Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

Hessuinen

^^^Mulla on tollainen aitaus ja juuri vanerista tehty, oli käytössä alunperin kilpparillani mutta nykyään toimittaa alueen rajausta hamsujen ulkoillessa. On kyllä kätevä kapistus, kun ei tartte niin sen kus taittelee pieneen tilaan. :)

..Ainoa huono puoli tuossa on että tossa mun versiossa noi "yhdistämistsydeemit" on tehty nailonnauhasta, kilpparille kun tosiaan suunniteltu, ja nää jyrsimet on aika tehokkaasti jyrsineet niitä vaikka pysyykin (ainakin vielä) kasassa. xD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Markka

Mulla on semmonen 50x40cm laatikko jossa Bella saa juosta. Tietysti mä sitä muutenki juoksutan, mut tos laatikos se saa juosta suurinpiirtein joka päivä :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Olkkuli

Napilla on oma huone. Sinne lattialle se aina pääsee ja lattailla on kaiken näköisiä pahvilaatikoita joihin ollaan tehty reikiä. Erityisesti hamsu-pojan lemppari on muropaketti jossa on pieni reikä josta se pääsee ulos... kun niitä laittaa monta peräkkäin niin siitä tulee kiva, pitkä rata  :)
Nappi- syrkki <3
Nelli- russeli <3

Olivia

Unipallo

Hommasin hamsuille tämän juoksuaitauksen, kun kyllästyin etsimään niitä milloin mistäkin kolosta. Mutta eihän ne tässä pysy! Iso naaras varsinkin kampeaa itsensä heittämällä aidan yli.  :shock:
http://media.zooplus.com/bilder/joyjyrs ... _joy_1.jpg

Meillä on ovien allakin ärsyttävät pienet raot, joista hamsut puristavat itsensä ali. Hämmästyin suuresti, kun oikein seurasin kun en uskonut että isoin tyttökin mahtuu parin sentin raosta mutta siitä se ittensä sulloi ali.  :|

Vevve

^ Kokeilepa päällystää se kontaktimuovilla! Sitten ei pitäisi olla pintaa mitä pitkin kiivetä.

Unipallo

Täytyy kokeilla, epäilen vain että siitä seurauksena on se, että naaras varsinkin alkaa repiä muovia pois. Se on täystuhotermiitti, joka söisi ittensä läpi vaikka metrin betoniseinästä jos se sattuis olemaan hänen kulkureitin tiellä.  xD

EmmaTi

^^Mulla on toi sama värikäs aitaus ja pulmu on oppinu avaamaan ne liitokset nostamalla aitaa kuonolla.
Minkähän virityksen siihenki tekis, ehkä nippusiteillä aidat yhteen?

Onko muilla ollu samaa ongelmaa?

Anonymous

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Mulla on tota aitausta kans ja olen laittannut kaikki liitokset kiinni pikkusilla nippareilla. Mun Anskua ei kyl estäis edes muovitus kun se ottaa ja hyppää yläreunaan etutassuillaan siitä punnaa sit kevyesti yli. :mrgreen:

Tekispä Helmikin noin, niin sais vähän lihaksia etupäähän  :haha
Nimittäin näyttelyssä tästä etupään heiveröisyydestä huomautettiin.

kiivi112112

Minä tein  puusta semmosen ison kaukalon ja puusta ja pahvista lelut päälle, vois luulla että hamsu viihtyy xD

Milli-10

tuoreempaa matskua tähänkin ketjuu.(en oo varma laitoinko jo johonkin topikkii mut tässä nyt silti) On tykännyt paljon varsinkin kun tu on suljettava malli ni saa pidettyä sillee noista ruoka/nukkumisrytmeistä paremmin kiinni :)

Lillugga

Oisko kenelläkään juoksutusaitauksen teko-ohjeita?
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Never

Isä teki minun hamsuille juoksuaitauksen. Aitaus koostuu neljästä laudasta (pituus 120cm ja korkeus 40cm). Laudat pysyy yhdessä kulmarautojen ja irrotettavien ruuvien avulla. Ruuvien takia laudat lähtevät helposti irti toisistaan ja aitauksen saa kasaan. Pohjana käytän muovimaton palasta, koska kyllästyin pohjan jyrsimiseen (esim. tavalliseen kangasmattoon tuli reikiä  :kieli). Muovimattoa hamsut ovat vähän kokeilleet jyrsiä/kaivaa, mutta ovat kyllästyneet siihen nopeasti.

Juoksuaitaus on ehkä ruma ja tilaa vievä ilmestys, mutta ei se minua haittaa. Hamsut ovat tykänneet tosi paljon. Laitan mahdollisemman paljon virikkeitä, joten hamsut viihtyvät hyvin. Aitaus on suht. iso, joten aika usein menen hamsun seuraksi istumaan sen sisälle.  :D Hamsuja ei myöskään tarvitse koko aikaa vahtia, vaikka toki olen aina aitauksen lähettyvillä.

Milli-10

Teimme miehen kanssa hdessä muutoksia palleron virikkessteeiin...Eilen ruvettiin laittamaam MYHÄÄN sitä ..ja kon noita kaiken näkösiä majoja ja taloja ym. siis millillä n tavaraa jo itsellään yhdenkaapillisen verran... :oops:  Ja...noh... miehellä aina sellasia ideoi/taitoa laittaa mun ideoita jotenkin sillee kasaan että ne pys ja sit mä huomauttelen siin aina et hei toi ei voi olla tossa se voi tippuu tjtn ja sit se on et ko tää on tällee tuettu jne ne. mut hauskaa meillä on kun yhdessä touhutaan hamsun iloksi kaikka :D sängynvaihdon yhteydessä meillä nyt mm. tehtii koko makkarista sille juoksurata ja sellane missä saa liikuntaa hyvin ja piiloteltii herkkuja sinne tänne...nyt onnks se jo purettu....ja muutn mies ei ole edes eläinihminen mut nyt se jo tossa ko keskustelun avasin seuraavasta/toisesta hamsusta sitten kun muutetaan isompaan asunontoon niin herra tokaisi että juu-u...sitten on enemän rakennettavaakin a huolehtimista...olinäimänkäkenä  :mrgreen:
Mitä olett mieltä... siis tästä rakennelmasta? Tuola häkin alla on sellanen puurakennelma missä se saa sielä mennä ja näkkärin se sinne oli piiloon vienytki jo :D

Milli-10

Mukava isä sinulla kiiwi12121121212(heh)....mulla joo kans ko toi on pahvista ni se jyrsii sitä pohjaa vähä jäi kiinni itse teossa rittää piilottaa sellasta paksua pellettiä sinne jonnekki pahvin alle :D Mut laatikosto jonka päällä tuo on on puuta et NO hätä...tuo muovimattojuttu on hyvä idea !!  :)