Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

TiBe

Pitäisköhän munkin paljastaa tämänhetkisten poikasten nimet :P
Aloitetaan vanhimmasta nuorimpaan poikueeseen:

Poisonblack teema:
normaali naaras- Soul In Flames
normaali uros- The Darkest Lie
normaali uros- Hatelove
normaali uros- Sun Shines Black

Kiroileva Siili teema:
normaali uros- Uskomatoon Elukka
normaali uros- Moo Mitää Häjyylly
normaali naaras- No Voi Ny Yhyren Kerran
normaali naaras- Kuunteleksää Eres
normaali naaras- Noku Soot Tuollaanen
normaali naaras- Aiva Maharotoon

Lohikäärme pelejä nintendolta,vuodelta suuri käpysota.. teema:
normaali naaras- Dragon Spirit
helmiäisnormaali naaras- Dragon Fighter
helmiäisnormaali naaras- Dragon Ninja
helmiäisnormaali uros- Dragon Buster
helmiäisnormaali uros- Dragon Warrior

Taru sormusten herrasta teema:
normaali naaras- Noitakuningas
normaali naaras- Hallavaharja
helmiäissafiiri naaras- Lumivuo
helmiäissafiiri uros- Valkoinen Ratsastaja
helmiäissafiiri uros- Valkoinen Velho

Sellasta tällä kertaa  :mrgreen:
Crystal\'s talvikot

S.D.G.

No me nyt tässä vuoronperään Tiben kanssa postaillaan.  :P
Mä oon ollut aivan pähkinöissä noista meidän helmilapsista. Edelliset helmet syntyivät meillä kesällä 2006! Ja kyllä näitä on yritettykin. Tuli värisuorapoikue, talvisaikaan, niin oli nimettävä väreihinkin sopivalla talviteemalla.

u. Regalis Nietos (helmiäisnormaali)
n. Regalis Kinos (helmiäisnormaali)
u. Regalis Vitilumi (helmiäissafiiri)
u. Regalis Rospuutto (normaali)
u. Regalis Hankikanto (safiiri)

Rospuutto tarkoittaa kelirikkoa, vitilumi on uusi, koskematon, puhdas lumi. :) Kaikki sanoja, jotka maistuu mun suussa niin ihanalle, että sopivat ihanille lapsillekin. :lov
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Eve87

Meillä nyt H-poikueen kaksi naarasmuksua saivat nimekseen Hantaywee Heartbreaker & Heavenly Harmony.  ;)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Meven

Jos nimeätte esimerkiksi englanninkielisillä kirjan, elokuvan tai pelien nimillä, niin mietittekö sanojen merkitystä suomeksi?

Itse mietin (innostuksissani aivan liian ajoissa) jo nimiä, ja ajattelin A-poikueeseen Assassins Greed -nimeä sen pelin mukaan. Sitten vasta aloin miettiä, että sehän on karkeasti suomennettuna Salamurhaajan ahneus/jano.

Eli mitä mieltä olette tästä esimerkistä, laittaisitteko silti nimeksi vai onko se liian "mauton"? Missä menee teillä raja?

// Nyt kyllä hokasin, että lasketaanko tämä kasvattajanimelliseksi liitteeksi jo? Vaikka kyseessä onkin peli ja alkuosa tulee siten tietysti vain yhdelle?

Ely

Pidän aina mielessä myös nimien merkitykset ennen kun laitan ne papereihin, monia nimiä on tullut karsittua juuri siksi että saattavat olla turhan karuja tai hölmöjä suomeksi :D Usein poimin nimiä Heroes of Newerth-pelistä, mm. Chipper ja Emerald Warden ovat päässeet papereihin asti, seuraavaan poikueeseen tulee ainakin Gemini ja Glacius.  :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

PiiaL

Minä olen nyt tyytynyt ihan yksinkertaisiin, yksiosaisiin nimiin kasvinimen saatuani, kun onhan noilla nimillä nyt kasvattajanimen kanssa ihan tarpeeksi pituutta. Oma kriteerini nimille on vain se, että niiden pitää olla jollain lailla nättejä, hienoja tai oivaltavia ja hirmu suomalaismaisia nimiä en suosi. Se on kasvattajan silmässä millä lailla sen oman lajinsa näkee ja nimeämisessä se itselläni ainakin näkyy.

P-poikue:
Poijulit: Balandine's Pendulum, Paleface, Peccadillo, Peacock ja Porsche
Tyttelit: Balandine's Pamela, Pandora, Priscilla, Prudence, Polyester, Picabo ja Pearline

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Meven"ajattelin A-poikueeseen Assassins Greed -nimeä sen pelin mukaan.

On liian kasvattajanimimäinen tuo nimen alkuosa.

Meven

Lainaus käyttäjältä: "Saana"

On liian kasvattajanimimäinen tuo nimen alkuosa.

Njoo, onneksi on sitten muitakin paljon keksittynä, eikä tuota ehkä muutenkaan ois suomennoksen takia sitten viitsinyt käyttää. (:

Saana

^Voihan sitä nimeä aina väännellä muutenkin sellaiseksi, että se on sopiva. Poistaa kasvattajanimimäisen alkuosan ja muuttelee kirjaiten paikkoja tms. Persoonalliset itse keksityt nimet ovat aina parhaita. :)

Ely

Tällaisia nimiä tuli tuumattua G-poikueelle:

Lavender's Glacius
Lavender's Genie
Lavender's Gemini
Lavender's Gremlin
Lavender's Gizmo
Lavender's Goji
Lavender's GlaDOS
Lavender's Gift
Lavender's Ginseng
Lavender's Gretel
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

EmmaTi

Meidän poikue nimettiin Ankkalinnan asukkaitten nimillä (on muuten miesvaltaista sakkia siellä, urosvaltaiselle poikueelle olisi nimet löytyny helpommin)

Kultu Kimallus
Milla Magia
Vieno Vipunen
Matami Mimmi
Neiti Näpsä
Matilda MacAnkka
Hortensia MacAnkka
Liinu
Klaara Kotko
Della Ankka
Simo Sisu
Superhessu
Kroisos Pennonen

Hilmeliini

Lainaus käyttäjältä: "Ramone"Meillä viimepoikue oli jotain merkkejä :)

u.Gant
u.Tommy Hilfiger
u.Paul Frank
u.Marc O'Polo
n.Diesel
n.Burberry
n.Peak Performance
n.Guess
n.Louis Vuitton

menee vähän OT:ksi, mutta olikohan tuo Louis Vuitton hopsu? jos oli, se on melko varmasti se sama, jonka poikaset meidän urhon kanssa syntyivät 6vrk sitten  :)

itse suosin persoonallisia, usein suomalaisia nimiä, kuten tuo meidän paljon naurettu Pouta Poskikarva. En sentään aio nimetä ketään Nasse Napanöyhdäksi tai Masa Mahakarvaksi  xD  aina nimetessä koitan miettiä nimeä jota ei muilla varmasti ole ja joka ehkä jäisi mieleen ja kuvaisi hamsteria ehkä jotenkin. Pouta Poskikarva kuvaa poitsua nyt ehkä sillä tavalla, että sen poskissa on, ylläriylläri, karvoja!  xD  urhoa hakiessa oli poutainen sää pitkästä aikaa pitkän sateen jälkeen ja yhden ystäväni nimi on pouta, joten silläkin oli vaikutusta asiaan.
en yleensä pysy teemoissa, mutta koitan ainakin saada kaikille esim kaksiosaiset nimet tai nimen loppuosaksi jonkin karvan ( xD ), kukan tms.

en vaan tajua, miten varsinkin hiiri-ihmiset naureskelevat Pouta Poskikarvalle, onhan niitä Unelmien Poikamiehiä ja Nikulan-Jonejakin  xD
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Hilmeliini

Mietin tässä tuolle kotiin jäävälle tytölle nimeä ja keksin sitten yhden: Talven Kaunein Kuurakukka.  :sydan  mahtaakohan olla liian kasvattajanimimäinen??

emän nimi on Louis Vuitton, niin voisikohan laittaa tyyliin Louis Lumienkeli jne, meneekö liian kasvattajanimimäiseksi, Louis kun on nimi :D

hei vitsi, ihan pakko laittaa sinne Louis Lumienkeli!  :D  :sydan
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Eve87

^ "Talven"- on liian kasvattajanimimäinen.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Rukyo

Oon suunnitellu et Islan tuleva poikue vois nimetä Stravaganza nimisen kirjasarjan mukaan ja tost linkist pääsee kattoo minkäs nimisii henkilöi oikee kirjasarjassa on. Jos ton mukaan nimeen poikaset nii suht varmoja nimiä on Arianna, Niccolo ja Falco.

Sit oon taas miettiny et voisin nimetä Rhapsody of fire nimisen bändin lyriikoista löytyvien henkilöiden mukaan, mut en oo bongannu tähä mennees sielt ku miestennimiä :/ Joita ovat mm. Arwaren, Aresius, Thanor ja Iras.

Luulen kuitenki et mä vaa heittelen noit nimii sekasin :D Et ei ois mtn tiettyä teemaa.
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW