• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleisiä kysymyksiä hamstereista

Aloittaja LunaNasu, 29.05.12 - klo:18:24

« edellinen - seuraava »

strauss

#60
Nyt on sama juttu kun eilen (noi ylemmät viestit), uskaltaako sen ottaa sieltä, vai odotella, että tulee itse ulos? Kävi hakemassa jo kurkunpalasen kun houkuttelin sitä, mutta vei sen pesäänsä...  :anksti: Toi vaan aina menee takasin nukkumaan kun on kerran herätellyt...

Alkemistin

On se käsittely sen verran olennaista, että kannattaa kaivella hamsua pikkuhiljaa, jos ei muuten onnistu. Vähän rapisuttelee pesän ympärillä ja katsoo, että toinen on ylipäänsä hereillä. :icon_e_wink:

strauss

Hahhah, toihan oppiin nopeesti. Tänään tuli heti kun rapistelin ja laitoin ruuat + heti tuli mun tarjoomaan kippoon, millä heivasin tyypin tonne pahvilaatikkoon. Siis teiän neuvot tehoaa kyl aika nopeesti  :peukku:

Alkemistin

^Kiva kuulla! Yleensä hamsu kuin hamsu tykkää ulkoilla, joten oppivat "laatikkohissiin" aika nopeasti. :icon_smile:

mesis

Lainaus käyttäjältä: strauss - 09.08.13 - klo:20:44
Nyt on sama juttu kun eilen (noi ylemmät viestit), uskaltaako sen ottaa sieltä, vai odotella, että tulee itse ulos? Kävi hakemassa jo kurkunpalasen kun houkuttelin sitä, mutta vei sen pesäänsä...  :anksti: Toi vaan aina menee takasin nukkumaan kun on kerran herätellyt...
Katselin noita kellon aikoja, koska olet koittanut sitä herätellä. Jospa se on vaan sille liian aikaista. Silloin kun itsellä oli hamsteri, se heräsi tosi myöhään. Joskus vasta puoli kahdentoista aikoihinkin saattoi herätä, ja silloin oli kyllä vauhti pällä heti. Onkohan se niin, että eri hamsuilla on eri heräämisaikansa. Uskoisin, että Sinun hamsullasi ei ole mitään vikaa eikä hätää. On vain vähän väsynyt alkuillasta. :)

strauss

Joo, niinhän tuo varmaan on. Oon nyt kuitenkin yrittänyt herätellä sitä niihin aikoihin, kun itse vielä oon hereillä, että ehtis käsitelläkkin. (siis joskus yheksän-kymmenen pintaan olis mukava jos olisi jo hereillä) mutta eihän sille mitään voi jos hamsu vielä nukkuu...

Henni

#66
Kysynpä nyt tässä, kun jostain syystä tuo siemenseoksien oma keskustelu oli lukittu (http://hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=43.msg187781#msg187781)

Mutta siis onko niin, että kaikki tälläiset yleisjyrsijäseokset ovat ravintoarvoiltaan hamstereille epäsopia?
Nyt olen syöttänyt hamsuille näitä kahta: http://www.zooplus.com/shop/rodents/food/hamster_food/jr_farm/330418, http://www.zooplus.com/shop/rodents/food/hamster_food/jr_farm/330417 ja hyvin on maistunut ja erityisesti tykkään siitä, että noissa ei ole pellettejä. Nuo pakkauskoot on kuitenkin sen verran pieniä, että tulee melko kalliiksi. Miten, jos sekoittaisi niitä tähän: http://www.zooplus.com/shop/rodents/food/hamster_food/jr_farm/126638 vai onko tuo enemmän kaneille yms, sopivaa ruokaa?
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Eve87

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MK

Mikä mahtaisi mahdollisesti olla puolivuotiaan syyriksen kuolinsyy, kun sen vatsanseutu oli turvonnut ja sinertävä (näkyi selvästi valkoisen värin vuoksi ja turvonnut kohta erottui sinertävyydellään huomattavasti muusta ihosta)? Sisäinen verenvuoto? Muutoin terve hamsteri, ei minkäänlaisia ennakko-oireita ja vaikutti vielä eilistä edeltävänä iltana normaalilta käsitellessä.
Olen hämmentynyt, sillä yksikään kuollut hamsteri ei ole näyttänyt tuollaiselta mulla aiemmin ja kyseessä oli kumminkin ulospäin terve nuori uros.

Senttu

Eli, pitävätkö kääpiöhamsterit viileästä paikasta? Luin jostain jyrsijäoppaasta, että pitävät.  Onko totta? :)

Alkemistin

Ihan normaali huoneenlämpö on paras. Liian viileässä ne voivat kuulemma alkaa horrostastamaan, eivätkä välttämättä siitä selviä. Suurin osa jyrsijäoppaista on valitettavasti mitä sattuu. :dry:

hamsterit.net osoitteesta voi lukea lisää kääppäreistä ja hybridiongelmastakin.

Hippunen

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 05.07.12 - klo:12:19
Eläinkaupasta voi saada hyvän hamsterin, mutta sieltä voi myös saada säikyn, käsittelemättömän hamsterin.
Omien kokemuksieni mukaan suosittelisin kasvattajalta ostamista :yes:


No edesmennyt Helmini oli eläinkaupasta ostettu, ja heti alkuun todella seurallinen - tosin sitä oltiin kuulemma käsitelty ja sen näki!  :puna:


Helmi-hamsterini kuoli 26.3 2013 :'(

Avatarissa Helmi ♥

MortimerRiddle

Älä laita syyrialaiselle chinchillanhiekkaa/kylpyhiekkaa. Hajurauhaset voivat tukkeutua ja tulehtua. (ikiroudankoti)

Pitääkö paikkansa?
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Eve87

^ tuollainen uskomus on joskus ollut. Mutta eipä taida yhtäkään tapausta olla.

Lähinnä kylpyhiekka kuivattaa syyrianhamsterin ihoa, jonka vuoksi sitä ei kannata käyttää.  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MortimerRiddle

Kiitos vastauksesta! Seuraava kysymys:

Miksi hamstereille neuvotaan antamaan pelkästään lehtipuiden, esim. koivun tai omenapuun, oksia? Miksi ei havupuiden kuten mänty ja kuusi? Ostin juuri suositeltua Suomalaista Pesäpurua ja se on tehty kotimaisesta kuusesta ja männystä.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13