• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Janika S.

#180
Noh, useimmat suhtautuvat hamsuihini paremmin kuin hiiriini..
Jotkut jopa tykkää ja olen vieraiden kyllä antanut sylitelläkkin paria rauhallisinta tapausta :)
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Rossu

#181
On hiukka ärsyttävää, kun kaikille ei-hamsuihmisille joutuu aina "vääntään rautalangasta".

Meillä sukulaiset on tykänny hamsuista ja kans on pitäny niitä sylissä ihan ilman mitään kauhisteluja. On kyllä perheen yhteisiä lemmikkejä. :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

miiru

#182
Lainaus käyttäjältä: "Woollen"Ei kukaan ole ihmetellyt, että minulla on hamsuja lemmikkeinä, mutta yksi asia vain joskus vähän ärsyttää; kun kaikki sanovat hamsuja aina "hiiriksi" tai "rotiksi"... Ihmiset eivät edes tunnista jyrsijöitä... =D
sama mul ! ku mul oli talvikko miiru joka lepää ny tuol taivaas nii kaikki sano sitä rotaks<3 eli mä tein mun huoneen oveen lapun mis on säännöt ja siin lukee kans näin: älä hauku hamsua rotaks ja miksää muukskaan!!! :kieli  :jeps:  :pihalla:  :pilehile: sellane ongelma mut muuten ihan jees vaik välil tulee ongelmii jne...<333
<3 1 Hamsteri
<3 sukupuoli: poika
<3 väri : normaali vn
<3 turkki : lk
<3  ikä : 2v
<3 Nimi : Dumbo
<3 syntyny : 24.10.2010
RAKAS

Kobito

#183
Meillä eniten kaikki sukulaiset sanoo hamstereitani gerbiileiksi ja marsuiksi. Ihan tosissaan sanovat, kun eivät muista mitä ne ovat. Onhan se vähän ärsyttävää, mutta jätän sitten vastaamatta sellaisille, jotka kyselee että "miten gerbiilit voi?"... Hiiriksi ja rotiksikin on tieten sanottu. Muuten suhtaudutaan ihan hyvin ja suvun pienimmät varsinkin tykkäävät käydä katsomassa. Perheessä ei oikeen kukaan muu ole innostunut hamstereista, eikä oikeastaan edes suostu pitämään sylissä. Äiti nyt vähän jo lämpeni kun joutui olemaan mukana toisen lääkitsemisessä...

varjola

#184
Meilläkin kun syrkin hankkimista ehdotin, niin avokin ensimmäinen kommentti oli "ei tänne mitään rumia rottia"  :roll: Nyt kuitenkin on asiasta lähes yhtä innoissaan kun minä itsekin.

Kavereiltakaan ei oikeen meinaa ymmärrystä riittää tuollaisille pikkupalleroille. "Mitä iloa siitä on", "ei ne edes elä kauaa" jne. on monesti kuultu.

jennu

#185
^Aika tyly suhtautuminen oli alkuun :|
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Eve87

#186
Eipä täälläkään olla katottu pahasti. Tosin useampi on yrittänyt lentää takalistolleen kun on nähnyt/kuullut hamsterimääräni, vaikka eihän niitä niin paljoa edes ole  <!-- s:c8 -->:c8<!-- s:c8 -->

Ja äitee ei ymmärrä miksi pitää olla useampi hamsteri, olen kyllä kovasti yrittänyt selittää, että tyssää kasvatus aika äkkiä parilla hamsterilla  <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Mai-Katti

#187
Mulla on ihan paras mummi! Hän ja isotätini (eli mummin sisko) olivat käymässä siskoni lakkiaisissa ja jäivät sen jälkeen pariksi päiväksi kyläilemään, kauempaa kun tulevat. Kaikki koirat ja kissat paijattiin läpi ja ihasteltiin kilpikonnaa ja siskon pupua. Puoliksi piruuttani toin sitten Oikunkin näytille ja mummihan tykästyi siihen ihan täysin! Uskalsi ottaa hetkeksi kädellekin. Isotätikin uskalsi silittää ja molemmat kehuivat turkkia ihanan pehmoiseksi. Nyt kun viimeksi juttelin mummin kanssa puhelimessa hän kysyi onko minulla vielä se sievä hiiri.  :sydan  Hän kun siitä niin tykkäsi.

