Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

Eve87

nyt hei muutkin tulemaan kuvia  :tongu: tässä hirrrrmunen kuvapläjäys  :xd:

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Monsterhamster

Tuo Vevven laatikosto on kyllä hieno, mutta miten menee lain kanssa yksiin kun eläimellä pitäisi kuitenkin se näköyhteys olla ympäristöönsä?
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Vevve

Lainaus käyttäjältä: Monsterhamster - 19.06.12 - klo:10:12

Värisokeina ja totaalisen likinäköisinä eläiminä hamsterit näkevät hädin tuskin puolen metrin päähän, joten en näe näköyhteyttä ulkomaailmaan niille mitenkään merkityksellisenä. Enimmäkseen erakoina hamsut eivät myöskään tiettävästi kostu mitään asumuksen ulkopuolella sijaitsevien otusten kanssa kommunikoinnista toisin kuin vaikka marsut, joita ajatellen tuo lakipykälä lienee lähtökohtaisesti suunniteltu. Laki ei myöskään määrittele mihin suuntaan näköyhteyden tulee olla, kannethan noissa kuitenkin on avoimina ja boxeista valtaosa niin matalia että hamsut yltävät kanteen roikkumaan...

Hamsujen näkökyvyllä ne tuskin näkevät paljoakaan noiden hiukan sumeiden läpinäkyvien (ikea, biltema jne) säilytyslaatikoidenkaan ulkopuolelle  :nuija:

GaneshaX

Vihdoin ja viimein uusi eläinhuone alkaa olla siinä järjestyksessä, kuin pitäisi. (kai...)

Hamsujen hylly

Hoito/työnurkkaus (tuo pöytä on se selän säästäjä, josta olen uneksinut ja pitkään)

Ja vielä yhdestä suunnasta, kun vauhtiin pääsin.

maddict

Todella siistin ja tilavan näköinen hamsula  :icon_smile:

metsku

Ainahan näistä surulliseksi tulee mutta toivottavasti nuo Ganeshan kanit ovat vähintään 50% vuorokaudesta vapaana. Kani ei ole häkkieläin.

Hömpsylit

^Tunnen ihmisen todella hyvin ja tiedän että kanit ei ole häkissä todellakaan koko päivää. Eiköhän kanit ole häkissä ihan vain kuvaushetkellä, sekä ovat juuri muuttaneet uuteen paikkaan. Terkut Heidille ja onnea uuteen kotiin  :jiihaa:

wiidii

Juu eiköhän Heidi osaa asiansa hoitaa, tarvitse metskun aina tulla viisastelemaan.  :no: Näkeehän noista kuvistakin että siellä on kanin syömiä pahvilaatikoita yhden pöydän alla, ja onpa Heidi aikaisemmin foorumilla maininnut että kanit ovat hamsulassa pääasiassa vapaana.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

öö  :wassat: Eikö kuvasta huomaa pahvilaatikoita ja joka puolelta seiniltä revittyjä tapetteja? Kanit ovat paljon huoneessa irti, vain niiden takia ovensuussa on porttikin.

Kun ekan kerran tulin paikkoja katsomaan kunnolla, niin mies manasi, että tarttis tapetoida tää huone uudelleen. Sanoin et älä nyt sellasia suunnittele, kun kohta tänne tulee puput :D Kyllä se kohta tajus miksi.

Siis mikä ihmeen tuominta heti, vaikka ei tunne ihmistä ollenkaan  :woot:

Lainaus käyttäjältä: Hömpsylit - 27.09.12 - klo:23:38
Terkut Heidille ja onnea uuteen kotiin  :jiihaa:

Kiitos :) Tää paikka on niin ihanan paljon isompi, kuin se edelleinen luukku keskellä ei mitään. Pihaa on 1,5 hehtaaria, ollaan suunniteltu pihalle kanien ulkotarhaa ensi kesäksi :)

Eläinhuone on mukavan iso, saa hamsujen jalotteluaitauksenkin hyvin mahtuun vaikka keskelle lattiaa  :icon_smile:

metsku

Pääasia olikin, että kanit on vapaana eikä noin pienessä häkissä.

GaneshaX

Älä silti aina ensimmäiseksi tuomitse. Saa heti kuvan, että voi kauheeta, kun sä pidät eläimiäsi niin huonosti  :icon_e_wink:
Lainaus käyttäjältä: metsku - 27.09.12 - klo:20:45
Ainahan näistä surulliseksi tulee
Huone on tosiaan isompi, kuin olohuone ja kanit saavat olla reilusti vapaana.

Oli vaan niin kiva, kun sai tuollaisen paikan hamsujen ja pitkäkorvien käyttöön, että halusin näyttää sitä täälläkin  :yes:
Ikävää, että on aina joku, joka keksii negatiivista sanottavaa.  :eijei:

gimlixx

Minua niin harmittaa, että tässä ketjussa ei näy kuin pari viime sivun kuvat. Olisi niin mielenkiintoista nähdä erilaisia ratkaisuja.

Katitar

meidän olohuone/hamsula näyttää tältä:

boksien määrä vaihtelee aika-ajoin. sinipullollisissa on roboja ja punapullollisissa vain lemmikin virkaa toimittavia kääppäreitä, terrassa syrkki ja terran takana hiiret (afrikkalaiset ja seeprat).
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Unipallo

Lainaus käyttäjältä: gimlixx - 15.11.12 - klo:19:36

Tätä mäkin mietin miksei näy, onko palstan uudistus syynä... Harmi.

Eve87

Hamsula meni vihdoin uusiksi kun sain lisää samloja. Ivarit ois vielä kivat, niin tuoreruokinta ja hoito muutenkin helpottuisi, mutta näillä mennään  :tongu:

Wonderland's Hamstery
BLOGI