Hamsterinäyttely 21.2.2010 Jyväskylä

Aloittaja viiru, 12.01.10 - klo:11:04

...millonhan niitä tuloksia saapi :P

S.D.G.

^Patience, my friend  xD   Juuri muutama viesti sitten tässä ketjussa annettiin Viirulle lupa huilata ja laittaa tulokset kun kiireiltään ehtiipi  :)

Kiitos Heidille todella kattavasta syyrisreportaasista. Vielä ei ole tullut syyriksiä harrastettua mutta raportit sivistävät piintynyttä talvikkotyyppiäkin :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

viiru

No perkele, ehtihän joku kuitenkin hoputtamaan! No nyt on kuitenkin tulokset nähtävillä, ei pitäisi kenenkään menettää enää hermojaan. :)

Ja sitten viimeinkin minun näyttelyelämöintiini. Ensinnäkin suurkiitos ihanille assareillemme Minskille, Karoliina Y:lle ja Karoliina V:lle sekä Christina Bergmanille & ahkeralle puolisolleen! Erityisesti haluan kiittää omaa assariani Karoliina Vainiota, piti niin ihanasti huolen missä mennään. Karoliina auttoi myös ihanasti HeidiKoota yhdistyskamojen roudaamisen kanssa, todella sydämellinen kiitos tästä. Heidilläkin oli tosi pitkä päivä ja isosti tavaraa mukanaan!

Sitten kiitokset sihteereille Marjutille, Arjalle, Helylle ja Janikalle! Oma sihteerini Hely oli ihanan kärsivällinen, nopea ja käsiala oli mainion siisti.  :sydan Toinen käsiala-kuma menee Arjalle, Arjan kirjoittamia palkintoluetteloita on niin helppo kirjottaa puhtaaksi, kun ei tarvitse arpoa merkistön semantiikkaa (toisin kuin itse täyttämieni palkintoluetteloiden kanssa tarvitsee joskus...).

Olen todella tyytyväinen myöskin tuomareihimme! Oinosen Pia oli mukava saada pitkästä aikaa kääpiöille, ja se on aina kiva kun pystyy hyödyntämään paikallista voimaa. :) Oli myöskin huisin kätevää hyödyntää Pian läheistä sijaintia näyttelypaikan vuokraamisessa - Pia sai hoidettua avaintenhaut, palautukset ja vuokranmaksut ilman että meidän hallituslaisten tarvitsi stressata asiasta ollenska.

Heidin ja Petrin arvostelut olivat tuttuun tapaan erittäin antoisia ja ihania, kattavat tuomariraportit vielä tukevat kivasti kommenttien oikeaa tulkintaa. Syyrialaisten arvostelukaavakkeita en ehtinyt lukemaan, mutta kääpiöiden kaavakkeet olivat todella huolellisesti täytettyjä ja kommentit erittäin asiallisia ja hyödyllisiä.

Oma suoritukseni aikataulutuksen puolesta hieman epäonnistui, sorppa siitä. Aika noloa, kun eihän noita eläimiäkään ollut kuin 33 yhteensä minulla (+ lasten lemmikit 3). Yleisesti ottaen minulle näytettiin todella hienoja eläimiä - tästä kertoo esim., että yhtään Tyydyttävää en jakanut. Erinomaisia oli yht. 8, Erittäin hyviä 17 ja Hyviä 8. Lasten lemmikeissä jaoin 2 Erinomaista ja yhden Erittäin hyvän. Useilla hamstereilla löysin sanottavaa ihon ja turkin laadusta, joka vuodenajalle tyypillisesti oli melko heikko - monella hamsterilla iho hilseili erityisesti takaosasta, ja turkki saattoi tämän takia olla elottoman oloinen. Hamsterit, joilla iho ja turkki olivat kunnossa, erottuivat edukseen. Liikalihavuudesta alensin myös arvosanaa automaattisesti yhdellä pykälällä - ihannehamsterini on luonteeltaan utelias, ystävällinen, yleiskunnoltaan moitteeton (lihaksisto ja rasvakudos oikeassa balanssissa). Tällaisia eläimiä olivat Erinomaisen arvosanan pokanneet. Muutama luonteeltaan aranoloinen eläin tuli myös vastaan, nämä harmillisesti olivat muuten erinomaisessa kunnossa, mutta käsiteltävyyden takia jouduin hieman rokottamaan arvosanaa. Pienellä käsittelytreenillä kuitenkin lupaava lemmikkinäyttelyura edessä. =)

Pakko vielä kommentoida lasten lemmikkien ykköstä erikseen. Siinäpä vasta hienosti pidetty, luottavainen ja selvästi rakastettu talvikko! Tämä hamsteri oli saanut selvästi oikeanlaista monipuolista ruokaa sekä paljon rakkautta ja huolenpitoa. Aivan ihana tyyppi.  :sydan

Heidi K. (ja Heidi H.;kin varmasti, en vaan päässyt maistamaan!) oli tehnyt hyvvää ruokaa, kiitos siitä. Buffetti on tosi olennainen osa näyttelypäivää, olisipa kamalaa, jos sitä ei pystyttäisi järjestämään! Kiitos siis tästäkin kontribuutiosta. Ai niin, ja oli ihanaa että oululaiset tekivät reissun näyttelyyn! Oli niin kansainvälinen tunnelma näyttelyssä, kun kuuli sekaisin oulun murretta muiden mukana. Ihanaa!
Cheersbigears-talvikkokasvatus

^emmä hoputtanut, kysyin vain vienosti :P , eikä hermo mennyt yhtään :haha

Kiitos tuloksista :)

karov

Lainaus käyttäjältä: "viiru"Erityisesti haluan kiittää omaa assariani Karoliina Vainiota, piti niin ihanasti huolen missä mennään. Karoliina auttoi myös ihanasti HeidiKoota yhdistyskamojen roudaamisen kanssa, todella sydämellinen kiitos tästä.

Kiitos nyt paljon :lov Ja tottakai mä Heidiä autoin kun sen kyydillä tulinkin :D ps. En nyt oikein tiedä kuka on tulosvastaava jne, mutta laitan tähän, kun tuloksissa lukee "US1 - jonka omistaja saapi ilmoittautua tulosvastaavalle, niin saadaan tiedot ylös!", niin US1 on mun hamsteri Hilary Hienohelma, om. Karoliina Vainio. :) Siis Hilary sai L1-maininnan.
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa

GaneshaX

Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

pikkujoona

Viiru kirjoitti:
"Pakko vielä kommentoida lasten lemmikkien ykköstä erikseen. Siinäpä vasta hienosti pidetty, luottavainen ja selvästi rakastettu talvikko! Tämä hamsteri oli saanut selvästi oikeanlaista monipuolista ruokaa sekä paljon rakkautta ja huolenpitoa. Aivan ihana tyyppi. :sydan "

:) Kiitos!
Linnunradan Pippurihapero on meidän perheen ensimmäinen lemmikki. Rakkautta ei ole kyllä puuttunut. Ensimmäinen näyttely oli todella hieno kokemus meidän neidille! Loistavasta talvikkoherrasta kiitokset myös kasvattajalle Pialle!
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
Pippurihaperon jengi

jonna

Kiitoksia vielä kaikille kivasta päivästä  :) Ja isot onnittelut kaikille menestyneille!

Hieman sivuten ketjun aihetta, minun on pakko ihailla sitä miten nopeasti tulokset hoidetaan nettisivuille! Toisen harrastamani lajin piirissä tulosten saamiseen voi mennä vuosi...(mainittakoon että viime vuodelta puuttuu yli puolet tuloksista eikä niitä ole kukaan pahemmin hoputellut sivuille...). Eli sapiskaa niille jotka hoputtaa tuloksia näyttelyn jälkeisenä päivänä  :D
Annetaan toimihenkilöiden levätä rankan viikonlopun jäljiltä ja laittaa tulokset rauhassa, eikös joo  :)

...emmä oo mitään hoputtanut :cry:  ...anteeksi olemassa oloni  :teipit :D

(no mun koirarodun kohdalla ollaan niin ylihemmoteltuja, että joskus saadaan tuloksia kun kehät kesken, tulospalvelun pojjaat kannettavalla naputtavat :P ...ja jos ei näy samana iltana, johan parku käy ja kaikki hoppuuttavat leikillään, eikä kukaan siitä ota nokkiinsa...en tunne näitä hamsteri-immeisiä, ehkä he ovat herkempiä tapauksia)

jonna

En tarkoittanut tuota kellekään henk.koht, aiemminkin olen lueskellut ja ihmetellyt noita että kysellään tulosten perään jo tyylin samana iltana  :D  Harvempi jyrskäyhdistys (jos mikään) toimittaa tuloksia näin nopeasti kuin hamsuporukka.

^en mäkään tosissani :)

karov

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Hyvä jos tääkin osaa tehdä jotain oikein, vaikka näyttää vanhalta äijältä ja kuulostaa blondilta...

Höpöhöpö nyt :D Mä vaan _luulin_ sua vanhaks äijäks hei, lumisade peitti näkyvyyden, että sitku tulin autosta ja katoin uudellee ni ei kyllä mieheks luullu. Ja sitä paitsi osaa sä oikein tehdä vaikka mitä, kun se makaronilaatikko oli hyvää, tuu meille tekee kans sitä jos on tylsää  :D
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa

Minski

viirulla ihana kiitospuhe, ihanasti kiitoksia tuli jokaiselle :) :sydan

Kiitos kaikille tuomareille muuten noista pitkistä viesteistä tässä ketjussa näyttelyä ja näyttelytettäviä koskien, tosi kiva, että viitsitte vielä semmosiakin kirjotella arvostelujen lisäksi.

Lasten lemmikin ykkönen ja samalla koko näyttelyn lemmikkihamsujen BIS1 oli kyllä uskomattoman rauhallinen; Dante ei ollenkaan hävinnyt Bississä huonommalleen, kyllä se talvikko niin hieno lemmikkihamsu oli :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Janika S.

kiitoksia kaikille kivasta päivästä munkin puolesta :)
meilläkin meni kivasti, talvikkopoika valmistui valiolemmikiksi:)
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

viiru

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Toi alun p:llä alkava sana kyl vähän säikäytti, kun en oo koskaan ennen kuullu viirun kiroovan xD
...Paitsi että tietyt tilanteet kirvoittavat voimasanoja jopa minunkin puheeseen aika rankalla kädellä, esim. kyydissäni matkustaneilla ihmisillä voi olla tästä kokemusta. Ja kaikista noloin juttu kävi juurikin tuolloin sunnuntaina, kun olin ensin ajanut 5 h kamalassa kelissä jurpojen keskellä, ja sen jälkeen kävi tämän kaltainen moka arvosteltuja aloittaessa kun jäi niin sanotusti levy päälle. Niin noloa!

Mut nyt olen taas ihan rauhallinen.  :angel
Cheersbigears-talvikkokasvatus