• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Sara

#615
^ Mä olen käyttänyt kaikki oksat talvisinkin uunissa, joten kyllä mä näkisin hyväks uunittaa ne.
vhk roborovskit

Skywalker

#616
Pystyyköhän sellaista pajusiltaa tekeen itse? Mitenhän semmonen onnistuis?
talvikkolauma ja vahtikoira

Minihamsteri

#617
Lainaus käyttäjältä: "Sara"^ Mä olen käyttänyt kaikki oksat talvisinkin uunissa, joten kyllä mä näkisin hyväks uunittaa ne.

Mitä järkee käyttää talvisinkin uunissa, kun niissä ei edes ole
mitä bakteereja silloin?  :huh

Sara

#618
^ Enpä ole Helsingissä vielä törmännyt metsään, jossa koiranulkoiluttajat eivät juoksuttaisi koiriaan -> maasta kerätyissä oksissa voi tietysti olla koirien ja miksei muidenkin eläimien tarpeita. Ja kaverillakin oli käynyt niin hyvä tuuri, että oli mennyt keräämään hamsterilleen talvella ulkoa parit oksat ja seuraavaksi ilmeni, että hamsterilla on lintupunkkeja. Joten lähinnä ihan varmuuden vuoksi huuhtelen ja uunitan aina kaikki oksat, jotka kerään ulkoa, jottei näin kävisi.
vhk roborovskit

Vevve

#619
^^ Kyllä niissä talvisinkin on bakteereja, ja mua ainakin erityisesti ällöttää kun ne on tietysti ihan kosteitakin. Bakteerit ei kuole kylmässä vaan menee horrokseen, kuumassa ne kuolee.  :) Ja ötökät tietty, niitä ei taida olla talvella mutta ne onkin eri asia kuin bakteerit.

Ken_G

#620
Lainaus käyttäjältä: "Minihamsteri"Mitä järkee käyttää talvisinkin uunissa, kun niissä ei edes ole mitä bakteereja silloin?  :huh

Ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Eikä ole suuri vaiva.

Minihamsteri

#621
^^Jaa.. Minä en kyllä vielä tietämättönä maallikkona vielä valitettavasti tiennyt että ei ne siellä kylmässä kuole vaan menee horrokseen.  ;)

No, tulipahan tämäkin asia selväksi.............

Maranth

#622
Mä oon yleensä oksat/kävyt/kivet pistäny kuumaan veteen ja antanu siellä olla. Sitte juuriharjalla putsaan ja huuhtelen.
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Henni

#623
Tänään kun kävin ostamassa hamsuille 100 litran säkin mörtti röpöä tuli mukana rehulauta nimellä kutsuttu virike. Ideana siis ilmeisesti on että noihin uriin pistetään noita pellettejä (tuli myös paketissa) ja hamsulla tai jollakin muulla eläimellä on tekemistä kun yrittää saada niitä pois. Ovat muuten tiukassa. Paketissa oli kaksi tuollaista. Ne pitäisi vissiin pistää noista isommista koloista sillai lomittain mutta jätin ne erilleen niin molemmat hamsut sai omat. Saas nyt nähdä ymmärtävätkö yrittää syödä noita pellettejä. Onko jollain kokemusta tykkääkö/ymmärtääkö hamsu mitä tuolla pitää tehdä? :)

Kuva:



Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Vevve

#624
^ Noi oli hirmu kalliita ainakin PetExpossa, kun tollaisen tekee helposti itsekin. On se varmaan aika kiva, kunhan koloihin laittaa jotain ruokaa josta hamsut tykkäävät. Tuskin ne mitään pahoja naksuja sieltä jaksavat kaivaa, jos kupissa on pähkinöitä.  :D

Henni

#625
^Ok. No toivotaan että noi olisi niiden mielestä hyviä pellettejä ja jaksaisivat kaivaa niitä pois noista koloista niin olisi tekemistä. Jos ei noi kelpaa voisin tietty kokeilla jollakin muulla hamsujen mielestä paremmalla ruualla mutta katsotaan nyt mitä hamsut noihin tuumaa. Ja toihan tuli siis ilmaiseksi sen mörtti röpö säkin mukana. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Taake

#626
Ajattelin, että voisin tehdä Rymylle pari virikettä savesta itse. Mikä savi on hamsuturvallista ja mistä sitä saa? :) Osaako joku sanoa hinta-arviota?
[size=85]© Kuvieni kopiointi ehdottomasti kielletty[/size]

Vevve

#627
^ Savi pitää polttaa keramiikkauunissa kovaksi, ennen kuin sitä voi laittaa hamsterin terraarioon. Pelkästään kuivatettu savi lohkeaa helposti ja sitä on helppo jyrsiä ja syödä. Poltettuna mikä tahansa savi käy.  :)

Itsellä on yksi savesta tehty linna hamstereilla. Tekisin paljon enemmänkin savisia virikkeitä, mutta tosiaan saviuunia ei ole saatavilla.

Taake

#628
Tein tänään viikkosiivouksen Rymyn häkkiin ja päätin ottaa juoksupyörän pois, koska juokseminen meni siihen asteeseen, että se aiheutti addiktoitumista.

Häkissä on kuitenkin kuitenkin monta muuta virikettä, joten tekemisen ei pitäisi loppua kesken.

Nyt Rymy kuitenkin juoksee ympäri häkkiä, järsii kaltereita mahdollisimman kovasti ja on ihan vauhkona. Onko tämä nyt sitten normaalia kiukuttelua minua kohtaan, koska poistin pyörän?  :haha  Rauhoittuuko tuo kiukuttelu, kun pyörä on pari päivää pois?  :D
[size=85]© Kuvieni kopiointi ehdottomasti kielletty[/size]

Scarlett

#629
Ei se kiukuttele, vaan on aktiivinen ja kaipaa tekemistä, lähinnä haluaa varmaan juosta höyryjä pois, eikä siinä välttämättä auta se, vaikka kämpän laittaisi täyteen virikkeitä. Tykkäisi varmaan irtojuoksutuksesta :)