hamsterinpoikaset

Aloittaja Veerux, 09.06.16 - klo:12:34

Veerux

Hei hamsterinpoikaset ovat nyt 11 vuorokauden ikäisiä ja eilen huomasin että emo söi yhden niistä. no mietin että se oli varmaan heikompi poikanen kun muut. Tänään aamulla poikasia oli kuollut huomattavasti enemmän :( niitä oli alunperin 11kpl nyt näkyi enään 5-6. pesässä oli myös ainakin yksi kuollut poikanen. Onkohan poikasilla jokin sairaus vai tappaakohan emo ne? terraario haisee myös aivan järkyttävälle ja en vielä uskalla siivota sitä. Enkä ole häirinnyt emoa tai koskenut poikasiin. Kuullostaa varmaan ihan hullulta jos poikaset ottaisi emon luota pois ja yrittäisin ruokkia niitä itse? haluaisin siivota koko terraarion sillä kuolleita poikasia ja niiden jäämiä on siellä niin paljon mutta kannattaako? mitä teen :itqvinq:

Alkemistin

Hei, huomasin tämän viestin vasta ja foorumilla taitaa olla hiljaista kesällä. Selvisivätkö loput poikaset?

Kyse on ilmeisesti syrkeistä, kun poikasia oli noin paljon. Saattaa olla, että poikasissa on ollut vikaa - tai sitten emossa. Joka tapauksessa asumuksen voi siivota kun poikaset ovat reilun viikon vanhoja ja kannattaakin. Usein varovaista siivoamista voi tehdä jo aiemmin, etenkin jos emo on oma kasvattisi tai muuten hyvin kesyyntynyt eikä liikoja stressaa.