• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia syyrialaisten hamstereiden poikasista osa 3

Aloittaja Mandi, 23.03.11 - klo:19:45

« edellinen - seuraava »

Ely

Ms valkoisia ei noista vanhemmista voi tulla, ms valkoiseen tarvitaan hopeageeni molemmilta vanhemmilta.

Kannattaa katsoa ennemmin korvia kuin silmiä, niistä näkee helpommin silmien värin (niin hullulta kuin kuulostaakin).  :icon_cheesygrin: Esimerkiksi tuota oikean alakulman muksua veikkaisin ps luonnonvalkoiseksi kun sillä on värittömät korvat, toisinkuin noilla kahdella tuossa ylempänä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sarie

#1231
Okei, kiitos neuvoista. Luulin tosiaan, että sieltä voi tulla ms. valkoisiakin  :nuija:  Ei siis tule vaikka pappa olisi ms. valkoinen?
Tuo oikean alakulman mukelo on tässä (kai, tai joku punasilmäiseltä näyttävä ainakin) Vähän huono kuva, en tiedä saako selvää... Mutta sillä on tosiaan ihan värittömät korvat.







Ely

Jos isä olisi ms valkoinen niin kaikki poikaset olisivat luonnonvalkoisia ja ms valkoisia mutta kun joukossa näkyy olevan cremejä niin tuskin on ms valkoinen. :) Luonnonvalkoinen saattaisi olla kun näyttää olevan hopeavalkoisia ja ms valkoisia joukossa, tai sitten nuo ovat tosi vaaleita luonnonvalkoisia ja ps luonnonvalkoisia.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sarie

Vauvojen isä on creme (vaikkakin ensimmäisessä näyttelyssään 3 kk:n iässä tuomari epäili karamelliksi, kun oli liian vaaleat korvat tms.)  Aloin tuota yhtäkin vielä katsomaan olisiko sitten creme, mutta vain hieman vaaleampi kuin kaksi sisarustaan. Helpotti kovasti tarkastelua, kun korvista neuvoit, kiitos Ely  :peukku:

Siltähän tuo näytti, että nuo kaikki ihan valkokorvaiset ovat punasilmäisiä.

Miten tässä enää töihinkään joutaa ku palleroiden seuraaminen on niin mukavaa puuhaa  :icon_lol:



Ely

No problem  :peukku: Tuli tässä ihan ikävä cremejä kun katseli noita satiini creme mukuloita.  :loov:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sarie

Tuo pienempi satiinicreme onkin mun lemppari  :loov:



Salamalla kuvia ottaessa saa silkkisyyden näkyville, mutta tummentaa kyllä cremen sävyä, luonnossa ovat vaaleampia.

Kiitos Emman vinkkien pitkäkarvaisten tunnistamisesta olen koittanut niskavilloja tiirailla  :icon_eek: Taitaa kuitenkin mennä ensi viikkoon varmistus. Allaolevasta kuvasta minun katsomana tuolla ylimmällä vasemmalla aaltoilisi karva vaiko... :woot:



Tuossa läjässä on kaikki poikueen  4 punasilmäistä.



Alkemistin

Aivan ihania poikueita molemmat.  :puna:
Tuo niskaturkin aaltoilevuus onkin paras merkki. Pitkikset saattavat hiukan myöhemmin näyttää jopa lyhytturkkisemmilta kuin aidot lyhkärit, sillä lyhkikset tuppaavat "pörrööntymään" hämäävästi jotain kolmi-neliviikkoisina. Siinä on sitten mukavaa tehdä rekisteröintipapereita.  :hauskaa:

EmmaTi



Tässä yhden poikueen suklaat, ikä 15vrk. Ihmettelin tuota vasemmanpuoleista kun se on niin kiiltävä (vaikka ei oo satiini), ja toiset ei. Viikon päästä olin viisaampi, vasemmanpuoleinen oli pitkis, keskellä lk rex ja oikealla lk.

Sarie

Kiitos Hajime, meidätkin yllätti kuinka sydäntenmurskaajia ja ihania nuo mukelot ovat  :loov:

Söpöjä nuo Emman pallerotkin  :puna:

Jos jollakin on aikaa ja intoa katsoa, kaipailisin apuja noiden meidän palleroiden väritysten suhteen. Linkistä löytyy kuvia, olen itse kommentoinut, mitä oletetaan niiden olevan. Saa kuviin kommentoida ollaanko oikeilla jäljillä ollenkaan  :icon_redface:

http://tammaset.kuvat.fi/kuvat/Hamsterit/Pikkum%C3%B6kin+Oikku/Oikun+vauvat/

lentsu

Sarie, noilla sun valkoisilla on niin kirkkaanpunaiset silmät, että sanoisin niiden olevan tummakorvaisia valkoisia (cdcd). Korvat saattavat tummua myöhemmin. Elleivät tummu, ne voivat olla myös punasilmäisiä tummakorvaisia valkoisia (cdcdpp). cdcd geeni peittää minkä tahansa muun värin alleen, ja geeni on resessiivinen, joten sikäli on aivan sama minkä värisiä vanhemmat ovat. Usein cdcd geeniä on kuitenkin ollut perinteisesti cremelinjoissa joten ei sikälikään yllätys.

Ely

Joo, tuolla jossain toisessa ketjussa päädyttiin siihen että nuo olivat tk valkoisia, periytyi tosi kaukaa.  :icon_smile:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sarie

Niinpä, tummakorvaisia valkoisia olivat punasilmäiset  :hauskaa:

6 viikkoisena alkoi vasta pigmenttia tulemaan korviin ja nyt hieman vajaa 3 kk:n ikäisenä puoli korvaa tummunut. Liekö jatkuu tuosta vielä koko korvaan?


Vevve


Unipallo

Eka kuva meidän uutukaisista. Tai no, yhdestä, emon valvovan silmän alla. Hetken päästä emo tarrasi takapuolesta kiinni ja veti pesään.  :puna: Kauheen epätarkka kuva...

Unipallo