• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Ramone

#15
Joo se olikin jo myyty kahteen kertaan. Toinen ei ottanutkaan, ja toinen periaatteessa perui varauksen. Yksi kaverini ottaa sen, jos ei kukaan huoli ;D
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Marla

#16
Cindy on melkoinen pallo, kyllä siellä vaaveleita on pakko tuolla masulla olla, eikä kiimaakaan ole löytynyt. Huomenna olis laskettu aika, mutta mä lähen reissuun, joten äiti käypi katsastamassa, että kaikki on ok. Saapahan neiti olla rauhassa pari päivää vauvoineen, kun on pienoista ärtymystä ollut tässä viimeisen viikon ajan. Nuuhkii uteliaasti kyllä, kun terrassa puuhaa, mutta käteen ei anna ottaa. Olkoon nyt rauhassa, ruokaa oon kantanut selkä vääränä sille, ja alkuun oli ongelmaa, kun ei oikein ruokaa syönyt vaan kaikki jäi kuppiin tai meni varastoon, mutta onpahan eri ääni kellossa nyt. :)
Toivon mukaan kaikki menee yhtä hyvin kuin Pampulan kanssa, että kaikki poikaset jäävät henkiin ja emo hoitaa ne hyvin.

Heli

#17
^Meillä on naaras käyttäytynyt aivan pilkulleen samalla tavalla.  :D
Torstaina pitäis poikasten syntyä ja mun mielestä sillä on vauvamaha, mutta ois mun tuuria kyllä että se onkin vaan läskiä.  xD Yleensä meillä on syrkeillä ollut ihan järkyttävän isot ja selvät mahat niin siks oon vähän epävarma...
Destiny's hamsterit 2001-2009

Olive

#18
Meillä Divina musta vkkk on tiineenä ja pitäis synnyttäää ens ma :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Vevve

#19
Ihihi, meillä pitäs ainakin yksi talvikko poksahtaa viikonloppuna, ehkä robokin.  :lov  Ja sitten ensiviikolla toinen talvikko.

Tuntuu kuin edellisestä poikueesta olisi sata vuotta.

Marla

#20
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Tuntuu kuin edellisestä poikueesta olisi sata vuotta.
Kamalaa ajatella, että mulla on melkein vuosi edellisestä (joka eka oli), mutta tuossa välissä tuli pari noita knikkitapauksia, joten jäivät pois jalostuksesta...
Tänä vuonna onkin tiedossa vielä yksi poikue - tuolle Hyacinthille, jahka ikää tulee lisää. Uros on nuorempi, joten odottelen tuonne 7 kk:n kieppeille neidin kohdalla. Sieltä sitten hopsuvaaveleita. :lov

Vevve

#21
^ No mulla ei ole edes kauaa edellisestä oikeasti, syntyivät 20.10.2009. Siinä oli vaan kaksi poikasta, sitä edellisessäkin vaan yksi, joten semmoisesta isosta poikueesta josta pitäisi jotain hamsuja jollekin myydä on jo melkein vuosi aikaa.

MirkkuH

#22
^ :peukku:  :peukku:  :peukku: poks, poks ja poks :sydan

jonna

#23
Perjantaina olisi kilpparinaaraalla laskettu. Vaan ei näytä maha pyöristyvän...Taaskaan. Johan tämä taisi olla kolmas tai neljäs kerta, olen jo laskuissa sekaisin...
Jännä juttu on se, että en ole siltä astutuksen jälkeen löytänyt kiimaa kuin vasta 16-17vrk astutuksesta. Eli tekeekö sen pennun-kaksi ja pistää ne poskeensa, vai meneekö sillä vaan kiimakierto sekaisin.
Ikää vaan alkaa kohta olemaan sen verran että kauaa ei enää ole aikaa yritellä  :roll:

Saana

#24
^Kiimakierto voi hyvinkin mennä sekaisin tai sitten kiima on sellaiseen kellonaikaan, ettei sitä tule huomattua. Joskus kiiman huomaa vasta, kun uros laitetaan naaraan seuraan. Ja voihan emo olla valeraskaanakin. Silloin maha voi pyöristyä ja mahdollisesti tekevät pesää innolla, mutta poikasia ei vain kuulu. Poikasten syömisestä en kyllä osaa sanoa mitään. Toivottavasti ei sentään niin ole käynyt.

Toivotaan nyt, että kerkeää vielä tärpätä, jollei ole jo niin tehnyt! :)

Heli

#25
Mun mielestä ei ole järkeä hirveän montaa kertaa uudestaan yritellä, jos aina jää tyhjäksi. Saatikka sitten jos tekisi pari ja söisi ne aina tms.
Muistelen, että tästäkin on ollut täällä aiemmin puhetta ja joku olis ollut huomaavinaan että huono tiinehtyminen menisi linjoissakin jossain määrin.

Mulla on ollut yksi syrkkinaaras joka ei tullut kantavaksi, muistaakseni astutin sen kaksi kertaa. Se on ollut myös mun ainoa isokokoinen naaras. Mutulla arvelisin, että syrkeissäkin tuo koko ja eritoten lihavuus vaikuttaa tiinehtymiseen. Talvikoilla näin ainakin on ollut. Usein pienet ja hoikemmat teki isoja poikueita ja niillä oli vähemmän ongelmia synnytyksissä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Olive

#26
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Perjantaina olisi kilpparinaaraalla laskettu. Vaan ei näytä maha pyöristyvän...Taaskaan. Johan tämä taisi olla kolmas tai neljäs kerta, olen jo laskuissa sekaisin...:

Toivotaan että ois nyt tiine  :peukku:
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

jonna

#27
Juu ei tässä muu taas auta kuin odotella ja rapsutella selkänahkaa  :D  Kerran vielä kokeilen eri uroksella ja sitten saa olla jos ei kerran tiineeksi tule niin sitten ei tule  :)

Sintturainen

#28
Minä aina kokeilen kiimaa naaraalta uroksen avulla. Monesti eivät jäykisty kun ite rapsuttelee, mutta uroksen läsnäollessa onnistuu. Meillä oli tuo tuleva mamma syönyt itsensä dunasta läpi eilisen päivän aikana  :S  Pitänee raahata terraario sille, pitäs vaan ostaa verkkoa että sais tehtyä kannen...

GaneshaX

#29
Mä koitan myös aina uroksen kanssa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki