Talvikko uros&naaras tappelee

Aloittaja hipsu123, 09.09.14 - klo:15:57

hipsu123

Moi :) Aijon tehdä poikasia talvikoillani, ja äsken laitoin ne laatikkoon kahdestaan. Ensin ne nuuskivat, mutta sitten alkoi hirveä tappelu. En muista kumpi, mutta todennäköisesti se oli naaras joka kiljui. Minusta selvästi näytti siltä että naaras alkoi uhittelemaan ensin. Ne seisoivat takatassuillaan ja sähisivät. Sitten ne menivät palloksi keskenään ja kuului kauhea sähinä. Laitoin käden väliin, minulla oli tietysti rukkaset ja naaras tarttui niihin. Kaveri otti uroksen ja sekin oli ihan vauhkona. Laitettiin hetken päästä takaisin, ja sama tapahtui heti uudestaan mutta olivat entistä agressiivisempia. Taitaa jäädä vaan haaveeksi hamsterinpoikaset, kun nuo eivät tule toimeen. Vai onko tuollainen ihan normaalia välienselvittelyä? Kokeilisitteko te nyt samantien kolmatta kertaa, vai vasta seuraavana päivänä tai ettekö ollenkaan?  :icon_cry: Mietin että todennäköisesti naaraalla ei ollut kiimaa nyt, joten kokeilisin uudestaan esim. Huomenna jos se olisi suopeampi urokselle. En nimittäin vielä uskalla laittaa niitä samaan häkkiin, kun tappelevat niin paljon.

hipsu123

Anteeksi malttamattomuus mutta tietääkö kukaan?  :icon_smile:

hipsu123

Käsittääkseni pienet välien selvittelyt ovat yleisiä yhdistäessä hamstereita, mutta miun mielestä tuo oli ihan erilaista. Molemmat oli ihan vihaisia. Tosiaan tässä mietin vaan että kannattaako yrittää uudestaan enää? En nimittäin haluaisi että uros saa uudestaan turpaansa naaraalta, koska ensikerralla voi sattua pahemmin.

Eve87

Näissähän yhdistämisessä on aina se riski, että jompikumpi ottaa nokkaansa. Olen nyt lueskellut sinun viestejäsi ja miettinyt, että kannattaakohan yhdistäminen, koska olet niin huolissasi hamstereistasi? Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Myös naaras voi kuolla esimerkiksi synnytykseen. Jos olet punninnut nämä kaikki muutkin riskit, niin hienoa  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

hipsu123

Joo olen miettinyt kaikki riskit ja olen valmis siihen että naaras vaikka kuolee synnytykseen. Viestistäsi ymmärsin että hamsterit pitäisi yhdistää tappelusta huolimatta? Onko muka niin :)? Itse ajattelin yhdistää, ja jos tappelevat pahasti niin erotan ja kokeilen toisena iltana. Miltä kuulostaa? Tosiaan vähän olen huolissani jos tulisi paha tappelu, kun ovat kummatkin rakkaita. Mutta se on varmasti ihan luonnollista  :hauskaa:

hipsu123

Oon huomannut että tätäkin on luettu vaika kuinka monesti, mutta vain yksi vastasi. Onko niin ettei kukaan muu tiedä joka on lukenut tämän? Vai eikö kukaan vaan kehtaa/jaksa/ehdi vastata?  :icon_rolleyes:

Vevve

Jos hamsterit tappelevat tosissaan, niitä ei kuulu pakottaa yhteen. Ei ole talvikoille kovinkaan normaalia tapella tosissaan pariskuntaa yhdistäessä, enkä itse käyttäisi kasvatukseen sellaisia yksilöitä koska ne voivat periyttää vihaisen luonteen poikasilleen.

Kaikilla yksilöillä ei tarvitse tai kannata teettää poikasia. Kannattaa harkita, onko fiksua yrittää jos näyttää siltä että pari ei tee muuta kuin tappele.

Eve87

Ei, en tarkoittanut, että hamsterit pitäisi yhdistää, no Vevven viestissähän kaikki tulikin jo selväksi  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI