8.2 näyttely -voiko ilmoittautua molempiin luokkiin?

Aloittaja NipsuRakkaani, 10.12.08 - klo:20:22

GaneshaX

^ Näillä tiedoilla, ei kai sitä näköjään voi koskaan tietää onko altistunut vai ei, jos itämisaika olisikin se 18kk.

Minnaw: Olisiko mahdoton ajatus, jos tuo Virkon pidettäisiin aina käytössä?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

Virkon on hyvää tavaraa tietysti hygienian kannalta, mutta olen selkeästi huomannut, että se hermostuttaa hamstereita jollain tavalla. Ilman virkonia eivät näyki tai tärise läheskään samalla tavalla. Tottakai pöpöläisten välttäminen on ensisijalla, mutta pohdin vain notta onkohan muita despausainevaihtoehtoja...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minnaw

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Tottakai pöpöläisten välttäminen on ensisijalla, mutta pohdin vain notta onkohan muita despausainevaihtoehtoja...
Pitää käydä ihan apteekkarin kanssa juttelemassa asiasta. Periaatteessa virkonin sekaan voisi sekoittaa myös jotain toista desinfiointiainetta, jolloin virkonin mahdollisesti hamstereita ärsyttävä haju peittyisi ainakin glyseroli (=suojaa käsiä, mieto tuoksu) alle.
Mutta käyn juttelemassa apteekissa, että onko mimmoisia muita vaihtoehtoja tuolle virkonille. Virkon on kuitenkin oman tietämykseni mukaan ollut tähän asti tehokkain keino suojautua.
Oxalis - talvikkokasvatus

Ninde

Virkonillahan ei edes saisi despata käsiä/ihoa, se muistaakseni kielletään ihan erikseen purkin kyljessä. Virkonia on ollut kaikissa viime vuoden näyttelyissä tarjolla despiaineeksi ja suurimmassa osassa on sitä myös käytetty (syrkkituomarit).

Minnaw

Joo, virkon on pääasiassa tarkoitettu laitoskäyttöön (sekä erityisesti sikaloiden ja navettojen puhdistukseen epidemioiden ja tautiepäilyjen yhteydessä), ei miksikään käsindesinfiointiaineeksi. On aika raakaa kamaa, ja tosiaan on hapan aine, joten ei ole kyllä paras mahdollinen käsillekään pidemmällä käytöllä.

Nyt kuitenkin melkein itse suosittelen, että tulevassa näyttelyssä, joka myös syyrialaisten osalta järjestetään otettaisiin käyttöön virkon, ja siihen sekoitetaan hieman yleistä käsidesinfektioainetta, jotta se olisi käyttäjälleen sekä eläimille mahdollisesti mieluisampaa.
Oxalis - talvikkokasvatus

eta

Kun syrkkienkin osalta näyttely pidetään niin kai me sitten tulemme koko porukalla jonka ilmoitinkin.

Olive

Meiltäkin ilmeisesti lähtee robo- ja cambellitytöt. Syyrialaista vielä mietin.
Ja koska itse en pääse irrottautumaan, niin tuttavaperheen nuoret lähtevät, ovat ennenkin käyneet eläinteni kanssa näyttelyissä :)

Miten muuten näyttelypaikalle pääsee rautatie-asemalta? Tai olisiko joku joka voisi asemalta napata kaksi tyttöä kyytiinsä?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

enskatar

Päätin sitten minäkin tulla tuonne, kun Minskiltä kuulin että näyttelyssä on vain pelkkiä hamstereita. Olin jotenkin ymmärtänyt väärin, että kaikki jyrsijänäyttelyt on kaikille jyrsijöille yhteisiä tms, mutta onneksi oli väärinkäsitys. Ei siis pää kestä heinää yhtään, siitä tässä vain pauhaan. :D

Nyt mietin tässä, että pitäisiköhän ostaa navigaattori kun on auton oston jälkeen kummasti lisääntynyt tämä "outoihin paikkoihin" ajaminen. Voisi ehkä näyttelyihinkin ehtiä ajoissa :D
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]

Minski

Pääsen paikalle ihanan avuliaan enskattaren kyydissä :pilehile:
Olin jo ihan varma, etten tähän näyttelyyn pääse kyytiongelman vuoksi, mutta enskatar pelasti :)

Nyt pitää sit katsoo, että ketä hamsuja tuonne ottaisi mukaan.
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

Hitsit kun Espoo on sen verran kaukana, etten viitti tutustumis käynnille näyttelyyn sinne asti lähtee.  :S
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Olive

Miksei muuten missään lue, että missä näyttely pidetään?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Saga

Lainaus käyttäjältä: "Elliska"Kauklahden nuorisotilassa, osoite on Hansakallio 2, Espoo.

Julkisilla tulevien tiedoksi, paikka on ihan kauklahden juna-aseman vieressä :)
;)
SHY VL Siiri

Nilla

Täältä ei oo ees ilmot vielä lähteny, mut aattelin tuoda vaan yhen hamsun.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

viiru

Hamsteriharrastajat ovatkin tällaisia viime tipassa ilmoittautujia. ;) Tähän mennessä etukäteen on ilmoittautunut yhteensä 14 henkilöä (noin neljänkymmenen arvostelun edestä), mutta ne isompien eläinmäärien kanssa liikkuvat jotenkin tyypillisesti ilmoittautuvat aina siinä viimeisen ilmoittautumispäivän keskiyön huitteilla kymmenine hamstereineen. No juu, paraskin puhumaan olen, kun itse en ole vielä edes ehtinyt ajatella millaisella kokoonpanolla sitä tällä kertaa lähtisi yhdistystä kannattamaan.

Joka tapauksessa paikalle olen tulossa, myyntipöydällekin on tuotavana campbelleita ja talvikoita.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

jjenna

ei sattuis enskattaren kyytiin vielä yksi mahtumaan  xD

Voi olla että jää nää näytskät välistä kun ei oikee rahotus salli näyttelymaksujen lisäks junamaksuja..