• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Rukyo

#135
Mä siivoon joku 2-viikon välein ja ite purujen poistoon ja uudet tilalle menee ehkä joku 15min mut siihe sisustuksee voi hyvinki mennä 30min :DD
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Meven

#136
Edellisen talvikon kanssa vaihdoin kaikki purut noin kerran kuussa (menee joku 30 min). Parin kuukauden välein sitten yleensä pesin tai pyyhin märällä rätillä koko terran, riippui likaisuudesta (45-60 min).

Aina kuukauden aikana sitten katsoin tarpeen mukaan, tuleeko osa puruista vaihtaa ja muutenkin saatoin pissanurkasta poistaa likaisia puruja + siistiä yleisesti terraa.

// Ai niin ja kerran viikossa pesen ruokakipot ja juomapullon, myös jotain virikkeitä, jos tarve vaatii.

Nitta

#137
mulla kestää n. puoltunita yhen terran siivoomisessa ;)
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

Joku

#138
Minulla kestää kaiketi puolesta tunnista puoleentoista tuntiin, ensin kaikki tavarat ja purut veks ja sitten imuroidaan, pyyhitään kostealla rätillä pölyjä ja tahroja. Sitten purut lisätään ja välillä pöyhin purua ja toisessa kädessä pidän imuria( jotta saisin pölyhiukkasia imuroitua ), uusi järjestys ja vielä uudestaan kostealla rätillä pölyjä pois lasista.:c8
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Sahapukki

Robojen miniduna on aika nopea siivota, heittää vaan dunan pohjuksessa olevat purut pussiin. Mutta sisustaminen vie aikaa, joten arviolta 20 minuuttia. Meillä on myös yhellä syrkillä duna-häkki yhdistelmä, jossa voi mennä jopa tunti. Nimittäin pois ottaminen-ja laittaminen vie kamalasti aikaa ja kärsivällisyyttä. :nuija:

Terrat menee puolessa tunnissa, häkit parhaimmillaan 15min, ellei ole jotain ihmeellisiä putkiviritelmiä yms.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

unijojo

En ole katsonut aikaa kellosta, mutta yhteensä menee ehkä tunti, kun siivoan talvikon minidunan ja syrkin häkin.
Kaksi syyrialaista ja kiinari
http://www.aanimalia.blogspot.com/

Tiu

Hmm.. varmaan tunti, oon nimittäin tosi hidas ku kuuntelen musiikkia nii tulee vähän tanssittua samalla  :icon_cheesygrin:
Meillä temmeltää
Yksi pk hopeakyyhkynharmaa syrkkipoika Hattivatti "Hapsu"
Sekä kaksi tyttö cavalieria Tara ja Titine
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Lennu-hamssu

#142
Joka päivä otetaan tottakai tuoreruuat pesästä pois ja siivotaan vesasta pissit ym.
Kerran viikossa vaihdetaan pesästä kaikki purut (samalla lähtee toki ruuat ja vessapaperit)ja annetaan uudet pesänrakennus vehkeet ja pessään vessa vedellä ja laitetaan sinne uutta hiekkaa. Tuohon menee kahdelta ihmiseltä ehkä 10-15 min ;-)
Kerran kuussa vaihdetaan koko dunan purut ja pessään dunan pohja ja tietysti myös tuo sama mitä kerran viikossa :-) Tuohon menee kahdelta ihmiseltä 20-30 min.

Sulo

Mulla menee yhen terran siivouksessa noin 20min, joskus vähän enemmänkin.
Lavender's Paprika, pk normaali
Dotty-Pat, vaaleansininen vn laikukas hopeoitu

Jadesku

Mun hamsulla on tosi iso häkki (Mun mielestä :D:D, on se kyl mun kavereittenki...) Joten puhistamisessa menee sellanen 30 minuuttia ku otan tavarat pois häkistä, käyn vaihtaan purut ja laitan tavarat takasi häkkiin  :xd:
Syyrialaiseni,
Khabab, lkr ruoste ?

