• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

weemano

#600
No Nomppa vaikuttaa ihan rakenteellisesti terveelle, ehkä on hieman pienikokoisempi kuin edellinen naaraani, mutta muutoin hyvinkin hienosti kasvanut. Pikkuisen voisi vielä pyöristyä, varmaan vauvat vieneet vähän mehuja.

Avalon

#601
Mites tuo minun kysymykseni laita?
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Elliska

#602
Lainaus käyttäjältä: "Avalon"Eli kuinka vanhana ensimmäinen poikue kannattaa teettää? Vielä en tietenkään koska Lilli on syntynyt 02.08.2008.
Aikaisintaan syrkillä 4 kuukautisena, suositus 6-8kk vanhana.

Tüna

#603
Ostin tuossa viikko sitten aivan ihanan nyt 3 kk vanhan lk normaali vn uroksen eläinkaupasta, ja tottakai on tullut mietittyä että jos sille sitten myöhemmin hankkis jälkikasvua, kunhan ei knikkiä tai muuta yllättävää ilmesty.

Kahdesta poikueesta mulla on jo kokemusta, ja nyt kun on tullut ikääkin lisää, niin tuntuu että aivan takuulla pärjäisin taas poikasten kanssa. Edellisestä eli B-poikueestakin on jo vierähtänyt 1 vuosi ja 9 kuukautta.
Tällä kertaa olis vara-asumuksiakin 5 kpl, jos poikasille ei ihan heti löytyiskään koteja.   :)

Tulevan talven aikana toivoisin löytäväni kasvattajalta sopivan naaraan, kun muutenkin olen aikonut hankkia pian kolmannen syrkin.  :lov

Marla

#604
Pikkuhiljaa on herännyt ajatus "omien" poikasten teettämisestä... Jos jossain vaiheessa kasvatusta ajattelin aloitella, niin olisi korkea aika hieman pohjustaa sitä.
Kuitenkin hamsuista on jo kokemusta, genetiikkaan olen jonkin verran perehtynyt, ja muutenkin uskoisin selviäväni poikasten kanssa varsin mainiosti.

Mitään kiirettä en aio pitää, harkitsemani uroskin on vielä niin kovin nuori, ettei siitä ole moiseen toimeen toviin. Naarasta olen ajatellut itselleni hankkia, mutta melko passiivinsestin olen ollut etsinnän suhteen...
Joskus kevään korvilla, kenties...

Nunnu^

#605
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että jos poikasten vanhemmat ovat rekisteröityjä voiko poikasetkin rekisteröidä? Vaikka ei olisikaan kasvattaja?  :pihalla:

Elliska

#606
Lainaus käyttäjältä: "Nunnu^"Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että jos poikasten vanhemmat ovat rekisteröityjä voiko poikasetkin rekisteröidä? Vaikka ei olisikaan kasvattaja?  :pihalla:
Hamsterin voi rekisteröidä vasta kun se on saanut näyttelystä L1-maininnan.

Mustikkamaan

#607
Lemmikkirekisteriin voi rekata ihan ilman näyttelytulostakin. Jos haluu vaan naperon kirjoihin ja kansiin.

Sit jos saahaan se sukutietokanta joskus ni sit tuleeki ihan uudet ja hienot rekkaussysteemit :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#608
No voi surku. Mä olisin niin tykännyt tästä nykyisestä rekkauskäytännöstä :|
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#609
En tiedä kuuluuko nämä kysymykset tähän aiheeseen, mutta laitetaan nyt kun en parempaakaan löytänyt. Mistä huomaa onko naaras tiine? Kuuleeko poikasten syntymän esim. vikinästä tai miten sen huomaa? En tosiaan tiedä  :oops:

Heli

#610
Ei uudesta rekkauskäytännöstä ole vielä ees juurikaan tietoa niin eipäs nyt olla heti hangoittelemassa vastaan. Minun mielestä nykyinen käytäntö sellaisenaan ei ole riittävän hyvä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#611
Voiko rexiä kantaa?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elliska

#612
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Voiko rexiä kantaa?
Se on resessiivinen ominaisuus eli voi.

windi

#613
Lainaus käyttäjältä: "pikkutiikeri_86"En tiedä kuuluuko nämä kysymykset tähän aiheeseen, mutta laitetaan nyt kun en parempaakaan löytänyt. Mistä huomaa onko naaras tiine? Kuuleeko poikasten syntymän esim. vikinästä tai miten sen huomaa? En tosiaan tiedä  :oops:

Kyllä sen huomaa, kun ruokahalu kasvaa ja tuleva mamma alkaa levitä sivuille päin.

Just syntyneiden poikasten ääni on enemmänkin narinaa kun vikinää.
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

ammie

#614
Olin lukevinani jostain, että talvikoiden kantoaika olisi 18-21vrk, mutta yleensä törmään tietoon, että se on 21vrk ja siinä uskossa olen elänytkin. Joten kumpaan tiedoista pitäisi luottaa?
Itse laitoin naaras ja uros talvikkoni hieman yli 2 viikkoa sitten samaan dunaan ja jo tasan 2 viikon jälkeen yhdistämisestä naaraas "turposi" hiukan ja vatsa tuntuu kovahkolta. Onko tämä normaalia?
Edit: Siis talvikoista kyse.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.