• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri omassa huoneessa

Aloittaja Syrkkityttö, 23.11.07 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

Tatu

#45
Mulla asuu kaksi talvikkoa terroissansa huoneessani. Syyris oli pakko asuttaa takkahuoneeseen, sillä nukkumisesta ei tullut mitään, kun neiti saattoi alkaa pureskelemaan kaltereita keskellä yötä ja siihen aina heräsin. Talvikoiden mekkalaan sopeuduin pikkuhiljaa, aluksi piti pitää radiota hiljaisella vieressäni, jotta kävisi sellainen tasainen meteli. Minä kun heräsin helposti yhtäkkisiin rymähdyksiin ja kolahduksiin, joita nuo kaksi saavat aikaan. Nykyään nuo ei yöuniani häiritse, tosin joskus on hieman vaikeampi saada unen päästä kiinni kun kolistelevat omiaan. Mutta keskellä yötä en hamstereien mekkalointiin enää herää. ;)

Mindi

#46
Kyllä minullakin on hamsteri omassa huoneessani ja vielä aivan sänkyni vastapäätä. Kyllä joskus kuulee meteliä, muttei siitä minulle mitään haittaa ole. Saan nukkua rauhassa. :zzz:
Mindi R.I.P. 14.12.2008 ;<<<
Tuleva syyrialainen 1.4. <33

-Sonsku-

#47
Mullakin on hamsu omassa huoneessa ja vaikka se vähän metelöikin, niin onneksi olen sikeäuninen joten ei häiritse!  :D
Meillä vipeltää yksi luonnonvalkoinen pk syrkki
+
Toinen karvaturri, pitkäkarvainen maatiaiskissa

Sattuma

#48
Kun isosiskoni sai ekan talvikkonsa, niin silloin se häiritsi hiukan kun Mölperi päätti välillä reuhoa oikein kunnolla.

Nykyään en oikein osaa nukkua/nukahtaa, ellei kuulu mitään rapinaa/kaivuu-ääniä/juoksupyörän pärinää xD
Meillä seikkailee]
Loru-Iida, eli Loru(lk, soopeli vn)
Iiro-Poika, eli Iiro(vkh tv, safiiri)
Jappi, Zunami ja Kyösti(akaattikotilot)

OurSolemnHour

#49
mulla oli eka gerbiilejä huoneessani ja ekana 3:na yönä meni valvomikseksi. sitten alkoi jo tottua. sitten tuli myös hamsteri ja meteliä oli enemmän, mutta ei haitannut. tosin joskus kolaji kovaa ja mä en kuullu mtn ja äiti taas kuuli :D juoksupyörä kannattaa sijoittaa hyvään paikkaan, ettei se osu seiniin + rasvaus. yhes välis huoneessani oli vaan hamsu ja sain nukuttua. nykyään jyrsijät on kaikki omas huonees kun on kissa vierellä nukkumassa

Mia

#50
Juu no mulla on 2 syrkkiä samassa huoneessa, ja meteli on kyllä aika kova. Enää en siihen herää, mutta nukahtaminen on hankalaa. Toinen on ollut jo vuoden, mutta tämä meluisampi tapaus vasta about 2 kk ja se pitää ihan kamalaa meteliä, ja olenkin harkinnut sen siirtoa vierashuoneeseen.  ;)  Nämä kaksi mm. puree kalteria, muovia, juoksupyörä vähän natisee... Että varmaan koulun alkuun menneessä nuorempi lähtee toiseen huoneeseen. Talvella siellä voi olla muuten viileämpää, mutta patterilla varmaan oikein sopiva.  :sydan
Mei ?
Dille ?

Höyhen

#51
Alussa, olisiko ollut parin ensimmäisen viikon ajan, nukahtaminen oli jumalattoman hankalaa vaikkei huoneessa asustanutkaan kuin yksi syrkki. Kirosin ja valvoin pari tuntiakin joskus ja istahdin sitten koneelle hetkeksi keskellä yötä kun ei juoksupyörän kolinalta ja kattokaltereiden rämpyttämiseltä saanut unta. Nykyään kolme syrkkiä metelöivät yhtä aikaa mutta nukahdan hetkessä :D Tottumiskysymys mun kohdalla vaan. Enkä heräile keskellä yötä. Onneksi (:
[size=85]syyrialaistytöt Välkky, Piani, Nöpö & Prinsessa<3[/size]
[size=85]talvikkopoika Vispilä<3[/size]

Hanna_Pauliina

#52
Itse olen pääsääntöisesti pitänyt hamsujani makuuhuoneessa - erityisesti talvella, kun olkkarissa oli vähän viileämpää. Juoksupyörässä juokseminen ja häkin kaltereiden jyrsintä ovat kuitenkin toisinaan sen verran meluisia harrastuksia, että jos olen vielä hereillä tyttöseni siihen ryhtyessä, niin saatan hyvinkin nostaa häkin olohuoneeseen.

roosap

#53
Hessu oli kyllä mun huoneessa, eikä se erityisemmin metelöinyt. Mitänyt välillä rynkytti ovea.

Dan

#54
Meillä Dannyn terraario on mun huoneessa, samoin gerbiilien terra, jotka nekin metelöivät ihan mukavasti. Meteli häiritsi alussa kauheasti, mutta kyllä siihenkin tottui :). Öisin en koskaan herää minkäänlaiseen meteliin, nukahtaminen tosin saattaa joskus olla melko vaikeaa. Korvatulpat on aika kivat!  :lol:  Poika pitää meteliä lähinnä juomapullon kanssa ja jyrsimällä pahvia.
[size=85]Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn![/size]

Lilli

#55
Mulla on 2 kääpiöhamsuu mun huoneessa, ne kyllä jonkun verran metelöi, mutta saan kummiskin nukuttua, eikä se mua häiritse. :)
[size=85]Romeo[/size] ?
[size=85]Syyrialainen[/size]
[size=85]Hopeanharmaa vn[/size]
[size=85]23.5.2010[/size]
[size=85]Tico[/size] ?
[size=85]Venäjänkääpiöhamsteri talvikko[/size]
[size=85]Helmiäisnormaali[/size]
[size=85]6.11.2008[/size]

terrah

#56
Mulla on päivällä huoneessa talvikko :lov ja yöksi se siirretään pois esim. olohuoneeseen. Se vaan kaivelee yöllä ja siitä vasta meteli syntyy!

Primula

#57
Kun hamsterini siirrettiin huoneeseeni,
heti seuraavana alkoi hirveä mekkala koska poika on kova puremaan kaltereita ja tällaisia. Yritin hiljentää, ja seuraava mitä tapahtui oli se kun menin sormi verta vuotavana hakemaan laastaria keskellä yötä.Eipä ole huoneessani nukkunut sen jälkeen.  :)
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.

Hamsufani97

#58
Mun hamsu ei ainakaan muuten metelöi,mutta yöllä kun se juoksee juoksupyörässä nii kuuluu jonku verran ääntä.  :)

Jane

#59
Voiko hamsterin terraa pitää lattialla ? :)