Lisäksi 2 gerbiiliä ja 3 kissaa

Nuusku

Mulla kestää talvikkoni dunan pesussa jotain 15-20 min, mut sit sisustamiseen saatta mennä jopa puolkin tuntia ku pitää pähkäillä et mikä sopii mihinkin  :juuu:

Pipatus

Terraarion siivoukseen saattaa hyvinkin pyörähtää yli tunti. Ensi purut pois ja uudet tilalle. Tämän teen joka kuukausi. Jos terraario on likainen, niin pesen sen pesusienellä ja kuivaan. Tarvittaessa myös putsailen virikkeitä, jos niissä on pissaa yms.
Sisustamiseen minulla menee varmaan puolisen tuntia, koska terrasta pitää sisustaa virikkeellinen ettei aika käy hamsulla tylsäksi.
Jokaisen siivoamisen yhteydessä vaihtuu myös WC-paperit, jotka ovat pesäntekotarpeena.
Viikottainen homma on kuitenkin vessalaatikon tyhjentäminen ja peseminen. Sekä perusteellinen juomapullon peseminen, eli ei vain huuhtominen.
Päivittäin sitten vaihdan ruuat ja veden. Pesen myös tuoreruokakupin ja tarvittaessa myössiemenseoskupin.

Tätä ei lasketa terran siivoamiseen, mutta lopuksi pitää imuroida kaikki purut joita on lattialle lennellyt. Yritän kyllä aina suojata lattian sanomalehdillä, mutta aina jotain menee yli  :icon_cheesygrin:
Syrkkityttöni Unelma <3

krisuliiih

Robojen minidunat/modattu boxi menee nopeesti, purut säkkiin ja sisustus niin 10min per asumus. kiinarin terraan menee 20-30min, syrkin terraan menee reilu 30min. jos pesee asumukset, menee asumuksesta riippuen 10-30min enemmän.
Kotonamme hamstraa:
-kkh uros Valdemar (normaali)
-vkh rb urokset Tobias ja Wiljami (laikukas ja normaali)
-vkh rb naaraat Lilja ja Ninja (laikukas ja täplikäs)
-vkh tv uros Da-Capo (safiiri)
-vkh cb naaraat Riepu ja Nessu (normaali ja opal)

Snow Hurricane

Riippuu ihan, minkalaisen siivouksen teen. Lumilla on suuri terraario, ja jos teen sille jonkun suursiivouksen niin kyllähän siihen aikaa uppoaa. Mutta jos on vaan joku tämmönen pienempi siivous (päällyspurujen vaihto, ruuan ja veden vaihto, pesämökkien tyhjennys jos tarvetta jnejne.) niin menee siihen huomattavasti vähemmän aikaa.

Alkemistin

Kunnolliseen terran siivoukseen (Lulalla) menee varmaan kolme varttia. Yleensä siivoan vain vessakopan ja möksän joka toinen päivä, ja nahistuneet ruuat pois kutakuinkin joka päivä.

Naksun uusi puuhäkki on mukavan helppo siivota, varsinkin nyt kun jätkä ittekseen alkoi käyttämään vessalaaria. Häkkiovi auki, lootasta pissakulman purut vaihtoon ja pesäkeosta syömättä jääneet ruuat pois. Edes tasoilta ei yleensä tarvitse pipanoita pyyhkiä, kun Naaku hoitaa senkin itse.  :jiihaa:
En ole oikeastaan siivonnut sitä sen enempää vielä kertaakaan. Ostin vääränkokoiset purulaarit häkin pohjalle, mutta kun se näyttää toimivan, niin antaa olla. Laarien takana on siis tilaa, ja sinne Naksu rakentaa pesäkekonsa. Alimmaiseksi jyviä, reunoille tuoreruuat ja päälimmäiseksi kuivuneet yrtit/ruohot ja huolellisesti mytätyt WC-paperin suikaleet. Torni on ainakin viisi senttiä korkea ja Naksu vahtii sitä intomielisesti. Jos sitä sorkitaan, niin alkaa melkoinen tohina ja jokainen murunen kaavitaan takaperin mönkien huolella takaisin omalle paikalleen. Herkut piilotetaan paperinpalojen koloihin. Melkein kauemmin Naakulta kestää siivous kun multa  :tongu: