• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nenannabanna

#840
Täällä esimerkki ilmeisesti eurooppalaisen villihamsterin luonteesta...  xD http://www.youtube.com/watch?v=AhO-qMeMjtA
 
:oops: on ne vähän höppänöitä, mutta asennetta löytyy  :twisted: !!

jensku

#841
Tuli tänään käytyä vähä ostoksilla.  :D Mm kävin katsomassa mustissa ja mirrissä oliko meidän toivomus toteutunu. Niin oli nimittäin ihmettelimme, että miksi tota hamster naturee ei ollu 2,5 kg paketeissa ja kaikkea muuta oli. Nii nyt oli, vihdoinkin!  :D  Kun tota ruokaa kuuluu aikalailla, kun noita hamsuja on + 5 vauvaa.  :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

norppamus

#842
Tuosta videosta tuohon villihamsuun tutustuinkin. Asenne juu ainakin on sellainen, ettei pahemmin kannata kättänsä lähelle työntää. Harvinaisen peloton kaverikin, kun ei pelkää moninkertaisesti itseänsä isompia.

Kuvittelisi kuitenkin, että tuosta eurooppalaisestakin saisi lemmikkikelpoisen, kun koittaisi karsia sitä aggressiota pois. Se  on tietty eri asia kuinka kauan se veisi tai onnistuisiko se edes, mutta musta se on aika kummallista, jos sitä ei ole oikein edes yritetty.
Eihän silti Neuvostoliittokaan onnistunut saamaan hirviä ratsastuskelpoisiksi, vaikka kuinka yrittivät...

Markka

#843
Söpöjä nuo villihamsterit :lov . Toi purema varmaa sattu :taju: . Tuli paljo enemmän verta kun Bella puremasta(se oli täysin mun syy).
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

jem_ppura

#844
En nyt tiedä mihinkä kysymykseni lykkäisin, mutta kun täällä kun on monella niitä bilteman mustia ilman työkaluja koottavia hyllyjä niin olisin kysellyt että millaiset postikulut hyllylle on tulleet?Onko kukaan tilannut hyllyä matkahuoltoon?
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

MirkkuH

#845
^luulisi että bilteman sivuilla olisi tilauskuluista.

Hain eilen juuri semmoisen, pitää hakea autosta ja koota...otin yhden ensin, toinen tarkoitus vielä hakea.

Ken_G

#846
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Seuraa vielä tilannetta. Yleensä poistuu kyllä itsellään. Mä vein kerran hamsterin eläinlääkärille asti kun epäilin kasvainta. Se oli herne.  :roll: Niin, ja tuli ulos ihan ilman avustusta.  :)

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Moon kans todennu useinki että saattavat säilyttää jotakin pidempään, mut lopulta kuiteski tuleepi ihan normaalisti ulos.

Vieläkin on sama möntti poskessa, nyt siis jo viikon verran. Alkaa epäilyttää, voisiko noin kauan jotain poskipussissa säilöä.  :pihalla:

Jos vähän aikaa odottaisi vielä ja sitten yhteyttä lekuriin? Tuskin hamsu kumminkaan antaa suutaan ihan suosiolla kaivella, joten kai se jotain rauhoittavaa tarvinnee ensin.

Mustikkamaan

#847
Kyl sinne poskipussiin näkee ihan rauhoittamattakin, samanlaisella välineellä kö millä katotaan korvia lääkärissä.

Mulla on kyllä hamsut tupanneet säilöä melko kauankin - oletko ihan varma, että kyseessä on ihan tasan sama tuote, ettei ole vaihtokauppa käynyt välillä? Ilmeisesti et saa sitä sormin liikutettua mihinkään suuntaan, vaikka otat posken sormien väliin ja "puristelet" sitä liikkeelle?
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

HAMSUH

#848
Oho karjuuks toi eurooppalainen villihamsteri?
On kyllä aika pelottava :D Tollasenhan vois pistää häkkiin nii kai se rauhottus?
Pieni sydän, iso sielu?

KaisaM.

#849
Luoja näitä karkureita!  :D  Ja miksi kaikki karkurit tunkee itsensä aina Reena-mummun terraan?! En ymmärrä miten ne pääsee sinne, kiipeääkö ne terran seinämää pitkin vaan pokkana.  :c8  No, siellä Reenan terrassa pötkötti sitten oikean asukin lisäksi Tähti, joka oli tuhonnut oman dunansa.  :<  Kohta vaihdan kaikki asumukset johonkin kokoteräksisiin bokseihin.  xD  Ei onneksi rouvat olleet saaneet mitään kummempaa aikaan, vähän Reena oli Tähdelle antanut turpiin, mutta ei vakavasti. Hohhoijjaa. Ja toinen pönttö on maailman kiltein mamman mussu-Mauri, joka on oppinut avaamaan dunansa kattoluukun?! Sieltä se sitten kipitteli onnellisena lattialta vastaan. Taas kerran korjaamaan dunia...
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Nape

#850
^Voi eikä, anteeks ku mua hymyilyttää vähän, vaikka asia ei varmasti olekkaan mukava.

Tunnin päästä Ullan eläinlääkäri. Saas nähä mitä siel keksittäs.

Maiju*

#851
^^ Sulla on oikeita dunien suursyömäreitä.  :c8
Toi häkinluukun avauksen oppiminen on kanssa kiva juttu, meilläkin on vuosien varrella useampi sen keksinyt. Lukko/pyykkipoika luukkuun on pop.

Mut josset jaksa viritellä Maurin luukkuongelmaa, ni se voi muuttaa meille.  :lov
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

HAMSUH

#852
"mun" hamsu asustelee siskon luona missä sit käyn klo 17-19 välillä ja se on aina nukkumassa eli joudun herättää sen. Mitä haittaa siit jatkuvasta herättelystä on? Hamsuni on talvikko.
Onko parempi herättää hamsu ja antaa sen kävellä ja olla sylissä vai sit ettei se sais kävelyy ollenkaa? Sisko ei oo siel sen kotoon melkee ikin nii se ei pysty hamsuu hoitaa enkä mä saa sitä tänne meille :(
Mun mielestä kuitenki on parempi et se saa kävellä vaik se joutuu herääki.
Pieni sydän, iso sielu?

PiiaL

#853
Tästä eteenpäin täällä kasvatetaan hamstereita kasvattajanimellä Balandine`s. SKJL on tänään myöntänyt minulle nimen. :)

Ken_G

#854
Onneksi olkoon!  :)