• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Satu-

#165
Fashion Victimin vauvamassu:


Pikkunakeroita siis lähipäivinä luvassa meillekin. :sydan

Vevve

#166
^ Oiii, kuka on iskä?  :lov Tulisko peräti jouluaattovauvoja...  :sydan

Satu-

#167
^ Isä on Cheersbigears Åidipus. Jouluaattovauvoista olenkin kovasti haaveillut, mutta mammalla on kyllä sen verran pullea massu että se saattaa hyvinkin poksahtaa jo huomisen aikana.

Ely

#168
Tämä tapahtui oikeastaan vähän yli viikko sitten. Nadare-tyttöni oli määrä synnyttää ja olin tavallista jännittyneempi kun oli pari epäonnistunutta yritystä takana ja sitä kiimaa ei tuntunut koskaan tulevan. Nadare oli kuitenkin niin jättimäinen pallo ettei voinut erehtyä tiineydestä.

Menin sitten muina naisina keittiöön valmistamaan annoksia hamstereille kun huomasin ohimennen Nadaren olevan pois pesästään jossa se tuntui olevan aina. Menin vähän lähemmäksi ja huomasin yhden poikasen olevan terraarion toisessa päässä ja Nadare oli veren ympäröimä, näytti syövän jotain.

Annoin hamstereille ruuat ja vaihdoin kauhuissani huonetta, seurasin tilannetta jonkin aikaa webcam-viritelmäni kautta.

Muutamaa tuntia myöhemmin kävin vilkaisemassa mitä tuoreelle äidille kuuluu. Näin mokoman nukkuvan pesässään ja 8 poikasta oli pitkin terraariota ihan hylättynä! Ikuistin tuon julman näyn hyvän matkan päästä:

Illalla menin sitten käsittelemään muita hamstereita ja huomasin helpotuksekseni, että Cruella Nadare oli käynyt poimimassa vauvat pesäänsä ja on nyt viikon ajan niistä huolehtinut hyvin :)

Ei niin että hamsterin synnytys olisi minulle uusi juttu, mutta tuo tuntui kieltämättä siltä ensimmäiseltä kerralta, paitsi että ensimmäisellä kerralla en päässyt todistamaan tuollaista.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

PiiaL

#169
^Hui, onneksi emo ei sitten kuitenkaan hylännyt vauvojaan. :)

Meillä Siennan paino vain päivittäin näyttäisi nousevan ja maha on jo semmoinen, että ei voi tiineydestä enää erehtyä. Maha on kuitenkin vielä sen kokoinen, että vielä on toivoa, ettei ihan mieletöntä pesuetta ole tulossa kuitenkaan. Mutta jos tuota tahtia vielä kolmisen päivää turpoaa, niin tiedä sitten..

Sienna on valveilla päivisinkin, välillä vilahtaa juoksupyörään, välillä syömään, nämä tutut levottomat tiineyden merkit. Viimeiseen asti saa kyllä pitää pyöränsä, ilman sitä se purkaisi tuon energiansa kaiken muun tuhoamiseen. Odotan jo sitä, että se synnyttää ja rauhoittuu vihdoin pesän hoitoon ja saan sitten itsekin nukuttua paremmin yöt (enkä näe enää painajaisia, että se karkaa ja tekee pesueensa jonnekin ulottumattomiin).

Ely

#170
Tuon Nadaren kohdalla oli niin että olin varautunut pettymään mutta 3 päivää ennen synnyttämistä se paisui kuin pullataikina :D Voi olla että olin vaan pessimistinen enkä suostunut näkemään kasvavaa masua ennekuin se oli valtava.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Ken_G

#171
.

KaisaM.

#172
Nyt taas tuntuu että jotain voisi olla tänään Raksulta tulossa, kenties? Mutta ehkä huomenna sen sitten huomaa jos yöllä on jotain tupsahtanut. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Mimmi

#173
Mistä tää 4viikon iässä erottaa tytöt ja pojat juontaa? eikö aikasemmin saa erottaa? Onko se vaan sukukypsyyden takia?

Ninde

#174
Alle 4 viikon ikäiset on yleensä turhan nuoria emosta vieroitettaviksi. Tietysti jos emo menettää hermonsa jo aikaisemmin, niin joskus voi olla pakkokin vieroittaa poikaset nuorempina.

KaisaM.

#175
Näh, Raksu oli näköjään kaiketi vaan vetänyt mahan täydeltä herkkuruokia.  :roll:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

MirkkuH

#176
Mä sain mieleisen joululahjan: Mielikki pyöräytti poikaset :sydan  Otin juuri iskä Heikin pois ja kurkkasin pesään, aika monta robo-nakkia näytti olevan.

Jos näissä on poikia, niin voisin sitten yrittää jossain vaiheessa laittaa kaksi lakku-äiskän jälkeläistä yhteen :pileet:

Anonymous

#177
Oi ihanaa Mirkku <3 Mä  odotteln kuumeisesti et oisko Aleksia tänä yönä pyöräyttänny vaavit vaiko sitten seuraavana yönä ku ollaan kotona =)

Heli

#178
Mä olen talvikoita erottanut joskus reilun kolmen viikon ikäisinä jo. On olleet sen verran varhaiskypsän oloisia ettei ole viitsinyt hirveesti riskeerata.  :P
Syrkit taitaa kyllä kehittyä vähän hitaammin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mimmi

#179
meillä pojat muutti tänään omaan dunaan :) tytöt jäi mamman kanssa vielä asumaan :)