• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

HAMSTERI 123

MOI JA HEI!
Mummini sanoo aina " no miten marsusi jaksaa?"
Minä sanon" en tiedä minulla ei ole marsuja"
Mummi sanoo " eilenhän oli sinulla niitä viisi....."
Minä sanon" tarkoitatko hamstereita?"
Niin siinä aina käy.
T. Selittäjä

krisuliiih

Juu, reaktioita täältäkin:

Miehen sisko: "Mä teen eläinsuojeluilmon, liikaa eläimiä!"
Miehen äiti: "hankkiutukaa jo eroon ainaki osasta noista kammotuksista.."
Oma äiti: "No oma äsuntoshan on, en mä voi määräillä, onhan noi pienet ainakin ihan söpöjä"
Sisko: "voii kun söpöjä saaks ottaa syliin?"
Mummo: "Ota nyt jo järki käteen, ei noilla eläimillä tee mitään. Ne haiseekin."

:icon_rolleyes:
Kotonamme hamstraa:
-kkh uros Valdemar (normaali)
-vkh rb urokset Tobias ja Wiljami (laikukas ja normaali)
-vkh rb naaraat Lilja ja Ninja (laikukas ja täplikäs)
-vkh tv uros Da-Capo (safiiri)
-vkh cb naaraat Riepu ja Nessu (normaali ja opal)

MortimerRiddle

Itseäni ehkä eniten häiritsee tietty tunteettomuus joka joillakin on hamstereita kohtaan. Jos kerron hamsterini kuolleen niin jotkut saattavat vain vitsailla tai nauraa asialle, mikä on todella sopimatonta.  :rant: Jotkut meistä kiintyvät pieniinkiin otuksiin, joten vähän voisi miettiä mitä sanoo.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

krisuliiih

^ Joo toi kyllä ärsyttä aivan suunnattomasti.  :anksti: Mullakin hiljattain kuoli toinen syrkeistä, niin reaktio oli parilla että "No sehän oli vaan pieni rotan sukulainne, ei niillä mitään tee edes." Niin pikkuisen otti aivoon kyllä, mutta hillitsin vaan itseni enkä alkanut huutaa niinkuin melkein meinasin. Olisin kyllä voinut huutaa että "Jos noin ajatellaan niin voi painua hyvin äkkiä sinne mistä tuli, jos ei osata käyttäytyä lemmikkiharrastajien läsnä ollessa!"
Kotonamme hamstraa:
-kkh uros Valdemar (normaali)
-vkh rb urokset Tobias ja Wiljami (laikukas ja normaali)
-vkh rb naaraat Lilja ja Ninja (laikukas ja täplikäs)
-vkh tv uros Da-Capo (safiiri)
-vkh cb naaraat Riepu ja Nessu (normaali ja opal)

Sirpa

Lainaus käyttäjältä: MortimerRiddle - 28.05.12 - klo:11:34
Jos kerron hamsterini kuolleen niin jotkut saattavat vain vitsailla tai nauraa asialle, mikä on todella sopimatonta. 
Se ei ole ainoastaan sopimatonta, se on törkeätä. Mikä siinä onkin, ettei ihmiset voi käsittää että se heidän silmissään turha ja tarpeeton elukka voi olla toiselle rakas lemmikki? En minäkään erityisemmin pidä vauvoista tai pikkulapsista, mutta sen verran tahdikkuutta löytyy, etten lähde lällättelemään kellekään, jolta on lapsi kuollut tai on saanut keskenmenon tms. Joo tiedän, rinnastan törkeästi lapset ja eläimet, ei saisi tehdä niin ja on ihan eri asia ja ei voi verrata toisiinsa ja niin edelleen, mutta silti.

Katitar

Lainaus käyttäjältä: Sirpa - 31.05.12 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: MortimerRiddle - 28.05.12 - klo:11:34
Jos kerron hamsterini kuolleen niin jotkut saattavat vain vitsailla tai nauraa asialle, mikä on todella sopimatonta. 
Se ei ole ainoastaan sopimatonta, se on törkeätä. Mikä siinä onkin, ettei ihmiset voi käsittää että se heidän silmissään turha ja tarpeeton elukka voi olla toiselle rakas lemmikki? En minäkään erityisemmin pidä vauvoista tai pikkulapsista, mutta sen verran tahdikkuutta löytyy, etten lähde lällättelemään kellekään, jolta on lapsi kuollut tai on saanut keskenmenon tms. Joo tiedän, rinnastan törkeästi lapset ja eläimet, ei saisi tehdä niin ja on ihan eri asia ja ei voi verrata toisiinsa ja niin edelleen, mutta silti.

ymmärrän tällaiset tilanteet, jos kyseessä on selkeästi lapsi. aikuiselta ihmiseltä odottaisin kyllä asiallisempaa käytöstä.

siihen mielipiteeseen kyllä yhdyn, että monet ihmiset eivät tunne ymmärtävän että jollekkin se pieni, hinnaltaan edullinen, hamsteri on oikeasti ihan yhtä rakas ja tärkeä kuin monille esimerkiksi se koira tai kissa. meiltähän löytyy lemmikkinä myös kummitussirkka, joka on mulle melko rakas lemmikki - kyllä mua ainakin harmittaa ajatella että se on jo todella vanha ja varmaan jossainvaiheessa lakkaa olemasta.. vaikka se on vain hyönteinen.  :icon_neutral:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

MortimerRiddle

Lainaus käyttäjältä: Katitar - 01.06.12 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Sirpa - 31.05.12 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: MortimerRiddle - 28.05.12 - klo:11:34
Jos kerron hamsterini kuolleen niin jotkut saattavat vain vitsailla tai nauraa asialle, mikä on todella sopimatonta. 
Se ei ole ainoastaan sopimatonta, se on törkeätä. Mikä siinä onkin, ettei ihmiset voi käsittää että se heidän silmissään turha ja tarpeeton elukka voi olla toiselle rakas lemmikki? En minäkään erityisemmin pidä vauvoista tai pikkulapsista, mutta sen verran tahdikkuutta löytyy, etten lähde lällättelemään kellekään, jolta on lapsi kuollut tai on saanut keskenmenon tms. Joo tiedän, rinnastan törkeästi lapset ja eläimet, ei saisi tehdä niin ja on ihan eri asia ja ei voi verrata toisiinsa ja niin edelleen, mutta silti.

ymmärrän tällaiset tilanteet, jos kyseessä on selkeästi lapsi. aikuiselta ihmiseltä odottaisin kyllä asiallisempaa käytöstä.

Yleensä näissä tilanteissa oikeastaan juuri lapset ovat osoittaneet enemmän huomaavaisuutta, kuin aikuiset.  :icon_rolleyes:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

fxjvgxb

Monesti on ihmetelty (aikuisten suusta) että eikös nuo ole ihan pikkulasten lemmikkejä, mitä sinä aikuinen ihminen tuommoisilla. Myös niiden kuoleman suremiselle on naureskeltu, tyyliin "sehän on vaan joku rotta"  :icon_mad:
Usein myös kylään tulevat, jotka näkevät hamsun ekaa kertaa, saattavat kysellä onko se joku marsu/gerbiili. Hassua, ettei hamsteria tunnisteta vaikka on jo vuosikymmeniä ollut Suomessakin yleinen lemmikki..

Yhteen väliin, kun kasvatin hamstereita ja eläimiä oli n. 25 kappaletta, niin kyseltiin olenko ihan täyspäinen etc.. Ja eräs "kaverini" jopa kutsui jonkun terveystarkastajan ja sossutyöntekijän ovelleni. Menin vaan avaamaan oven kun pimpoteltiin, ja sanoivat että teistä on tehty ilmoitus, tultiin katsomaan.. Hekin kauhistelivat hamsterien määrää, että onko tuo tervettä, vaikka selitin että olen kasvattaja ja he näkivät että eläimillä on hyvät olot ja asuntonikin ihan siisti eikä mikään papanoiden ja purujen valtaama!

Sensei

Mä en kauheen usein tutuille mainitse, että mulla on hamstereita, enkä varsinkaan niiden määrää. Kavereille ja perheelle ny tietenkin. Töissä kun jotai oon sattunu hamstereista puhumaan, niin heti melkein jokainen on olettanut, että ne on mun lasten lemmikkejä, vaikka asia ei niin olekaan.

Mutta juu, neljä roborovskia ja yksi talvikko meillä on nyt. Joku päivä tässä olin ystäväperheen kyydissä ja istuin kuskin takana. Pelkääjän paikalla oleva kaverini sanoi miehelleen, että tolla Senseillä on nyt jo viisi hamsteria. Kaverin mies sääti peiliä ja katsoi sen kautta mua suoraan silmiin ja kysyi vakavana miksi?? :icon_cheesygrin: On jokaisen oma asia, kuinka monta lemmikkiä omistaa ja mitä lajia ne on, kunhan hoitaa niistä jokaisen kunnolla.

Hamsu-hullu

No mulla nyt ei kummempaa, aina välillä juuri jotai marsuttelua, esim mummini oli luvannut antaa vähän rahaa hamsuuni. Sitten kun näimme hän sanoi: " ai niin, munhan piti antaa rahaa siihe sun marsuun!" >:(
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Ana

Tänään esittelin uutta tulokasta niin siihen tuli vaan kysymys
"Miten sää jaksat nuita?"
No miks en jaksais hamsuja :D teki mieli sanoa.

Sirpa

Lainaus käyttäjältä: Ana - 01.07.12 - klo:23:42
"Miten sää jaksat nuita?"
Tuohon on yksi ainoa oikea vastaus: "No kivempia nää on kuin suurin osa ihmisistä"  :icon_cheesygrin:

Commafenno

Meiän harmaasta kääpiöistä on tosi moni ruvennu kiljuu ÄÄH HIIRI!!!!!!!!! Loukkaus!

Alkemistin


Näitä kun lueskelee aamukahvin ääressä, niin tuntuu, että olenpa kyllä päässyt vähällä. Saas nährä sitten, kun tuo viimeisin tulee olkkariin näkösällee isoon terraan  :icon_cheesygrin:
Ekat kaksi hamsua kun ovat vähän piilossa lasten huoneissa - ja toinen niistä onkin lähinnä tyttären lemmikki.

Meidän äiti ei nyt ihmettele enää mitään elukoitani, joita on kyllä ollut varsin maltillisia määriä. On vaan helpottunut, kun en ota koiraa, jota "hän joutuisi hoitamaan lomalla". Tykkää kyllä eläimistä oikeasti ja omi taannoisen kissanikin.
Tutut lakkasivat kommentoimasta harrastuksiani varmaan sen figuuripöytäpeli-innostuksen kohdalla, kun maalasin yöt läpeensä demonihaltia-armeijaa. Sen jälkeen muutama hassu hamsteri on aika pientä.  :fruit:
Ainoat kommentit ovat tulleet Naksun turkista: "En mä tiennyt, että tuollaisia on!" tai "Oletko varma, että se on hamsteri?" Joo, kohtalaisen.

Rotiksi noita itsekin sanon. Varsinkin Lulaa, joka on oikea rotta kiipeämään ja keksimään kaikenlaista. Ja siis on meillä ollut joskus pari oikeaa rottaakin asustamassa  :yes:



Eve87

Kukaan ei ole jaksanut aikoihin enää ilahduttaa mua hassuilla reaktioilla...  :prll:

Niin no tosin avokkeella oli pähkinä purtavaksi kun toin ekan kinkin kotiin. Se pohti pitkään onko se loppuunsa jonkinlainen hiiri vai hamsteri  :mgrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani