• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Lautsi

Lastenlaulut- poikue täytti tänään 8vrk ja pesässä porskuttaa 12 onnellista pientä hamsterin alkua. Laitoinkin jo kuvia tonne kuvaketjuun. Nuo on niin valloittavia tapauksia ja tosi eläväisiäkin :) Kaikki voivat toistaiseksi hyvin ja Senni myös, eloisa muori vaikka vauvoja riittää. Olin katsonut nimiä valmiiksi n. 8 poikaselle joten täytynee alkaa miettimään lisää vaihtoehtoja! :D
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: Lautsi - 22.11.13 - klo:23:35
Lastenlaulut- poikue täytti tänään 8vrk ja pesässä porskuttaa 12 onnellista pientä hamsterin alkua. Laitoinkin jo kuvia tonne kuvaketjuun. Nuo on niin valloittavia tapauksia ja tosi eläväisiäkin :) Kaikki voivat toistaiseksi hyvin ja Senni myös, eloisa muori vaikka vauvoja riittää. Olin katsonut nimiä valmiiksi n. 8 poikaselle joten täytynee alkaa miettimään lisää vaihtoehtoja! :D

Hienoja poikasia. Emon väri on sitten ms valkoinen vn, kun näkyy nauhallisia lapsia olevan pesässä  :icon_e_biggrin:

Lautsi

Joo se kävi selvästi ilmi ja vähän on pohdittu et oliskos myös laikukasta mahdollisesti, kun pari poikasta näyttää vähän sen suuntaiselta mut saa nyt nähdä mitä noista kasvaa :D
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

Unipallo

No jopas, miten tuon ms valkoisen vn:suuden voi todentaa muuten kun jälkikasvusta? Vai voiko mitenkään.

Sintturainen

^Eipä juuri mitenkään. Nauhallisella voi olla laikukkaat korvat, mutta ne voi olla myös ns. värivirhe vaikka hamsu ei kuviollinen oisikaan.

Lautsi

Joo no Sennillä laikku korvat herätti yhden tuomarin epäilyksen näyttelyissä, en itse edes tajunnut ajatella moista. Ja no poikueessahan se selväksi tuli, että nauhallinen ainakin ehkä jopa laikukas, kun osa lapsista on enempi laikukkaan näköisiä. Saa nähdä mitä noista kasvaa, siinähän se selviää. :)
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

EmmaTi

Joo ei näy päällepäin, mullakin on ollut lk ms valkoinen vn, se sai nauhattoman uroksen kanssa vn-poikasen jolloin varmistui nauhallisuus. Komian laikukkaat korvat sillä oli, joten aavistus kuviollisuudesta oli olemassa.

Minusta Lautsin poikueen värit ei viittaa laikukkaaseen, ainakaan noitten kuvien perusteella. Nauha näkyy olevan perusvärin kirjoma mutta rosoinen nauha ei viittaa laikukkaaseen. Sen sijaan jos poikasilla on naamassa valkoista niin silloin ovat laikukkaita.

Alkemistin

Syrkkipienoiset 13vrk pyörivät jo paljon esillä, mutta silmät eivät ainakaan vielä aamulla olleet auenneet. Isoja nämä neljä ovat verrattuna edellisiin. Kai sitä maitoa vaan nyt riittää niin hyvin kaikille. :icon_smile:

Vihdoin eilen cämpsy-Hortensen pesästä kuului piipatusta. Rouvaa ei ollut enää muutamaan päivään näkynytkään, vaikka ruuat katosivat tasaseen tahtiin. Laskettu aika oli maanantaina, joten eivätköhän nämä pienokaiset ole ma-ti –yönä jo maailmaan tulleet. :sydan:

Eve87

Mun ei kai pitäs tänne kirjoitella, kun tuntuu ettei mikään onnistu eikä naaraat tiinehdy.

No, pk hopeanharmaa naaras Dahlia vaikuttaisi olevan tiine ja vauvamasuakin on jo. Eilen sain astutettua pk hopeakyyhkis kk neidin Cillan.

Tottakai nämä, joita voisi astuttaa vaikke keväämmällä sitten, tiinehtyy ja näyttää kiimat, mutta minulla lainassa oleva upea pks seepianharmaa uros pitää palauttaa GG:n mennessä ja naaras ei näytä kiimoja valohoidosta huolimatta. Kyllä mä sanon vaan, että tää on hullun hommaa  :nuija:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

Ootteko muuten huomannu, viitaten tohon Even mainitsemaan asiaan, että tuo "talvella lisääntyminen" menis vähän suvussa.
Itellä oli viime talvena naaras joka ei koko talvena suostunut tiinehtymään, joskus näytti kiiman ja astutus meni ok mutta sitten kiimat hävis mutta tyhjä oli aina kuitenkin. Viimein maaliskuussa tärppäsi. Tuli iso potra poikue, josta jätin naaraan kotiin kasvamaan ja nyt sitä syksyllä muutaman kerran astutin niin ei millään tiineeksi....
Samaan aikaan toinen naaras "talvellalisääntyvästä" suvusta tuli kerrasta tiiineeksi ja 12-13 poikasta pesässä.

Päätinkin sitten että annan ton vaikean naaraan nyt olla jonkun aikaa talviunilla näistä hommista ja kokeilen ehkä sitten keväämmällä.
Tietenkin voi miettiä että säästäiskö itseään harmailta hiuksilta kun jättäis tommosen naaraan käyttämättä, mutta oikeastaan asia on ihan luonnollinen eikä hamsteria itseään haittaava, niin saatan sitä vielä käyttää.

gimlixx

Meillä syntyi tällainen jännä kaveri





Mikä nyt ilmeisesti sitten tarkoittaa sitä, että emo (ps seepianharmaa) onkin piilokilppari. Hiphei.  :prll:
Tämä siis poikueen ainoa uros, seuranaan hänellä on kolme siskoa (yksi suklaa ja kaksi mustaa), joista yksikään ei näytä yhtään kilpparilta. Ovat kuitenkin piilossa sellaisia...  :icon_rolleyes:

EmmaTi

^Minkäväriset simmut? Onko auennut vielä?

gimlixx

Ne on sellaiset punertavaiset kyllä. Että sen puolesta ei taidakaan olla mu-ke tai su-ke jollaiseksi sitä on povattu?

Ely

Kyyhkynharmaa-hunaja?
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Katitar

Mää en ala! Meillä on yhdistettynä 29.7. yksi pariskunta ja toinen 28.10 eikä kukaan tee mitään?! Yhden pariskunnan kohdalla jo olen menettänyt toivoni, kun ne olen yhdistänyt ensimmäisen kerran keväällä, 25.4. Niiden kohdalla olen kokeillut erottamista ja uudelleenyhdistämistäkin ihan tuloksetta. Uunituorein pariskunta on yhdistetty 22.12.. josko ne haluais lisiä - toivoa sopii.  :prll:

Laskeskelin tuossa jonkin aikaa sitten, että meillä kaikki pariskunnat ovat lisääntyneet (tähän mennessä) keskimäärin kun 34 vuorokautta on kulunut yhdistämisestä.. poislukien nyt nämä, jotka eivät ole halunneet tehdä mitään. Onneni on kääntynyt. Nyyh!
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***