :icon_cheesygrin:
Olisiko se todella suuri virhe ottaa ensimmäinen hamsu eläinkaupasta, eikä kasvattajalta?
Ajattelin, jos sieltä kysyisi käsiteltyä, ensimmäiseksi hamsuksi sopivaa hamsua? Voiko silti saada hyvän ensimmäisen hamsun?

Ikkk!!Talvikko vai syrkki? Kamala valinta! Eikös ne olekin aika samanlaisia, vai onko niillö eroa edes ollenkaan? Apua! Auttakaa! :icon_lol:
Ahaa! Selvä! Eikö talvikot sitten kesyynny? Mitäs eroja niissä on syrkkiksiin?
Jos robot ei kesyynny kunnolla, niin se ei ehkä oikeen sovi meille, koska mulla on myös viisi vuotias ihana pikkusisko, joka tykkää myös eläimistä, mutta käsittelee niitä tietysti mun tai aikusten valvonnassa! :yes:
Terve vaan!
Itse me oltas ehkä hankkimassa jossain vaiheessa hamsteria, mutta mulla on kauheita ristiriitoja, kääppäri vai syrkki? Molemmista olen lukenut kaikenlaista tietoa, mutta en millään osaa päättää!
Kysessä olisi ensimmäinen hamsteri ja olen 13 vuotias! Itse olen ihastunut talvikoihin, syyrialaisiin ja roboihin!

Kun minä en osaa päättää, ehkä te voitte antaa minulle siihen neuvoja! :yes:
Todella hieno aihe, erittäin kiinnostava! :yes:
Itselläni ei hamsua VIELÄ ole, mutta toivottavasti ellainen ilmestyy! KKaneja meillä on kaksi kappaletta, ja tätä samaa konstia olen pupusten kanssa käyttänyt, eli luonnollisia olosuhteita, varsinkin ulkoaitauksessa!
On meilläkin tosi hyvin toiminut ja tekisi varmaan joskus hyvää hamsuillekin, vaikka sitten ihan kokeiluna! :peukku:
Itse olen mietittämässä sitä, kykö kyseinen aitaus ihan lemmikin kodiksi?
Niinkuin kääpiöhamsterille? Ajattelin päällystää aitauksen vaikka jollakin toisella verkolla tai jotain, niin eikös se olisi kääppäri pitävä? :yes: Niin ja kattoon vaikka myös verkkoa, sillä eikös hamsu pure muovit nopeasti rikki?
Monella oli aitaus päällystetty muovilla, mutta sehän on todella ohutta!
Kiitos vastauksista! :icon_e_biggrin:
Kiitos kovasti kaikille,ja kiitos myös siitä,että annoitte vinkkejä tietämättömälle! :icon_redface
Tästä opin sen,että en vie hamsteriani ulos,ja nyt ymmärrän,että miksi valjaita ei kande käyttää! :yes:
En ainakaan haun avulla tälläistä löytänyt.
En tiiä,onko tämä ihan pöhkö kysymys,mutta voiko hamsun ottaa ulos kesällä vaikka taskuun tai olkapäälle?Tarkoitan enemmänkin syrkkejä,koska muut lajikumppanit kyllä pötkisivät karkuun!
Ja oon ihmetelly,että siksikö hamsun valjaista ei pidetä,koska ne rimpuilee niistä irti,vai mikä niissä mättää?
Anteeksi hölmöt söperrykseni!
Tää on tosi kinkkinen juttu...
Erittäin outoa....
Osaskohan joku luonnontieteen professori antaa tähän vastauksen? :nuija:
Noh!Ei mennä tappelun puolelle,kaikilla on kyllä omat mielipiteensä,mutta jokainen on omalla tavallaan oikeassa,omissa kokemuksissaan.
Joidenkin hamsut tappelevat isommissa tiloissa,putkissa,juoksupyörissä,dunissa,terroissa ja vaikka missä,ja jos kaikki kokoajan väittelisivät kuka on oikeassa,ei väittelystä tulisi loppua,sillä hamsutkin ovat yksilöitä,jotkut tappelee,jotkut taas ei ollenkaan.
Se on ihan hamsusta kiinni,joten mitään tapaa ei voi kaikin puolin todistaa juuri siksi "oikeaksi tavaksi!Mutta se on totta,että tappelevat hamsut tulee erottaa heti,koska ne tappelevat sitten kaikkialla! :yes:
Eiks täällä pitäny hallituksen jotenkin vastailla? :woot:
En tiedä oikein kuuluuko tämä tänne,mutta olen huomannut,että en näe MISTÄÄN keskustelusta kuvia,tai hymiöitä hymiöinä,vaan sellasena tekstinä... :woot:
Pystyykö asialle tehdä jotain?
Tahtoisin mieluusti katsella muiden jäsenten ottamia valokuvia... :yes:

Kiitos,jo etukäteen!:9
Selvä!Kiitti,jos sellanen robo saadaan niin kyllä kaksi otetaan! :yes:
joo,esim me ajateltiin,vaikka meille kaksi roboa tulee,niin pitää niitä miltei kokoajan vapaana huoneessa,koska se on makkari,ja aikapieni kokoinen,eikä siellä ole johtoja tai mitään muutakaan haitallista lattialla!Ei se häkki ole ainut vaihtoehto tosiaankaan,ja voithan sinäkin tehdä huonnestasi hamsteri huoneen! :D
  Itsekkään en pitäisi hamsteria kuin ihmisenä,koska eläimet onvat eläimiä ja ne voivat ajatella ihan eritavalla,mitä odotammekaan...mutta olen ehdottomasti samaa mieltä siitä että alle 10 vuotiaille ei tulisi koskaan antaa IHAN omaa eläintä ja että miltä itsestäsi tuntuisi,jos täytyisi olla huonossa hoidossa.Sellainen hoitaminen on kamalaa! :<  :ankst:
Niin...pitää kattoo,ei mulla vielä ole hamsuja,mutta sitä oikeaa ollaan etsimässä! ;)
jutellaan vielä kiihkeästi siitä otetaanko roboja yksi vai kaksi...Tuskin yhdellä hamsterilla olisi ongelmaa sellasen järjestelmän kanssa? :huh Jos tietysti ootte jyrkästi sitä mieltä että ei sellasta putkijärjestelmää niin ei sitten kyllä...Ja mielipiteitä taas!! xD