Niiskuneiti

#188
Hihi. Mä ku sanoin pari päivää sitte mummolle et hankin taas uuen hamsterin niin se vaan et mitä järkee niissä on ku ne elää niii vähä aikaa ja sillei. (mummu on vähä vanhanaikanen, joka saattaa myös olla osallisena asiaan), mut on niissä kyl aika paljoki järkee. :) mut sitte ku tätiltä ja toiselta mummulta kysytään nii ne heti on antamassa rahaa että saan sille virikkeitä ja kaikkee, ku ne tykkäs kauheesti mun entisestäki hamsterista:) Ens viikolla siis tulossa uusi syrkki naaras!
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

EmmaTi

#189
Aloitin erään koulutuksen jossa alussa osallistujat kertoivat vuorollaan itsestään toisille. No, kerroin tietysti myös harrastavani pienimuotoista syyrialaisten hamsterien kasvatusta. Kerroin, että ensimmäinen hankittiin lasten ehdotuksesta ja että nykyisin hamsuja on viisi. Siihen eräs kurssilainen totesi happamasti että "Eikö ole tullut mieleen laittaa niitä eri häkkeihin?"  :D  XD

Rukyo

#190
Selitin äidilleni tos äskö miten Stephanien paino on kasvanut nii iskä vaa keskeytti "Lakatkaa jo puhumasta jostai rotista ku ois tärkeämpääkin, ja mä en tajuu ku noi iso ämmä pitää jotai pikkulasten eläimiä" olin siin sellai eeh iskää mä oon selittäny jo satakertaa et hamsteriharrastus ei katso ikää, ja oon kuitenki vast 17 :p

Kaverini kans kutsuu hamstereitani rotiksi, ärsyttävää :p Toiselle kaverille ku puhuin et Hipsu lopetetaa nii sielt tuli vaa et "sehä on vaa hamsteri? Niis ei oo ees mitää järkee ku elää nii vähä aikaa" kyl toi 1-2v tuntuu siltiki joskus paljolt :p
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Reinikainen

#191
Elliska: Sama homma, hamsterit eivät kyllä mielestäni ole mitään eskarilaisten lemmikkejä, koska vaikka ovatkin söpöjä ja lutusia, niin ne ovat vilkaaita ja nopeita liikkeissään. Vaikka monet luulevat, että ne ovat helppohoitoisia pieniä lemmikkejä, pitää niitäkin hoitaa ruokkimalla ja siivoamalla häkit, ja keksimällä virikkeitä. Eli tasa-arvoisia esim. koiran kanssa, mun mielestä:) Paitsi että eihän hamsuja tarvitse viedä lenkille, mutta kuitenkin ;)

Rukyo: Ai vaan hamsteri! :shock:  Onkohan sillä lemmikkiä? Mitäköhän se sanois jos sen esim. koira kuolis, oliko seki "vaan koira?" Hamsteri on lemmikki vaikka pieni onkin, suuruudella tai eliniällä ei ole väliä. Vaikka se eläisi puoli tuntia, se voi olla jollekkin tärkeä ystävä :sydan .

Mai-Katti: Ihana mummo sulla :sydan  :lov
Reinikainenn ?

Rukyo

#192
Reinikainen: Jotkut ei vaa tajuu kui ihana lemmikki hamsteri on :>

Hahah tänää ku selitin et pitää tehä Jemille 1-vuotiskakku nii kommentit siihe oli et "Sä oot iha hamsterihullu, ootsä iha seonnu?" ja sit "En mä enää yhtää ihmettele vaik sust tuliski joku hamsterinunna" hmmm että sellai :D Jos olisit sanonut et ostan koiralle syntymäpäivälahjan oiskoha siit tullu samanlaisii kommenttei?
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Reinikainen

#193
Rukyo: Niimpä   :ankst:

Kyllä munki mummo on ihan kivasti suhtautuikin, vaikka aluksi sanoki että "sun pitää sitä hoitaakkin sitte". Haloo, enhän minä rakkaintani sinne häkkiin jättäisi :nuts:

Nyt mulla on vasta 1 hamsu, ja kyllä se määrä taitaa pysyä siinä ainakin pari vuotta, 11 kun <vasta> oon.. mut ajattelin jo että tulevaisuudessa (aikuisena) aion hommata _vähän_ (ehkä pari tusinaa...) lisää, ja ruveta hamsterikasvattajaksi  :peukku:
Reinikainenn ?

Hilmeliini

#194
no, sukulaiset olivat ensin että "etkös sä oo liian vanha tollasiin leikkeihin", mieltävät kanssa hamsut pikkulasten lemmikeiksi.
yksi kaveri ei vieläkään meinaa muistaa, että mulla on hamstereita, ei marsuja. sanoo mua sitten marsufarmariksi xD
naapurit tulee aina meille valittamaan jos on nänhyt hiiren, kuvittelee sen karanneen meiltä  xD
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina