Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Anonymous

Ainakin Espoon näyttelyssä katsoin kun tuomarit jutteli keskenään ja naureskeli ajattelin että tämäpä on hauskaa ettei ole niin kankeeta meininkiä kun olin aluksi ajatellut (ensimmäinen näyttelyssä käynti). Jotenkin siinä itsekkin aloin rentoutua alkukankeudesta kun huomasin muiden rentouden. En kyllä haluaisi käydä semmossiissa näyttelyissä jossa kukaan ei keskustelisi tai naureskelisi keskenään sama koskee tuomareita. Oletteko te totisia torven soittajia jos olette esim. laskettelemassa kaverin kanssa taikka pelaamassa sulkapalloa hyvän ystävän kanssa?? Sehän on vapaa-aikaa siinä missä näyttelyissä käyntikin jotku näkyy ottavan vaan liian tosissaan harrastuksen!!!! Jos näin on niin on parempi olla harrastamatta tällaista jossatoiset ihmiset tykkää pitää hauskaa siinä sivussa.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Pulina"Onhan se vapaa aikaa ja saa naureskella :lol:  ja puhua, mutta ei ole fiksua puhua puhelimessa hamsteria arvostellessa.
No eihän se tietenkään kovin kohteliasta ole, mutta vaikuttiko se jollain tapaa kyseisen hamsterin arvosteluun (siis siihen mitä paperiin on kirjoitettu) tai arvosanaan? Tuskinpa.

Anonymous

Hirveä haloo nyt tullut tästä jutusta joillekkin! en käsitä mikä tässä nyt määttää??

pallokampela

Kysymys
Voiko hamsterin (sähköpostilla) ilmoittaa Pet Expoon kahteen luokkaan?

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Pulina"Saattoipa vaikuttaakkin, koska hyvässä turkissa ja muuten hyvä kuntoinen hamsu sai vain tyydyttävän. (kyse ei ole omasta hamsusta)
Tai sitten ei. Hamstereista arvostellaan monta muutakin kohtaa kuin kunto ja turkki, kuten varmaan tiedätkin, ja kokonaisuus ratkaisee.

Pulina

Tiedetään, tiedetään.Minulla itsellänikin on kuusi hamsua ja kuljen aktiivisesti näyttelyissä ympäri suomen maata.  xD

Daria

Joopa joo! Nythän ei ollutkaan kyse siitä, että saako tuomari ja sihteeri puhua ja nauraa hamsuja arvosteltaessa. Sen eilen mainitsinkin kommentoidessani yhden tuomarin käyttäytymisestä hamsujen arvostelun aikana.  Siis mukavaa saa olla ja pitääkin olla. Näin on ollutkin aina tähän Lapuan näyttelyyn saakka. Kysehän oli tuomarin ehkä vähän yliolkaisesta käytöksestä arvostelun aikana. Huomio kiinnittyi yleisöön, puhelimeen puhuminen ja taisipa sieltä lipsahtaa pieni ruma sananenkin. (Lapsukaisia istui siinä vieressäni tämä ruman sanasen aikana.) Katsoakkin saa tietysti minne haluaa, mutta eikös se hamsteri  ole kuitenkin tärkein kohde. Tuomarin asiantuntemusta en kyseenalaista, sillä onhan hän kasvattaja ja pitkän linjan tuomari. Nyt täytyy vain ajatella niin, että me ihmiset ollaan niin erilaisia ja me kiinnitämme huomiomme asioihin eri tavalla. Ja ne kemiatkaan ei aina napsahda kohdalleen. Ja meidät on kasvatettu eri asioita kunnioittamaan. Eli yksi tykkää äidistä ja yksi tytöstä ja joku ei yhtikäs mistään. Mielestäni tämä asia on nyt paisunut kuin pullataikina aivan liiallisuuksiin. Annetaan rauha tuomarille ja jatketaan harrastelua :|

RAUHA MAAHAN! :angel  :angel

Ninde

Noh, tuolta toiselta palstalta sai lukea tuomarinkin näkökulman asioihin, jotta jokainen sitten vetäköön omat johtopäätöksensä asioiden kulusta ja siitä oliko se ruma sana sitten loppupeleissä miten ruma... Itse nyt kuitenkin olen taipuvainen uskomaan sitä osapuolta jonka tunnen ja se minulle(kin) sallittakoon, vaikka en paikalla ollutkaan.

Mutta joo, se tästä.

Pertti

Mun mielestä asia ei missään nimessä paisu kun pullataikina jos asianomainen itsekin osallistuu keskusteluun ja kertoo perusteluita käytökselleen  :pihalla: Mikäli keskustelupalstalla suunsa avaa, voi olla ihan varma että siihen tartutaan jos aihe herättää tunteita lukijoissa. Parhaan näkemykseni mukaan se onkin tälläisten palstojen idea. Juurikin tästä syystä mä itse henkilökohtaisesti toivoisin, että tälläiset asiat selvitettäisiin kasvotusten, tai edes puhelimitse tai sähköpostitse. Jos siihen ei kykene, asiat yleensä tuppaavat paisumaan (ja sanon tän todellakin kymmenen vuoden hamsteriharrastuskokemuksella). Tuo tuomarin/sihteerin ja tuomarin/tuomarin keskustelu keskenään liittyy ihan toiseen aiheeseen, ei ko. Lapuan näyttelyyn käytännössä mitenkään. Se selviää kun lukee tätä triidiä pari sivua taaksepäin.

Se, ketä kokee että joku hamsteri on mun puhelimeen puhumisen vuoksi kokenut vääryyttä arvostelussaan, voinee toimia kuten tuolla toisessa triidissä ohjeistin (eikai mun nyt ihan oikeasti tarvitse pasteta sitä tänne?) ja kertoa tarkempien tietojen kera huomaamansa epäkohdat. Uskokaa ihmeessä, että kykenen puhumaan toisaalle ja tekemään työtäni samaan aikaan, harjoittelen sitä päivittäin kahdeksasta kahteentoista tuntiin palkkatyössäni. (Vai mitäs jos sieltä puhelimesta joku kuiskaili mulle arvosanat?

Totta ihmeessä jokainen ihminen on kasvatettu erilailla. Mut on kasvatettu ihan yhtälailla kunnioittamaan työtä ja perhettä kuin harrastuksiani. Tällä palstalla en nyt ehkä edes viitsi kertoa niiden tärkeysjärjestystä.

Mä mielestäni olen jo pahoittelut ja selittänyt käytökseni tuolla toisaalla, kummasti silti ne samat asiat aina jonkun puolesta nostetaan pöydälle  :mrgreen: Mut jauhetaan vaa, jos haluu saada on pakko antaa.

Niin, ja mä todellakin otaan vastaan kaiken kriitikin käytöksestäni, mut älkää hyvät ihmiset ruvetko mun käytöksen vuoksi panettelemaan muita aktiiveja (sihteereitä, assistentteja, muita tuomareita tai järjestävää yhdistystä)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Pulina

Voihan sen asian noinkin ilmaista. :pihalla:

Pertti

Ja yleisesti ottaen keskustelufoorumeilla arvostetaan sisällöllisiä, argumentoituja kirjoituksia.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Pulina

Selvennykseksi edelliseen. Kirjoituksessasi oli pari ristiriitaa. ensin väitit että keskustelu ei paisu ja kohta toisaalta se sitten paisuikin. ja tiedossa on että tuomari/sihteeri keskustelu ei liity lapuan näyttelyyn. siinä sinulle argumentointia. tässä aikaisemmin julistettiin jo rauhaa, mutta sitä saa mitä tilaa.