• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

TiinaL

#120
Kasvattajansa kanssa tätä jo pohdittiin: voisiko tämä hamsu olla hunaja-kyyhkynharmaa umborous (eikä sekavärinen kyyhkis vkkk)


Sama elukka salamalla, keltainen kuin mikä:
Hypnôse

Ninde

#121
Niitä vanhempien värejä taas kaipailtaisiin, kun ne on usein aika ykkösasemassa värinmäärityksessä. Ei kyllä ainakaan tuon alemman kuvan perusteella pelkkä kyyhkis ole.

KaisaM.

#122
Eli vanhemmat musta vkkk ja kemu umborous. Siskot ovat kyyhkis vkkk x 2 ja huky vn. Tyttö tosiaan eroaa siskojensa väristä melkoisesti, mutta vasta äskettäin tuli mieleen jos se ei olekaan kyyhkis vkkk vaan huky umborous vn. Sen väri kun on tummempi ja "harmaampi", "ruskeampi", kuin tavallinen huky. Tikkausta kun sillä kuitenkaan ei oikein ole niin en osannut sanoa kumpi olisi.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Nina

#123
Mitähän sekoitusta nämä voisivat olla?

//http://www.youtube.com/watch?v=BfBYFZgwORY&feature=related
//http://www.youtube.com/watch?v=-mymoJLcQPo&feature=related

Älkää välittäkö toisen linkin itse aiheesta  :P
Olen katsellut paljon hamsterimateriaalia netissä ja kaikenlaisia muunnoksia noissa kääpiöissäkin näkyy olevan  :huh

Ninde

#124
Campbelleiltä näyttävät, lajipuhtaudesta en sitten taas sano mitään...

Nina

#125
^Niin juuri sitä tarkoitinkin. Mutta miten ihmeessä niihin saadaan tuommosta väriä? ja kuviointia?

Onko joku valkolaikikkuus muka mahdollista niillä? Ja kerta ei talvikoillakaan oo tollasta, niin mistä ne noita sekotuksia tekee? Vai onko tota jo harrastettu siellä päin niin monta kymmentä vuotta, että kaikenmaailman mutaatiot on jo käytetty hyväks? Siis kun eihän niitä värejä nyt syrkeiltäkään oo haettu  :pihalla:

edit: Noniin eli kurkkasin nyt pitkästä aikaa campbellien lajistandardiin, niin värikkäämpäähän se oli ku mitä muistin!

Ninde

#126
Täplikkäitä cämpsyjä on kyllä ollut "aina", niin kauan kuin minä muistan. Uusia värejä taas on rantautunut Suomeenkin tässä 2000-luvun aikana paljon.

TiinaL

#127
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Eli vanhemmat musta vkkk ja kemu umborous. Siskot ovat kyyhkis vkkk x 2 ja huky vn. Tyttö tosiaan eroaa siskojensa väristä melkoisesti, mutta vasta äskettäin tuli mieleen jos se ei olekaan kyyhkis vkkk vaan huky umborous vn. Sen väri kun on tummempi ja "harmaampi", "ruskeampi", kuin tavallinen huky. Tikkausta kun sillä kuitenkaan ei oikein ole niin en osannut sanoa kumpi olisi.

Tosiaan, turkki näyttää saman väriseltä juuresta latvaan kun siihen puhaltaa. Mä sekoitan vielä pakkaa ja tungen sille vielä suklaa(rs)-geenitkin sukutaulustaan, jolloin se olisi shampanja vkkk (umborous?) tai "keltainen shampanja" vn (umborous?) :D
Juu, ei hajuakaan miltä tuollaisten pitäisi näyttää.
Hypnôse

Mustikkamaan

#128
SAMPPANJA eikä mikää shampanja.

Terveisin Leppäkertun mies  :P
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

TiinaL

#129
^Ai joo, campbellien alta löytyikin värin kirjoitusasu  :) .
Suomen kieli kunniaan.
Hypnôse

Katar

#130
Millään en kyllä saa selkoa tämän edesmenneennaaraan väristä vaikka kuinka eri kriteerejä ja virhealueita tutkin, olisiko joku muu minua viisaampi tässä asiassa?  :oops:
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Mustikkamaan

#131
Hopeanharmaa, heterotsygootti.

HUOMIO
Hamstereiden värimääritelmät ovat IHANTEITA, eivät kuvauksia sellaisenaan. Värit voivat olla hyvin eri näköisiä eri hamstereilla.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Katar

#132
aha selevvä. kiitos, noin uumoilinkin ((:
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

eta

#133
Hei !
Minkä värinen on tämä minun uusin hamsuni ? Papereissa lukee musta-valko (panda)







ja jos kuvat häipyvät niin tässä myös linkki

http://picasaweb.google.fi/e.talbe/Hams ... 3815768690

http://picasaweb.google.fi/e.talbe/Hams ... 0878419778

Juuli

#134
eta, hamsu taitaa olla lk musta vn (valkonauhainen) laikukas tai sitten vain lk musta laikukas.
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.