Kuljetusboksit

Aloittaja NNinay, 10.05.12 - klo:21:18

NNinay

Minkä kokoinen syyrialaisen hamsun kuljetusboxi pitää olla? Olisiko L kokoinen boxi parempi kuin M?

EDIT// Yleinen keskustelu kuljetusbokseista.

Janzu

L -kokoinen boksi on syrkille oikein hyvä, M tuppaa olemaan jo aika pienehkö.
Lainaa
Suosituskoot:
Syyrialaiset: L-koko* (tilavuus 6 litraa, koko 30 x 20 x 20,3)
Kääpiöhamsterit: M-koko* (tilavuus 2,5 litraa, koko 23,2 x 15,3 x 16,6 cm)

Pipatus

Kysyn nyt tässä samassa ketjussa, että millainen Syyrialaisen kuljetusboksin pitäisi olla?
Onko tuon mallinen hyvä?
Meidän lähi eläinkaupassa myydään tuollaisia, mutta isompia Ja pohjaväriksi voi valita limenvihreän tai pinkin :D

Mitä mieltä olette?
Syrkkityttöni Unelma <3

fxjvgxb

Lainaus käyttäjältä: Pipatus - 05.07.12 - klo:10:29
Onko tuon mallinen hyvä?

Mitä mieltä olette?

Mun mielestä toi on oikein passeli. Itse olen pidemmillä matkoilla käyttänyt toisinaan myös pienikokoista häkkiä kuljetuksessa (n. 45x30x30cm).

Eve87

Mä tykkään itse tuosta ehkä eniten, mutta jos näyttelyihin aikoo viedä niin on parhain hankkia suorilta geoboksi  :icon_cheesygrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Pipatus

Kiitos :)
Meilläkin oli käytssä duna, kun lähdimme viikoksi mummolaan...  :yes:
Syrkkityttöni Unelma <3

Lainaus käyttäjältä: Eve87 - 07.07.12 - klo:11:26

Just tilasin em. limenvihreäpohjaisen boksin Turun näyttelyyn! No, me tullaan kyllä sillä, koska muutakaan ei enää kerkiä tilata.  :icon_sad:
Mikä edes on geoboksi?  :woot: Tuolla hakusanalla ei löytynyt esmes Zooplussasta, eikä PetNetissäkään ollut.

Henni

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Alkemistin

^ Aaa, se on tuo. Kiitoksia!  :icon_smile:
Mutta eivätkö hamsut syö itseään ulos yläosan ritilästä? Meillä on ollut joku tuon tyyppinen rotilla joskus ja siinä kävi niin. Tosin sen boksin kansi oli aika ohutta muovia, ko. kuvasta en osaa sanoa. Samoin kantokahvat (jos siinä on.. L-koossa näyttäisi olevan, mutta "kuva on viitteellinen" :) menivät heti rikki.

MK

^ Kyllä ne yleensä pysyvät sisällä, vaikka mulla on pari boksia rikottu innokkaiden syrkkien toimesta. On tuo kansi sen verran vahva, ettei hamsteri siitä ihan nopeasti tule läpi vaikka innostuisikin jyrsimään.
Noita kantokahvoja ei missään nimessä kannata käyttää muulloin kun boksin ollessa tyhjä, sillä ne ovat melko heikot ja siten täysin turhat.

Alkemistin

^Kiitos taas vastauksesta! Vielä jäi kuitenkin mietityttämään, miksi noita suositaan näyttelyissä? Siksikö, että eläin näkyy siitä hyvin - vai että eläin itse näkee ulos paremmin?
Yhdistyksen sivuilla mainitaan kyllä Ferplastin geoboksi näyttelyiden yhteydessä, mutta vain mittojen viitteenä.

Ely

Hieman ihmettelen myös kun kuitenkin hamsut joskus tulee niistä läpi, mutta vissiin helpompi arvostella siinä kannen päällä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

Boxin kansi on arvostelussa erittäin hyödyllinen, koska hamsterin voi laskea siihen. Loistartunta- ja muiden potentiaalisten vaarojen takia hamsteria ei tulisi laskea esim pöydälle tai syliin jossa on voinut olla toisia osallistuvia hamstereita. Kulmikkaat laatikot sopivat ja mahtuvat hyvin näyttelypöydille ja niitä voi pinota niin että ilmanvaihto ei huonone.
Geoboxit ovat markkinoilla olevista boxeista ehdottomasti parhaita näyttelyihin  :peukku:

Eve87

Juu tuo kerrottiin meillä tuomarikoulutuksessa, enpä sitä ennen ollut hoksannutkaan :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

lufas

Meillä on käytettynä ostettu Ferplastin Aladino Large. Aiemminhan meillä oli siis myös Aladino, joskin small-koossa ja se on ihan uskomattoman heppoinen Largeen verrattuna. Meinasi jo kerran jäädä hamsteri sisälle, kun unohdin taktiikan, jolla boksin saa järkevimmin auki... :D